Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Özgürlük İçin

Kürt Yazıları

Vedat Türkali

Kürt Yazıları Gönderileri

Kürt Yazıları kitaplarını, Kürt Yazıları sözleri ve alıntılarını, Kürt Yazıları yazarlarını, Kürt Yazıları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Yenilgi, hiçbir yerde devrimcilerin son sözü olmamıştır. Iran'da da
Sayfa 128 - gendaşKitabı okudu
gözlüksüz Türk
Demokratik yollar en kanlı baskılarla kapatıldığı için, Kürt halkının haklarını savunma yolunda silaha sarılanları, Türk devleti, teröristlikle suçluyor bugün. Oysa terörün ilk, asık kaynağının bu devlet olduğunu bilmeyen kalmamıştır. Geçmişte yapılanlar bir yana, bugün Türkiye, iktidarın bütün iki yüzlülüğü içinde, en ağır yasaların varlığı yetmiyormuş gibi, yasaların kabaca çiğnendiği, karakollarında insanlara işkence edilip cinayetler işlenen, köylerin yakıldığı, köylülerin, özel timlerce, güvenlik güçlerince, korucu adlı devlet köpeklerince öldürüldüğü, faili bilinmez cinayetlerin sürüp gittiği bir ülkedir. İnsanlar düşüncelerinden ötürü tutuklanıp cezalandırılırlar. Kürt milletvekilleri, Meclis ten kargatulumba alınıp götürülerek gözaltına alınmış, Anayasa bile umursanmamıştır. Askerliğin en sağ, en geri kanadı, eski alışkanlıklarıyla Kürt sorununu, kimi yüreksiz, kimi çözüm üretmekte kendileri kadar yetersiz, yeteneksiz ortaklarının da desteğiyle, bilinen yolda bastırmak, Kürt halkını yıldırıp ezmek yöntemini uygulamaktadır. Böyle bir terörist tutum içindeki devletin, hiç kimseyi, ne kişi, ne kurum olarak teröristlikle suçlamaya hakkı yoktur.
Sayfa 81 - gendaşKitabı okudu
Reklam
Şiddeti, her yanı, her biçimiyle tanır Kürt halkı. Etinde duyarak yaşadı, yaşıyor. "Kahraman" "şanlı," "gazi" ünüyle boşuna onurlandırılmamıştır yöredeki kentler. Bağımsızlık savaşımızın en kara günlerinde Türk'le yanyana, omuz omuza kurtuluş savaşı yürütmüştür. Kürt halkı. Iki kardeş halk ortak türküler yakmıştır. "Karayılan der ki cenge oturak Kilis yollarından kelle getirek Nerde düşman varsa orda bitirek Vurun Kürt uşağı namus günüdür" Vatan kurtulunca Kürt'ün payına düşense, eşine tarihte az rastlanan bir aldatmacayla, küflü bir devlet anlayışının, bağnaz, şoven ulusalcılığın ürünü, kanlı baskılar olur sadece. Tek başına yeni türküler yakmaya başlar Kürt halkı: "Onlar Kürt'tür deyi emir verdiler Kavim kardeş komadılar kırdılar" Çok bir şey istemiyor bugün kellesine göz dikilen Kürt halkı. Hakkı olanı istiyor. Omuz omuza vuruştuğu Türk kardeşiyle eşit biçimde, kendi ulusal varlığına dayanarak insan gibi yaşamayı istiyor. Bir halkın temel özlemini söndürmeye hiçbir silahın gücü yetmedi bugüne dek.
Sayfa 71 - gendaşKitabı okudu
Doğu diyorduk ya, Kürdistan'dı gezip dolaştığımız yerler. Kimi yerlerde Türkler'le içiçe yaşanan bir Kürdistan. Trabzon'da eski bir milletvekiliyle konuşurken sözünü ettim bunun. Güldü adam: "Hangi partiden olurlarsa olsunlar, koridorlarda biraraya toplanıp Meclis'de bile Kürtçe konuşurlar doğulu milletvekilleri," dedi. Büyük Millet Meclisi'nde oluyor bu; devlet de "Kürt yok" diyor! Hiç çözüm düşünmemişler miydi bu konuda? "Düşündük" dedi “İş askerlerde bitiyordu. Genel Kurmay'la bağlantı görevi yapan bir kurmay albaya açtık. Yanıtı şu oldu: Bir milyonu öldürmekle devlet bir şey yitirmez!".
Sayfa 63 - gendaşKitabı okudu
Tanrının hikmetine şaşıyorum Bu dünyada Kürtler Neden haklarından mahrum Neden hepsi ele mahkum? Şehri şihreti aslan gibi aldılar Belde-i himmeti ele geçirdiler. Her bir beyi sanki bir Hatem Her bir beyi dövüşürken sanki Rüstem Araplar'dan Gürcüler'e varana dek Her taraf Kürt kale gibi Ama dört bir yandan Türk ve Acemle sarılmış. Kürt halkı her iki yandan Kaza ve kaderin oklarına nişan..."
