Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet

Zeki Bayraktar

Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet Gönderileri

Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet kitaplarını, Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet sözleri ve alıntılarını, Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet yazarlarını, Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Kafir” kelimesi “bir şeyi örtmek ya da gizlemek” anlamına gelir. Nitekim tohumu yerin altına gizleyen çiftçiye de “kafir” denir. Dini terminolojide ise “vahdaniyeti, şeriatı, peygamberliği ya da bunların her üçünü kalben doğruluklarını bildiği halde İnkâr eden kimseye” yani “fıtratındaki İslam'ı gizleyen, onu örten' kişiye “kafir denir.
Sayfa 459Kitabı okudu
492 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
84 günde okudu
Resul ve Nebi kavramları Kur'an esaslı olarak detaylıca açıklanmış. Ayetler ışında örneklerle desteklenmiş. Klasik tefsirlerde yapılan hatalar gösterilmiş. Başta kitabı okudukça kendini tekrarlıyor gibi görünebilir. Ancak konular dallanıp budaklandıkça öyle olmadığı anlaşılıyor. Nebi - Resul ayrımından yola çıkarak hadis ve sünnet meselesine bağlantı yapılıyor. Bu konuda yine Kur'an esaslı açıklanmış. Kur'an, hadis, sünnet, Nebi, Resul ve peygamber kavramlarına bakışınızı değiştiriyor kitap. Konular için verilen örneklerse insanı şaşırtıyor. Son zamanlarda okuduğum en iyi kitaplardan.
Kur’an ve Sünnet Ama Hangi Sünnet
Kur’an ve Sünnet Ama Hangi SünnetZeki Bayraktar · Süleymaniye Vakfı Yayınları · 201541 okunma
Reklam
'Kafir' kelimesi 'bir şeyi örtmek ya da gizlemek' anlamına gelir. Nitekim tohumu yerin altına gizleyen çiftçiye de 'kafir' denir.
Sayfa 459 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Tüm müslümanlar, Kur'an'ın asıl kaynak olduğu konusunda (sözde) ittifak içindedirler. Ama iş pratiğe gelince bunun böyle olmadığı anlaşılır. Çünkü müslümanların pratiğinde hadisler Kur'an'dan daha çok belirleyici olmuştur. Bu nedenle, din konusundaki tartışmaların temelinde hadis meselesi yatar. Tabiri caizse tüm ihtilafların nedeni hadis meselesindeki farklı bakışlardır.
Sayfa 391 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Ama Nebi'nin bir ameli hem yapması (fiil), hem sözleri ile tavsiye etmesi (kavil) ve hem de yapanları onaylaması veya yapmayanları ikza etmesi (takrir) o amelin sünnet olduğuna dair büyük bir delildir. Çünkü bu amelle ilgili üç bıyutlu (fiili, kavli ve takriri) Nebevi tavsiye var demektir. Ki bu da o amelin Kur'an ile tavsiye edildiğine (dolayısıyla Resul olarak yapıldığına) dair güçlü bir delildir.
Sayfa 371 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Sünnet, başkaları tarafından tesadüfen şahit olunan Nebi'nin beşeri, fıtri, kültürel ve tarihsel nedenli davranışları değil özel ve ailevi konular da dahil olmak üzere Resulullah'ın kamuya deklare ettiği emir ve tavsiyeleridir. Kamu önünde yaptığı ve hatta yapmayanları uyardığı amellerdir. Mü'minlerin yapmasını istediği evrensel dini ilkelerdir.
Sayfa 365 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Kur'an ve sünnet evrenseldir.
Sayfa 365 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Yoksulu, kimsesizi, muhtacı doyurmak ve onlara sahip çıkmak sünnettir. Çünkü tüm bunlar Kur'an'da tavsiye edilmiştir. Elbette ki hadislerde de. Ama bunlar hadislerde zikredildiği için değil Kur'an'da tavsiye edildiği için sünnettir.
Sayfa 355 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Kur'an'da 'Resul'ün sünneti' anlamına gelen bir ifade bulunmadığı halde sünnet ifadesi pratikte daima Nebi-Resul ile ilişkilendirilmiştir.
Sayfa 349 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Kur'an'da yer alan 'sünnet' ifadeleri; 'sünnetun', 'sünnetullah', ve 'sünnet-i evvelin', şeklinde geçer ve 'Allah'ın değişmez kanunları, kuralları' anlamına gelir.
Sayfa 349 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Allah, ne kitabını eksik bırakmıştır, ne de bize verdiği aklı.
Sayfa 241 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
İbadetleri düzenleme yetkisiabid olan Resulullah'a değil mabud olan Allah'a aittir.
Sayfa 339 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Kur'an, din ile hiçbir bilgisi olmayan, Allah'ı bilmeyen, Allah'ı inkar eden bir topluma gönderilmiş de değildir. Aksine tüm bunları bilen, Allah'a iman eden ama imanına şirk bulaştıran bir topluma gönderilmiştir.
Sayfa 326 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Resulullah'a vahyedilen Kur'an, sıfırdan bir din ortaya çıkarmış ve daha önce hiç bulunmayan hükümler getirmiş değildir. Kur'an, Allah'ın ezeli ve ebedi dini olan İslam'ın tahrif edilen kısımlarını onarmak ve önceki kitapları muhafaza altına almak için gönderilmiş bir kitaptır.
Sayfa 326 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
İslam, Allah'ın gönderdiği ilk din değil ezeli ve ebedi tek dindir.
Sayfa 299 - Süleymaniye Vakfı YayınlarıKitabı okudu
66 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.