Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yazınsal Bir Tür Olarak

Kısa Öykü

H. E. Bates

Kısa Öykü Gönderileri

Kısa Öykü kitaplarını, Kısa Öykü sözleri ve alıntılarını, Kısa Öykü yazarlarını, Kısa Öykü yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"İnsanoğlunun yaratılış öyküsündeki Habil ve Kabil birer kısa öykü kahramanıdır." #bates #kısaöykü
Bir buzdağı gibi...
"Hiçbir yazın ürünü, gerçek yaşamın kötümserliğini geride bırakamaz." Anton Çehov
Sayfa 63 - Bilge Kültür Sanat, Eylül 2013Kitabı okuyor
Reklam
Göz kamaştırıcı bir ifade:
Her şeye en tepeden başlaması onun trajedisi olmuştu, önünde bir tek alçalmak vardı.
Sayfa 48 - Bilge Kültür Sanat, Eylül 2013Kitabı okuyor
192 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Kısa Öykünün Tarihine İlişkin Nitelikli Bir İnceleme
Bates, kitap uzunluğundaki edebiyat eleştirisi eserinde esas olarak Rusya, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa ve İrlanda'dan yazarları tartışıyor ve bunu yaparken kendi başlıca edebi etkilerine saygı duruşunda bulunuyor. On bölümde, Nicolai Gogol ve Edgar Allan Poe'dan 1940'ların başlarındaki yeni nesil İngiliz ve Galli yazarlara kadar yazarların güçlü ve zayıf yönlerini araştırıyor. Bret Harte, Ambrose Bierce, Sarah Orne Jewett, O. Henry ve Jack London'ı içeren Amerikan geleneği hakkında coşkuyla yazıyor ve Çehov ile Maupassant'ı ahlaki içerik gibi açılardan karşılaştırdığı merkezi bir bölümden önce özellikle Stephen Crane üzerinde duruyor. , şefkat, yapının basitliği ve bunların her birinin okuyucuya yüklediği talepler. Tolstoy, Wells ve Kipling'den kısaca bahsederek, daha büyük bir heyecanla Katherine Mansfield'a doğru ilerliyor:Dublinliler ve Sherwood Anderson, Hemingway, Faulkner, Katherine Ann Porter ve William Saroyan'ın Amerikan rönesansı. DH Lawrence'a ve Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra yazan çağdaş İngiliz yazarlardan oluşan bir listeye takdirle bitiriyor. Bu edebi portreler sırasında Bates, güzel bir kısa öykünün unsurlarını araştırıyor ve böylece bir yazar olarak kendi derinden hissettiği hedeflerini belirtiyor: basitlik, açıklama yerine ima, ahlaki öğretinin yokluğu ve hikayeye yüklenen yüksek sorumluluk. okuyucu. Orijinal önsözde, kendi çalışmasını açıkça tartışmanın dışında tutuyor, bunun yerine "bir bütün olarak modern kısa öykünün eleştirel bir incelemesini" yapmayı ve kendi öykülerine veya yöntemlerine odaklanmamayı diliyor. 1972
Kısa Öykü
Kısa ÖyküH. E. Bates · Bilge Kültür Sanat Yayıncılık · 201332 okunma
Öyküler Vardır
Konuları, birer anekdot formatında düzenli bir biçimde özetlenebilecek öyküler vardır; bir anekdottan öteye geçmeyen öyküler vardır; kurgunun anlık eylem, karşı-eylem ve düğüm noktası tarafından durmadan kesildiği öyküler vardır; yaşama teğet açıdan şöyle bir bakıp geçen öyküler vardır; söyleyeceklerini kısa kesen, yalnızca bir epizot olan öyküler vardır; alegorik, serüven dolu, düşünsel, bütünüyle betimleyici, özgün ve psikolojik öyküler vardır; yalnızca röportaj formatında olan öyküler vardır; hiçbir şey söylemiyormuş izlenimi vererek her şeyden söz eden öyküler vardır.
