Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kelam Sözleri ve Alıntıları

Kelam sözleri ve alıntılarını, Kelam kitap alıntılarını, Kelam en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ulûhiyet vücûb kabul etmez. Yüce Allah, fâil-i muhtar olup, herhangi bir fiili işlemek, hiçbir şekilde ona zorunlu değildir.
Sayfa 423
Dinin muhteva ve prensiplerinde selîm akılla çatışan hiçbir şey yoktur.
Reklam
Aklın iş yapması bilgisel donanımla mümkündür.
Allah'a ulaşma, önce ilgi sonra da bu ilgiyi takip eden bilgi ile mümkün hale gelebilir. Onun için Kur'an aklını kullanan insanların yanında bilgi sahibi insanlara özel bir vurgu yapmaktadır.
Sayfa 192Kitabı okudu
Bir Olayın Aynısı Tekrarlanamaz
Her bir anda gerçekleşen olay, yeni bir olay ve her varlık sahnesine çıkan olgu, yeni bir olgudur. Dolayısıyla birbirini takip eden olaylar arasında benzerlik bulunabilir ama ayniyet söz konusu değildir.
Sayfa 392
İnsan Fiilleri
Allah adeta güç itibariyle sınırladığı kulunun iradesini sınırsız kılmak suretiyle, ona adil bir imtihan ortamı hazırlamıştır. Bu durumda insanın salt fiilinden öte iradesini kullanma biçimi, niyeti, amacı, hedefi ve azmi onun sorumluluğunun kaynağını oluşturmaktadır.
Sayfa 392
İnsan İradesi
Allah insanın kudretini sınırlı tutmakla beraber iradesini sınırsız kılmıştır.
Reklam
Anlaması zor ve anlamlı söz.
Dünyamız "olan" değil "olmakta olan" bir dünyadır. İnsanlar arasındaki fark, bu imkanı/ potansiyeli olduğu hal üzere bırakanlarla, bunu bir gerçekliğe dönüştürenlerin irade ve eylem farkıdır.
İnsanlar kimlikleriyle birbirinden ayrılmakta, kişilik yönünden ise benzeşebilmektedirler. Ebu Leheb kimlik olarak, yaşamış ve ölmüştür. Ama kişilik olarak kötü bir modeldir ve tarihin trajik anlarında sürekli olarak insanlığı ateşe sürükleyen bir tip olarak varlığını korumaktadır.
Kader
Allah, insanın ‘kudretini’ sınırlı tutmakla beraber ‘iradesini’ sınırsız kılmıştır.
Hz Peygamber, sihir (büyü) eylemini toplumu helak eden 7 büyük günahlar arasında saymıştır.
Reklam
Müslümanların durumu
İslam ümmetinin Allah'ın kendilerini müslüman olarak adlandırmasını (Hacc 22/77) yeterli bulmayıp parçalara ayrılması, her parçanın kendini yüceltip (Rum 30/32) diğerlerine tahakküme kalkması; ümmetinin ihtilafını (farklı düşüncelerde olma/ ceşitlilik) rahmet olarak gören nebevi beyanı içselleştirememiş kabile kültürünün ( hamiyye) hakimiyeti, gibi tezahürler, zihni ve kalbi açık bu insanlara Kuran mesajının ulasmasını engelleyen bariyerlerden sadece bir kısmıdır.
Sıratın kıldan ince, kılıçtan keskin olduğu vb. şeklindeki ifadelerin sahih rivayetlerde yeri yoktur.
"Adalet dünyada gerçekleştiği kadarıyla kalır" anlayışını onaylamak mümkün değildir.
Allah sadece başka bağlılıkları reddetme cesaretini/ onurunu gösterenlerin bağlılıklarını kabul etmektedir. "Hayır" deme cesaretini gostererek Allah' a baglananların kullukları, tam bir bilinç kulluğu olarak kendini gösterir.
"Tarihsellik zamanla, tarihîlik ise zamanda gerçekleşen olaylarla ilgilidir."
Sayfa 349
35 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.