Kur'anda Pişmanlık Psikolojisi Sözleri ve Alıntıları
Kur'anda Pişmanlık Psikolojisi sözleri ve alıntılarını, Kur'anda Pişmanlık Psikolojisi kitap alıntılarını, Kur'anda Pişmanlık Psikolojisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"İnsanı insan yapan özelliklerinden biri de farkında olduğunun farkında olmaktır. Bu farkındalık kişiye iç görü, sakınılması gereken davranıştan uzak durabilecek içsel bir kuvvet ve kişinin doğru olan eyleme yönelmesi için içsel dinamik oluşturur."
Her kişinin diğer insanlarla ortak noktaları yoğun olsa da, farklı renklere, cümlelere haiz olan farklı bir hikayesi vardır. Hikâyelerdeki müşterek olan ana fikir, kahramanın kendini bulma noktasında gizlidir.
Egolarının ve zevklerinin içinde kaybolan, hatalarını hiç mesabesinde gören bireyler çoğaldıkça, geri dönüşü mümkün olmayan pişmanlıklar yeryüzünde sahnelenecektir.
Dünyada yapılan yanlış eylemlerden dönebilmek insan için bir değişim ve geri dönüşü olmayan pişmanlıktan kurtulma imkanıdır. Önemli olan bireysel veya toplumsal olarak yanlış yapıldığında pişmanlık duygusunu aktive edip tövbe davranışıyla değişime yönelmektir.
Egolarının ve zevklerinin içinde kaybolan, hatalarını hiç mesabesinde gören bireyler çoğaldıkça, geri dönüşü mümkün olmayan pişmanlıklar yeryüzünde sahnelenecektir.
Her şeyi bir anlam dairesinde yaratan Allah, pişmanlık tecrübesini de insanoğlunun hayatında değişim ve dönüşüm yapabilmesi için var etmiş, varoluşsal amacını gerçekleştirmesinde içsel bir hareket olarak donanımına yerleştirmiştir. Bu duygunun imkan alanları oluşturması için köklü değişimin tövbe yöntemiyle yapılmasını vahyinde açıklamıştır.
Mazeretlerin mazeret kabul edilmeyeceği gün gelmeden önce, tövbeyle aktive edilen her pişmanlık insan için bir imkandır.
İnsan, bir bilinmez bilinirliğin hikayesine ait bir tasvirdir. Varlık içinde yokluğun, yokluktaki varlığın tezahürüdür. Soluklanan milyarlarca alem içinde farkında olduğunun farkında olan tek varlıktır.
Varlıklar alemini varlıklara verdiği isimler ve bu isimlere yüklediği manalarla anlamaya çalışan insan bir varlık çocuğudur.Varlığın yokluğunu bilir de yokluğun aslını bilmez Bir hayatı varlıklar içinde geçiren insan yokluğu sevmez.Var olanın varidatı olmasını ister.İlahi mesajın bak dediği yerden bakmayınca fani olan varlığı sonsuz varlığı olarak görür.
İnsanı muhatap alan vahiy doğru yolun ne olduğunu ve neticesinde alınacak ödülü, yanlış yolun ve sonunda karşılaşılacak cezayı bildirdikten sonra sorumluluğu muhataba vermiştir. Muhatabını hataya düşmemesi için sürekli düşünmeye ve anlamaya davet etmiştir. (Sayfa 7)