Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kurretu Uyunil-Muvahhidin

Kitabu't - Tevhid Şerhi

Abdurrahman İbn Hasen

Kitabu't - Tevhid Şerhi Gönderileri

Kitabu't - Tevhid Şerhi kitaplarını, Kitabu't - Tevhid Şerhi sözleri ve alıntılarını, Kitabu't - Tevhid Şerhi yazarlarını, Kitabu't - Tevhid Şerhi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Buhâri sahih'inde şöyle demiştir: katade dedi ki; "Allah yıldızları üç şey için yaratmıştır; • göğü süslemek, • şeytanların taşlanması, • kendileriyle insanların yollarını bulduğu alametler olması. Kim yıldızlar hakkında bundan başka bir yorumda bulunursa, hata etmiş, nasibini [ dinini ] yitirmiş ve hakkında Bilgisi olmadığı bir yükün altına girmiştir."
490 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
35 günde okudu
Selamun aleykum. İlahi ente maksudi ve rizâke matlubi. (Allah'ım maksadım sensin ve amacım senin rızandır.) Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in tevhidin sınırlarını koruması, onu kendisini bozacak ya da ortadan kaldıracak sözlerden ve amellerden korumasıdır. Bu kitap muhtasar olarak bu sözlerin ve amellerin çoğunu
Kitabu't - Tevhid Şerhi
Kitabu't - Tevhid ŞerhiAbdurrahman İbn Hasen · Neda Yayınları · 202018 okunma
Reklam
Sahih'te (149) Ebû Hureyre' den rivâyet edildiğine göre Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: "Sana fayda verecek şey için gayretli ol, Allah'tan yardım iste ve sakın acizlik etme. Başına bir musîbet gelirse 'Eğer şöyle şöyle yapsaydım şöyle şöyle olacaktı' deme. 'Bu Allah'ın kaderidir, dilediğini yaptı' de. Zira 'eğer' şeytanın işine kapı açar."
Sayfa 429Kitabı okudu
Burada bir istek söz konusudur: Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem) Sakif kabilesi kendisini yalanladıktan sonra Tâiften dönerken şu me'sûr duâyi yapmıştır: “Allah'ım, kuvvetimin zayıflığını ve çaremin tükenmişliğini, insanlar tarafından hor görülmüş olmamı Sana şikâyet ediyorum. Sen mustaz'afların Rabbisin. Sen benim Rabbimsin. Beni kime bırakıyorsun? Bana suratını asan uzak kimseye mi yoksa beni kendisine havâle ettiğin bir düşmana mı? Eğer bana kızgın değilsen buna aldırmam. Şu kadar var ki Senin verdiğin âfiyet benim için daha geniştir. Gazabının bana gelmesinden ve hoşnutsuzluğunun üzerime inmesinden kendisiyle karanlıkların aydınlandığı, dünyâdaki ve âhiretteki işlerin düzeldiği yüzünün nûruna sığınıyorum. Sen râzı olana kadar günâhımı itiraf ederek rıza umuyorum. Güç ve kuvvet ancak Allah iledir."
Sayfa 427Kitabı okudu
Süphesiz Hakem Allah'tır ve hüküm O'na âittir" Yani dünyada da âhirette de Hakem olan Allah (Subhanehu ve Teâlâ)'dır. Dünyada kulları arasında resullerine ve Nebilerine indirdiği vahyi ile hükmeder. Hiçbir mesele yoktur Allah'n onun hakkında nebisine indirdiği Kitap'ta ve Hikmet'te bir hükmü bulunmasn. Fakat bu hüküm müçtehide gizli kalabilir. Zira müçtehitler bir hüküm hakkında ihtilafa düştükleri zaman kaçınılmaz olarak onlardan yalnız biri hakka isâbet etmiştir. Allah kimi keskin bir anlayışla rızıklandırırsa, kime kendisiyle alimlerin sözlerinden doğru olanı ayırt edebileceği bir meleke ihsan ederse o kimse alimlerin sözlerinden doğru olanı idrâk eder.
Sayfa 390Kitabı okudu
Reklam
