Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İslam ve Sosyalizm

S. Müşir Hüseyin Kidvai

İslam ve Sosyalizm Gönderileri

İslam ve Sosyalizm kitaplarını, İslam ve Sosyalizm sözleri ve alıntılarını, İslam ve Sosyalizm yazarlarını, İslam ve Sosyalizm yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
128 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
İslamın zirve dönemi Asr-ı Saadet. Tüm insanlığın her şeyiyle zirvesi. İnsan hakları, hak, adalet, sosyal dayanışma. Tüm alanlarda insanlığın en zirvesi yaşandı çünkü orada beşerin nizam ve yasaları değil de tüm mahlukatı halk eden ve beşere kılavuz diye gönderdiği Kur’an’i hükümler tatbik ediliyor. Ve onun tatbikçisi Efendimiz (sav) ve sonrasında da en yakın arkadaşları olan 4 reşit Halife ve hasseten Hz. Ömerin (ra)’ın inşa edilen sosyal devleti daha da ileriye götürmesi o zaman çok büyük atılımlardır. İnsanlar ne zaman Kur’an’dan uzaklaştı ve beşeri hukukla yönetilince iler daha da kötüye gitti ve gidiyor. Gelinen noktada ise beşer büyük buhramlar yaşıyor ve insanlık tekrar bir çıkış arıyor ve nihayetinde tekrar aslına rücu edecek her şey. İslami nizam kaldırılıp o, bu, şu beşeri nizamlar Kur’an’nın yerine ikame edilip saadet bekleniyor ama nafile.
İslam ve Sosyalizm
İslam ve SosyalizmS. Müşir Hüseyin Kidvai · Ayrıntı Yayınları · 201723 okunma
Hakiki sosyalizm için bilhassa gereken yalnızca toprağın ve sermayenin değil,devletin kendisinin de kamulaşmasıdır.
Sayfa 21 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Tüm insanların kederi benim kalbimde toplansın ki insanlar kederden azade olsun"
Sayfa 44
Avrupa, ya kendileri suçlu olan ya da suça ortaklık eden uluslarla doludur.
Kendi içinde İslam, fethedilmezdir ve içlerinde İslam'ın ruhunu barındıran Müslümanlar da öyledir. İslâm, insanlığın bildiği en büyük medenileştirici öznedir.
Sayfa 29
Eğer ki dünyadaki tüm tahsilli kişiler ve bilim insanları bir qraya gelerek ekliselime, tıbbi bilime ve ulvi hissiyata uygun bir din oluşturmaya kalkışsa, işte o din oluştuğu zaman, her bir zerresiyle islam inancına benzeyecektir.
Sayfa 45 - l
Reklam
İslam'ın giriş kapısında sınıf ya da toplumsal kibir kokan her şey bırakılır.
Akıl ve materyalizm, her ikisi birden insana kendisi için yaşamasını, tüm enerji ve becerisini, bu dünyadaki daha zayıf hemcinslerinin aleyhine hayatta kalmaya en uygun olmaya harcamasını, telkin eder. İnsanı daha yüksek seviyelere çıkaracak ve onun bu fiziksel ve geçici dünyada değil, ebediyet dünyasındaki varoluşu için mücadele etmesini sağlayacak ve onu, kendi içinde saklı tüm zihni ve ahlaki güçleri kendisini o daha yüksek varoluşa uydurması için seferber etmeye ikna edecek olan yegâne şey dindir, maneviyattır.
Sayfa 97 - ayrıntı yayınlarıKitabı okudu
Sosyalizm ancak her birey, hayvanlar ya da kuşların yaptığı gibi kendisi için değil ama cemaat ya da toplum için yaşadığında kusursuz hale gelebilir.
Sayfa 97 - ayrıntı yayınlarıKitabı okudu
Demokrasi bazen yoğunlaştırılmış bireyciliğin sonucudur ve sosyalizm de demokrasiden zuhur eder. Bir birey, herhangi başka bir bireyin sahip olduğu yaşama hakkına sahip olduğunu, hiçbir bireyin herhangi bir hususi ayrıcalığa ya da iktidara sahip olamayacağını ve her bireyin, başkalarının haklarını ihlal etmediği sürece istediğini yapmaya yönelik sınırlandırılamaz hakkı olduğunu düşündüğünde, demokratik ruh vasıl olmuştur ve böyle öz farkındalığı olan bireylerden oluşan toplum sosyalizme evrilir.
Sayfa 97 - ayrıntı yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Hz.Ömer
Ömer bir emperyalistti; ancak onun emperyalizmi sosyalizm üzerine kurulmuştu ve 20. yüzyılın abuk sabuk, dar ve bencil emperyalizminden çok daha genişti. Ömer liberaldi; ancak onun liberalizmi sosyalizmle harmanlanmıştı ve bugünün aynı imparatorluğun farklı kısımlarında, Doğulularla ilgili olduğunda, her insanın doğumundan itibaren sahip olduğu bir hak olan eşitliği ve baskının ve adaletsizliğin önündeki yegâne engel olan kamu kurumlarını dahi onlardan esirgeyen farklı hükümet kurallarını kabul eden sahte liberalizmine kıyasla fevkaladeydi.
Sayfa 83 - ayrıntı yayınlarıKitabı okudu
Ali'nin canını bağışlanmış olsaydı eğer İslam'ın tarihi çok daha parlak olacak ve Müslümanlara tam anlamıyla sosyalizan çizgilerde hükümet kurma fırsatı tanınmış olacaktı. Onu öldüren de bir sosyalistti ve Islam'daki sosyalizm davası, bu darbeyle büyük zarar görmüştü. Ali'nin ölümünden sonra sosyalist yönetim değişmişti, ancak Muhammed, sosyalizmi Müslümanlara o derece aşılamıştı ki yapısal değişimden sonra bile sosyalizm ruhu inatla varlığını sürdürdü.
Sayfa 74 - ayrıntı yayınlarıKitabı okudu
İslam zenginlere yıllık gelirlerinin kırkta birini sandıklara ya da hak edenlere dağıtmayı farz kılmıştır. İslam'da sosyalizm o derece ileri gider ki, tarlasını bir süre boş bıraktığında komşusu o tarlayı kamu malı olarak işleme hakkını elde eder.
Sayfa 61 - ayrıntı yayınlarıKitabı okudu
Muhammed bir başka açıdan da diğer dini ve toplumsal islahatçılardan ayrılıyordu. O, müritlerinin gayri Müslimlerle evlenmesine izin vermişti. Bu, dahili sosyalizme ve tek insanlığa doğru atılmış bir başka cesur ve yerinde bir adımdı.
Sayfa 56 - ayrıntı yayınlarıKitabı okudu
26 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.