Sonsuzluk Peşinde

Kitabü'l-Emed Ale'l-Ebed

Ebu'l Hasan el-Amiri

Kitabü'l-Emed Ale'l-Ebed Sözleri ve Alıntıları

Kitabü'l-Emed Ale'l-Ebed sözleri ve alıntılarını, Kitabü'l-Emed Ale'l-Ebed kitap alıntılarını, Kitabü'l-Emed Ale'l-Ebed en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan bu güç ile kendi başına bir âlem olabilmekte, “o, küçük âlemdir” şeklinde nitelendirilmeyi ancak akla sahip olması dolayısıyla hak etmektedir.
Sayfa 126 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
Eflatun hakkındaki meşhur hikayelerden birini hatırlamak gerekir. Bu hikayeye göre Eflatun arkadaşlarına şöyle derdi: "Her şeyi bilseniz dahi Allah'ı bilmediğiniz müddetçe kendinizi bir şey biliyor zannetmeyin." Aynı şekilde Aristoteles hakkındaki meşhur hikayelerden birine göre de o şöyle derdi: "Bugünden önce su içerdim fakat yine de susuz kalırdım, ta ki Allah'ı bilinceye kadar. O'nu bilince su içmeksizin susuzluğumu giderdim."
Reklam
Eğer nefis bir düzenin formu olsaydı onun, üstün akıl, keskin anlayış ve müteyakkız görüş gibi erdemleri, onun düzeninin iyiliği, bu manaların karşıtları da onun düzeninin kötülüğü olurdu. Böylece, düzenin kendisi yine düzenin iyiliği için taşıyıcı bir cevher (hâmil) olur; düzenin sona ermesi de düzenin kötülüğü için cevher olmuş olurdu. Fakat bunun doğru olmadığı açıktır.
Sayfa 196 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
Çift sayı ve tek sayı insan nefsinde sabit olan iki sûrettir. Bir sayı bunlardan her ikisiyle birlikte nitelendirilemez. Çünkü onlar zâtı itibariyle karşılıklı uyuşmazlık özelliğine sahiptirler. Şüphe götürmez bir gerçektir ki sayıların yarısı çift sayı sûretine katılır, diğer yarısı ise tek sayı sûretine katılır.
Sayfa 168 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
Din, insanı, izâfî (mudâf) iyiye değil bilakis zâtı itibariyle güzel [iyi, yararlı] olana sevk etmektedir.
Sayfa 166 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
Hayal etme gücü öylesine latiftir ki o, daima akleden nefisten, onun aklî sûretlerinin etkilerini (âsâr); hisseden ruhtan ise onun cüz’î algılamalarının etkilerini almaktadır. Hatta o, felekî konumların (eşkâl) değişiminden farklı etkiler ve çeşitli ilâhî hikmetlerden de farklı etkiler elde etmektedir.
Sayfa 148 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
Reklam
137 öğeden 161 ile 137 arasındakiler gösteriliyor.