Sayfa 174 - Bilge Kültür Sanat, 2. Basım Çev: Gökçen EzberKitabı okudu
Reklam
Edward Garnett
"İnsanlar kendilerinden başka bir şey olamazlar."
Sayfa 63 - Bilge Kültür Sanat, 2. Basım Çev: Gökçen EzberKitabı okudu
Gereksiz bir tümce, hatta tek bir gereksiz sözcük bile, kısa öykünün dengesini bozabilir. Bir yazarın kurgusunu parça parça yerine oturtmasını izlerken, tipki oyun tahtalarını üst üste koyarak bir ev yapan bir çocuk gibi, yazarın da, hangi parçanın nereye konması gerektiğini ve oluşan yapının en fazla hangi yüksekliğe çıkabileceğini, hangi taştan sonra ağırlığı kaldıramayıp yıkılacağını, önsezileriyle bildiğini görürüz.
Sayfa 175Kitabı okudu
Konuları, birer anekdot formatında düzenli bir biçimde özetlenebilecek öyküler vardır; bir anekdottan öteye geçmeyen öyküler vardır; kurgunun anlık eylem, karşı-eylem ve düğüm noktası tarafından durmadan kesildiği öyküler vardır; yaşama teget açıdan şöyle bir bakıp geçen öyküler vardır; söyleyeceklerini kısa kesen, yalnızca bir epizot olan öyküler vardır; alegorik, serüven dolu, düşünsel, bütünüyle betimleyici, özgün ve psikolojik öyküler vardır; yalnızca röportaj formatında olan öyküler vardır; hiçbir şey söylemiyormuş izlenimi vererek her şeyden söz eden öyküler vardır. Tüm bunlar kabul edilebilir ve hepsi de günümüz kısa öyküsünün gelişimindeki doğal unsurlardır.
Sayfa 174Kitabı okudu
Her kuşağın, dilini dışarı çıkartan bir yazara gereksinimi vardır.
Sayfa 152Kitabı okudu
Reklam
Hangimiz, en deli insanın gerçekte en akıllımız olduğunu bilebilir ki? Deliliğin, zekânın en üst ve en saf hâli olmadığını kim söyleyebilir?"
Sayfa 151Kitabı okudu
Bir roman yazarken, yazar yaşayan insanlar yaratmak zorundadır; karakter değil, insan yaratmalıdır... Eger roman yazarının yarattıği bu insanlar, eski ustalardan, müzikten, çağdaş resimden, yazından ya da bilimden söz ediyorsa, romanda da bu konuların konuşulması gerekir. Eger bu konular konuşulmazsa, fakat yazar karakterleri konuşturursa, o zaman ortada bir sahtecilik vardır. Eğer bu konularda ne kadar bilgili olduğunu göstermek için yazar konuşuyorsa, o zaman da gösteriş yapıyor demektir. Bu bilgileri aktarırken kullandığı dil ne kadar alımlı, güzel ya da uygun olursa olsun, büyük bir bencillik yaparak yapıtını rezil etmiş olur." (Hemingway)
1914-18 yılları arasındaki Büyük Savaş'tan sonra. yazarlar, insanlık tarihi boyunca elde ettikleri en geniş özgürlüğe ulaştılar ve zincirlerden kurtuldular. Birdenbire, istediklerini söyleme, görme, yapma ve tanımlama olanağı ve özgürlüğünü elde ettiler. Artık her konu, her yazara açıkti. Fiziksel sınırlarını istedikleri kadar zorlayabilirlerdi.
Sayfa 105Kitabı okudu
Savaş yalnızca toplumun her kesimindeki sosyal bariyerleri yıkmakla kalmamış, özellikle yazarlar için geçerli olan toplumsal sınırları da yeniden çizmiştir.
Sayfa 104Kitabı okudu
62 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.