Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Lacan Gönderileri

Lacan kitaplarını, Lacan sözleri ve alıntılarını, Lacan yazarlarını, Lacan yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Arzu, içinde öznenin hep ya fazla ileri gitmiş ya da yeterince ileri gidememiş olmaya yazgılı olduğu, içindeki her bir ‘yukarı’nın hep yeni bir ‘aşağı’ olduğu, beklenen her bolluk ya da doluluk uğrağının beraberinde yeni bir boşluk getirdiği bir boyuttur. Arzu sadece değişken ve öznenin haritalandıramayacağı bir alan değildir: o daimi bir yıkım alanıdır.
Sayfa 133
Yine, aktarım nevrozlarında bastırmanın reddedilen temsilciye neyi yasakladığını da açıkça ifade edecek konumdayız artık: temsilciye yasaklanan şey, onun nesneye bağlanmış kalacak olan sözcüklere tercümesidir. Sözcüklere dökülmemiş bir temsil ya da aşırı-yatırımlanmamış bir psişik eylem, o noktadan itibaren bilinçdışında bastırılmış olarak kalır.
Sayfa 57
Reklam
İnsan aynada yansıyan imgesinin gerçekdışılığının gerçekliğini kabul ederek onun büyüsünü bozmak zorundadır. Hakikate doğru bir ilerleme sağlanacaksa eğer, aynanın ötesine ‘aynanın parıltısız olan, ona üzerinde hiçbir şeyin yansıma olmadığı bir yüzey sunan’ tarafına geçmelidir.
Sayfa 31
Arzu, tam da dile getirildiği için dile getirilemez.
istek, tatmin edilebilir; arzu, tatmin edilemez: o doyumsuzdur, nesneleri sürekli firardadır.
(...) İnsanın arzusu anlamını ötekinin arzusunda bulur; öteki arzu nesnesinin anahtarını elinde tuttuğu için değil, daha ziyade öteki tarafından tanınmanın ilk arzu nesnesi olması yüzünden böyledir bu.
Sayfa 82
Reklam
Nitekim, kişi, kendi imgesel varlığını bir öteki için yeniden kurmak amacıyla giriştiği bu çaba sırasında, onu [kendi imgesel varlığını] bir öteki gibi kurmaya zorlayan ve [imgesel varlığının] hep bir öteki tarafından ondan alınmasına hükmetmiş olan temel yabancılaşmayı yeniden keşfeder.
Sayfa 82
Olmadığım yerde düşünüyorum, öyleyse düşünmediğim yerde varım. Düşüncemin oyuncağı olduğum yerde yokum. Düşündüğümü düşünmediğim yerde ne olduğumu düşünüyorum. (517; 166).
Sayfa 80
(...) Analizin konuşmanın dil tutanaklarında oluşturduğu kompozisyonun çoklu partisyonlannın hepsini çalmak demek olduğunu, üst-belirlemenin buna bağlı olduğunu, zira bu düzenin dışında üstbelirlemenin hiçbir anlamı olmadığını anlarız. (291; 79)
Sayfa 70
Demek ki, paranoyak bilgi dediğim şey, az çok arkaik biçimleriyle, insanın zihinsel yaradılışının tarihine damgasını vuran ve nesnelleştirici özdeşleşimde her biri bir evreyi temsil eden kritik uğraklara karşılık gelmektedir. (111; 17)
Sayfa 47
190 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.