Liola' Köyün Çapkını sözleri ve alıntılarını, Liola' Köyün Çapkını kitap alıntılarını, Liola' Köyün Çapkını en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Oyunun temel kaynağının Müteveffa Mattia Pascal'ın dördüncü bölümünden esinlendiği doğrudur. Oyunun oyuncularıyla romanın kahramanları arasında etkin boyutta benzerlikler yakalamak olanaklıdır. Örneğin Pascal, Liola'yı yansıtıyorsa, Malagna, Simone Amca'yı, Marianna, Croce Teyze'yi. Örnekler çoğaltılabilir. Ancak konum olarak iki yapıt farklılık göstermektedir. Pascal ne kadar güncel ise Liola' o kadar antiktir. Bir başka deyişle, antik ya da pagan ölçütler içinde gelişmekte ve antik perspektiflere eğilim göstermektedir. Bu nedenle Sicilya yazın tarihinde ortaya çıkan ve Verga ile etkin boyutlara varan Verizm'in etkilerini bu oyunda aramak, örneğin Verizm'in öne çıkardığı toplum kargaşasının, ekmek kavgasının izlerini burada görmeye kalkmak yanlıştır. Liola'nın sunduğu manzara idil dünyasına özgü bir manzaradır. Birlik ve beraberlik içeren bir kompozisyondur. Çatışma, kin ve nefret yerine uyum ve huzur dünyası egemendir. Doğal olarak, deyim yerindeyse, kimi “ayak oyunları”nın oynandığı gözlenecektir. Bu da, sanıyoruz, Akdenizli olmaya dayalı bir eğilimden kaynaklanmaktadır. Yoksa oyunun bütünü içinde olay örgüsü düz, pürüzsüz ve engel atlamaya zorlamayacak türden bir süreç içinde gelişir. Karşı karşıya gelmiş iyilerle kötüler; ezenlerle ezilenler yoktur bu oyunda.