Bu bidatlerin ortaya çıkış sebebi bidat ehlinin cehaletleri, kıt anlayışlı olmaları, şer'i ilimleri doğru bir şekilde öğrenmemeleri, bu ilimleri bu ilimlerin manalarını bilen ilim ehl-i ârif kimselerden almamalarıdır. O ilim ehli ârif kimseler ki Allah Teala onları naslardaki muradı anlamaya, nasların birbirlerine muhalif olmayacağını kesin bir şekilde bilmeye, müteşabihi muhkeme arz etmeye muvaffak kılmıştır. İşte ehl-i sünnet ve'l cemaatin her zaman ve her yerde takip ettiği metot budur. Bundan dolayı Allah'a hamdolsun. Onu hakkıyla övmemiz mümkün değildir.
Sayfa 361Kitabı okudu
Oysa iman ancak lafsın zahiren delâlet ettiği mana ile birlikte kabul edilmesiyle tamam olur. Kişi lafzın manasını kabul etmezse, reddederse, onun hakkında şüphe ederse ona iman etmiş olamaz ve helâka sürüklenir.
Sayfa 360Kitabı okudu
Hadis uydurma bu kıssacılar sebebiyle artmıştır. İnsanlar tarafından bilinmeyen şeyin doğru olması da yanlış olması da muhtemeldir. Kişi bilmediği bir hadis duyduğu zaman onu reddeder. Hâlbuki o doğru olabilir . Şu halde ancak sahih sabit muhaddislerden ve fahihlerden meşhur olmuş hadisleri tahdis etmek gerekir. Bu özellikleri taşımayan hadislerin ise sahih olmamaları ihtimalinden dolayı tahdis edilmeleri doğru olmaz. Müminlerin emiri Muaviye bin Ebu Süfyan nakil yönünden sağlam olmadıkları için kıssalar anlatmaktan sakındırır "Ancak bir Emîr ya da memûr kıssa anlatabilir" derdi.
Sayfa 358Kitabı okudu
"Eğer sana icâbet etmezlerse bil ki hevâlarna uyuyorlar." (Kasas, 50) Bunların benzeri birçok âyet vardır. 'Arzuları getirdiklerime tâbi olmadıkça' Buradaki hevâ kasr iledir ve kişinin sevdiği ve hoşlandığı şeyler demektir. Eğer kişinin sevdiği, gönlünün meylettiği ve kendisi için çalıştığı şey Rasulullah (sallallahu aleyhi ve
Sayfa 353Kitabı okudu
Reklam
'Kesin olarak iman etmiş bir toplum için kimin hükmü Allah'ın hükmünden daha güzeldir?' Bu soru inkâr manasında bir sorudur. Yani O'nun hükmünden daha güzel bir hüküm yoktur. Ayrıca bu kullanım, tafdil ifade eden 'efalu' vezninin karşısında bir şey olmadığı hâlde kullanılmasının örneklerindendir. Yani Allah'ın şeriatini bilen, O'nun hüküm verenlerin eniyisi, kullarına annenin çocuğuna gösterdiği merhametten daha çok merhametli, kulların maslahatlarını en iyi bilen, her şeye kâdir, sözlerinde, fillerinde, şeriatinde ve kaderinde hikmet sahibi olduğuna kesin bir şekilde inanan kimse için kimin hüikmü Allah'ın hükmünden daha âdildir?"
Sayfa 352Kitabı okudu
İbnu'l Kayyım da şunları söylemiştir: “Müfessirlerin çoğunluğu şöyle demiştir: Allah'ın yeryüzünü resuller göndererek, şeriatı beyân ederek ve kendisine itaate çağırarak yeryüzünü ıslah etmesinden sonra orada masiyetler işleyerek ve Allah'a itaatsizliğe çağırarak fesat çıkarmayın. Zira Allah'tan başkasına ibâdet etmek,
Sayfa 350Kitabı okudu
Aynı şekilde kim insanlar arasında Allah'ın indirdiğinden başka hükümlerle hükmetmek sûretiyle ya da Allah'ın ve Resûlü'nün hükmünü tanımayarak Allah ve Resûlü'nün hükmüne muhâlefet ederse, koyduğu hükümler hususunda kendisine tâbi olunmasını isterse, kendisine itaat edenler kendisinin emrinin hak mı yoksa bâtıl mı olduğuna
Sayfa 348Kitabı okudu
145 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.