Sayfa 55 - gendaş, Ehmedê XaniKitabı okudu
İngiliz kompradorları olan Ermeni varsılları üstüne Kürtler'in saldırtılması, kıyıma uğratılması, ittihatçılarca da benimsenip sürdürülen bir Abdülhamit kalıtıdır.. Ancak Kürtler'i sindirip yok etmenin de yollarını ararlar. I. Dünya Savaşı başlarında, Ermeni saldırısından korunması gerekçesiyle, Kürtler'i yerlerinden, yurtlarından ayırıp yoğun Türk bölgeleri arasında dağıttıkları bilinir. Bu göçlerde, açlıktan, soğuktan, hastalıktan ölenlerin sayısı belli değildir. 1920 yılındaki Koçgiri Kürt halk başkaldırısını canavarca kıyım, kırımla bastıran Sakallı Nurettin Paşa'nın "Türkiye'de Zo' diyenleri yok ettik, 'Lo' diyenleri de ben kökünden temizleyeceğim!" sözleri ulusalcılık savındaki ittihatçı kafasının göstergesi gibidir.
Sayfa 35 - gendaşKitabı okudu
Reklam
Türkçülük akımında adı ön sırada geçen çoğu kişiler de Türk kökenli değildir. Sözgelimi, Şemsettin Sami Arna- vut'tur. Ziya Gökalap Kürt asıllıdır. Kimi savlara göre başlarda "Kürtçülük" yapma olanağı aramış, çıkmazlığına inanarak "Türkçülük" akımını tutmuştur. Gene ünlü Türkçü Rıza Nur'un da Arnavut kökenli olduğu söylenir. Örnekler çoğaltılabilir. Denebilir ki, şoven ırkçı bir soy-köken savinda değil, yıkılmakta olan imparatorlukta çözüm arayan aydınların uygun yol arama atılımlarından biridir Türkçülük akımı. Daha çok da, ayni çatı altindaki öteki halkların ulusal uyanışlarına tepki olarak çıktığı düşünülür.
Sayfa 34 - gendaşKitabı okudu
İlk Kürt başkaldırısını, 1833'de Soran'da Mir Mehmet yapar. Diğer bir güçlü Bey'in, Botan Emiri Bedirhan Bey'in tam desteğini sağlayamaz. Revandız'da döktürdüğü topları, yaptırdığı silahları, mermileriyle, on bin atlı, yirmi bini aşkın yaya savaşçılarıyla, bir yıl süren çatışmalardan sonra, Reşit Mehmet Paşa komutasındaki Osmanlı ordusunu geri çekilmek zorunda bırakır, Osmanlı'nın "Müslümanlar arasında barış" önerisine, yerli mollalar, "Halife ordusuna karşı savaşan kafirdir!" fetvasıyla destek verince, Mir Mehmet anlaşmaya yanaşır, barış sağlanır. Mir Mehmet, Revandız Valiliği'ne atanır. Istanbul'a Padişah'a bağlılığını göstermeye gider; dönüş yolunda yok edilir. Soran Emirliği bir süre sonra tarihe karışır.
Sayfa 29 - gendaşKitabı okudu
Bugün birkaç bin ailenin elinde olduğu bilinen Türkiye hep böyle kalamaz. Üreten, yaratan geniş yığınların, her sınıf ve katmadan sağduyulu, sağgörülü insanların, tüm dünyanın aydınlık çevreleri ile iletişim ve dayanışma içinde, acılardan geçerek de olsa, Kürt'üyle, Türk'üyle, Laz'ı, Çerkez'i, Gürcü'süyle, elele, daha iyi bir Türkiye'ye varacaklarına inanmak düşçülük değildir.
Türkiye'de Kürt sorunu çözülmeden demokrasi, özgürlükler sorunu çözülemez.
Reklam
Devletçe yerleştirilmiş yaygın kanı şudur: Kürt isyanı demek İngiliz parmağı demek­tir. Sanki, Kemalistlerin Batıdan, özellikle İngilizlerden, pek bağımsız politikaları olabilmiş gibi.
Kürtleri Türklük için ham madde olarak kullanma düşün­cesi, yeni devlet kuran Kemalistlerce kanlı biçimde benimsen­miş, aslında Sultan Abdülhamit kafasının ürünü bir İttihatçı kalıtıdır ki, vardığı son nokta, Bülent Ecevit - Alpaslan Türkeş dayanışmasıdır.
Kurucuları arasında Kürtlerin de bulunduğu İttihat ve Terakkili Meşrutiyet devrimcileri (! ), her konuda Abdülhamite karşıdırlar ya işbaşına gelince onlar da ayrı bir yol tutamazlar.
150 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.