Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kemalizm

Tekinalp

Kemalizm Hakkında

Kemalizm konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

"... Bugünkü Türkiye'nin maddi ve manevi yapısını, 'psychologie'sini anlamak ve öğrenmek isteyenler için, bu yapıtın değerli bir kılavuz olacağını mutlulukla söyleyebilirim. Yalnız yeni Türkiye'yi öğrenmek isteyenler değil, genellikle ulusların uyanış ve yükseliş tarihi ile uğraşan 'sociologue'lar ve tarihçiler de bu yapıtı büyük yarar sağlayarak okuyacaklardır kanısındayım." -Prof. Dr. M. Fuat Köprülü- "... İnkılaptan evvel Türkçülük hareketine faal bir şekilde iştirak etmiş bulunan Bay Tekinalp, Panturanizm ile bugünkü Türk milliyetçiliği arasındaki farkı herkesten iyi tebarüz ettirebilecek vaziyettedir... ... Bay Tekin Alp'in kitabı, Kemalizmin inkişaf safhaları (gelişme aşamaları) ve ideolojisi hakkında derin ve objektif bir araştırma mahsulüdür..." -Ömer (Lütfi) Barkan (Ülkü Dergisi - Eylül 1936)
Yazar:
Tekinalp
Tekinalp
Tahmini Okuma Süresi: 9 sa. 24 dk.Sayfa Sayısı: 332Basım Tarihi: 1992Yayınevi: Toplumsal Dönüşüm Yayınları
ISBN: 9789758269020Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 28.2
Erkek% 71.8
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Tekinalp
TekinalpYazar · 3 kitap
1883'te Serez, Selanik Vilayetinde, Yahudi bir ailenin oğlu olarak Moiz Kohen ismiyle dünyaya geldi. Tekin Alp, Munis Tekinalp, Musa Tekinalp ve Safi adlarını kullanmıştır. Babası İzhak Kohen bir hahamdı. Öğrenim hayatına Serez’de başladı. Daha sonra Selânik’te Alliance Israëlite Universelle’e ve yahudi okuluna aynı zamanda devam etti. Aralık 1907’de Selânik’te Ecole Imperiale de Droit’da okudu, ardından İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde hukuk tahsil etti. 1908’de Selânik’te Matild Bendavid ile evlendi. Meslek hayatına Selânik’te mezun olduğu Yahudi Öğretmen Okulu’nda kısa bir süre hocalık yaparak başladı. Yabancı ticaret firmalarında ve Selânik Ticaret Kulübü’nde kâtiplik ve muhasebecilik yaptı. 1905’te sonradan Yeni Asır ismini alacak olan Asır gazetesinde sosyal ve ekonomik konulara dair yazılar yazdı. Burada beş yıl boyunca yazar ve yazı işleri müdürü olarak görev yaptı. Gazeteciliği sırasında Mithat Şükrü, Ömer Naci, İsmail Canbolat, Ali Canip (Yöntem) ve Aka Gündüz gibi kişilerle dostluk kurdu. Gazeteciliğin yanı sıra serbest avukatlık yaptı. 1905’te İttihat ve Terakkî Cemiyeti’ne üye oldu. 1910 yılında kısa bir süre Selânik Vilâyet Meclisi üyeliği ve genel kâtipliği görevini üstlendi. Selânik’in 1912’de Yunan işgaline uğraması üzerine birkaç aylığına Viyana’ya gitti, daha sonra İstanbul’a yerleşti. Dârülfünun’da 1914-1918 arasında müderris muavini ve tercüman olarak çalıştı. 1916-1922 yıllarında Duhan Türk Anonim Şirketi’nin ve 1922’den itibaren Herman Spierer ve Ortakları Şirketi’nin genel müdürlüğünü yaptı, Türk tütünlerinin ihracatını gerçekleştiren kurumların başında bulundu. 1936’da İktisat Vekâleti bünyesinde toplanan tütün kongresinin genel kâtipliğini yaptı. Ardından Türk Tütüncüler Birliği’nin genel sekreterliğini yürüttü. 1945-1950 arasında İstanbul belediye meclis üyesiydi. İstanbul’a ilk troleybüsün kurulmasına öncülük etti. 1954 ve 1957’de Cumhuriyet Halk Partisi’nden milletvekili adayı oldu, ancak seçilemedi. 1950’den itibaren İstanbul Tüccar Derneği’nde faaliyetlerini sürdürdü ve genel sekreterlik görevini üstlendi. Emekliye ayrıldıktan sonra Fransa’nın Nice şehrine yerleşti. Dışişleri Bakanlığı’na verdiği bir dilekçe ile Türkiye Cumhuriyeti’nin Nice fahrî konsolosluğuna talip oldu, ancak dönemin Demokrat Parti yönetimi bu isteğini kabul etmedi. Son günlerini geçirdiği bu şehirde öldü. Farklı zaman aralıklarında farklı hareketlerin ideologlarından biri oldu: Osmanlıcılık, Türkçülük ve Kemalizm. Başlangıçta, kökenlerine bakılmaksızın tüm Osmanlı vatandaşları için ortak ve kapsayıcı bir kimlik yaratan Osmanlıcılık akımını savundu. Türk olmamasına rağmen özellikle Birinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında Türk vatanseverliğini coşkuyla kucakladı ve Türkçülük akımının bir savunucusu oldu. Türkiye'de cumhuriyetin ilanından sonra Kemalizm akımını savundu. Azınlıkların Türkleştirilmesini destekledi ve 1928'de bu konuda Türkleştirme başlıklı bir makale yayımladı. 2004 yılında Liz Behmoaras tarafından kaleme alınan Bir Kimlik Arayışının Hikâyesi adlı kitap Munis Tekinalp'in yaşam öyküsünü konu almıştır. Tekinalp hakkındaki en önemli kitap Jacob M. Landau tarafından kaleme alınan Tekinalp: Bir Türk Yurtseveri (1996) başlıklı kitaptır. Kitapta Tekinalp'in II. Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e uzanan düşünsel serüveni, hem kendi yazılarından örneklerle hem de Landau'nun değerlendirmeleriyle izlenebilir.