Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Sanatının Oluşumu

Oleg Grabar

İslam Sanatının Oluşumu Sözleri ve Alıntıları

İslam Sanatının Oluşumu sözleri ve alıntılarını, İslam Sanatının Oluşumu kitap alıntılarını, İslam Sanatının Oluşumu en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kubbetü’s-Sahra’nın yapımına ilişkin iki açıklama var: Bunlardan birin­cisi, 685-692 yıllarının tarihsel verilerine uygun olmak gibi bir üstünlük taşı­yor. Bu açıklama, belli bir grup bilim adamı, özellikle de pozitivist eğilimli olanlarca benimsenmiştir. Bu yorum, Bağdat’ta yetişmiş ve imparatorluğu adım adım gezmiş heterodoks bir Müslüman tarihçi olan Yakubt (874 yılla­rında yazmıştır) ile İskenderiyeli Ortodoks papazı Eutychius’un metinlerine dayanır.
Emeviler Yarı Resmi saray toplantıları
2.Velid henüz hükümdar değilken, şarapla doldurttuğu bir havuzun önüne bir perde gerdirmekte ve perdenin öteki yanındaki şarkıcı her şarkıyı bitirdiğinde havuza atlamaktadır. Eğer şarkıcı iyiyse, Velid onu da kendisiyle birlikte havuza girmeye davet eder. Çok dürüst bir hükümdar olan Abdülmelik'in zaman zaöan elinde bir çanak şarapla iki genç kız eşliğinde tahtında oturduğu biliniyor. İçkiyle arası iyi olmayan ve cimriliğiyle ünlü Hişam'ın ara sıra Cuma namazlarından hemen sonra sarhoş oluncaya dek içerdi. 2.Velid için yapılan bir gösteride oyuncuların yıldızları ve gezegenleri temsil eden kostümler giydikleri ve anlaşıldığı kadarıyla bir tür kozmik dans gösterisi yaptıkları anlatılır
Reklam
Doğunun gerilimi
Şamlı Yuhanna ve onu izleyenler Yakındoğu'nun yeni efendilerinin İsmailoğulları, yani toplum dışına itilmiş kişiler olduklarına ısrar ederler ; eski bir terim olarak Sarakenoi (sara'dan yoksun) biçiminde açıklanması ;Araplardan aşağılayıcı bir biçimde Agarenoi (köle kızı hacer'in gayri meşru dölleri] biçiminde bahsederler.
İbni Miskeveyh, çeşitli kusurları sıralarken, “değerli olanın, herkesin elde etmek için yarıştığı şeylerin ardına düşmek…” der ve ekler: “Hazinesinde ender rastlanır bir eşya ya da değerli taş bulunduran bir hükümdar sözgelimi, onu yitirmenin açacağı kedere hazırlıklı olmalıdır.
Sayfa 88 - Kanat Yayınları 3. Baskı Çeviri: Nuran YavuzKitabı okudu
Mihrap
Tanrısal lütfun yolunu açan bir kapı görünümü gibi gizemli bir yananlam taşıdığını öne sürmek olanağını doğuruyor.
Sayfa 104 - Kanat Yayınları 3. Baskı Çeviri: Nuran YavuzKitabı okudu
Tanrı ona [İsa’ya] bilgiyi, hikmeti, Tevrat’ı, İncil’i öğretir, İsrailoğullarına peygamber olarak gönderir, o da onlara der ki: Ben, rabbinizden delille geldim size. Balçığı yoğurur, kuş şekline sokar, ona üflerim, Allah’ın izniyle kuş olur.
Sayfa 73 - Kanat Yayınları 3. Baskı Çeviri: Nuran YavuzKitabı okudu
Reklam
Türkler geliyor
İran Rönesans’ı başlamak üzereydi ve daha sonraları bu Rönesansın taşıyıcılığını üstlenecek olan Türkler Horasan’a yerleşmekteydiler.
Sayfa 182 - Kanat Yayınları 3. Baskı Çeviri: Nuran YavuzKitabı okudu
“Saray yirmi katlıydı, yıldızlarla, bulutlarla oynaşırdı. Eğer cennet göklerdedir gerçekten, Gumdan onun yanında, yakınındaydı…”
Sayfa 70 - Kanat Yayınları 3. Baskı Çeviri: Nuran YavuzKitabı okudu
islam bezemesi
Hem pratik bir alıştırma, hem de entelektüel bir tefekkür nesnesidir. “göze görünenden fazlasının bulunması” Ama sofuların tesbihleri misali önerdiği tefekkürü içinde taşımaz, bu onu izleyenin zihninde yer alır.
Sayfa 171 - Kanat Yayınları 3. Baskı Çeviri: Nuran YavuzKitabı okudu
Nur suresi
Kur’an’daki bir ayet (24.35-36) yüzünden mihrabın ortasında her zaman bir kandil asılıdır..
Sayfa 104 - Kanat Yayınları 3. Baskı Çeviri: Nuran YavuzKitabı okudu
34 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.