Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Materyalizme Eğilim Nedenleri

Murtaza Mutahhari

Materyalizme Eğilim Nedenleri Sözleri ve Alıntıları

Materyalizme Eğilim Nedenleri sözleri ve alıntılarını, Materyalizme Eğilim Nedenleri kitap alıntılarını, Materyalizme Eğilim Nedenleri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan tabiatın bir parçasıdır. Tabiatın parçası olması gerekçesiyle “olma” ve evrim halinde bulunan bir varlıktır. Bütün çabası, kuvveden fiile ve eksiklikten olgunluğa yetiştirmektir kendisini. İnsanın bütün çabaları, kuvveden fiile ve eksiklikten tamlığa doğru bir tür harekettir.
Sayfa 114 - Çıra YayınlarıKitabı okudu
Din, doğal duyguları ıslah etmek için gelmiştir. Yoksa onları yok edip sindirmek için değil.
Sayfa 131 - Çıra YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Islam supports the thesis that belief in religious doctrines ought to be based on research and not on conformity or compulsion
On the other hand, we find Einstein, the twentieth century scientific genius, expressing an opinion opposed to that of Russell; he says "You will hardly find one among the profounder sort of scientific minds without a religious feeling of his own ... His religious feeling takes the form of rapturous amazement at the harmony of natural law, which reveals an intelligence of such superiority that, compared with it, all the systematic thinking and acting of human beings is an utterly insignificant reflection. This feeling is the guiding principle of his life and work, in so far as he succeeds in keeping himself from the shackles of selfish desire. It is beyond question closely akin to that which has possessed the religious geniuses of all ages."
Darwin, çevreye uyum meselesini öylesine açıklamış ki, ona, sen bu meseleyi madde ötesi bir mesele gibi ele alıyorsun, diyenler çıkmıştır. Gerçek de budur aslında. Canlılarda bulunan ve çok esrarengiz bir güç olan çevreye uyum gücü, madde ötesi bir güçtür. Yani bir tür amaç bilincine ve amaca gitmesini sağlayan güce bağlıdır. Kesinlikle amaçsız ve başıboş bir güç değildir.
Sayfa 77 - Çıra YayınlarıKitabı okudu
İnsan, akıl, irade ve fikir gibi varlıkları, dolaysız olarak yalnızca kendi içinde bulabilir.
Sayfa 111 - Çıra YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Hissedilebilir olan, olayların peşpeşe ve art arda olmalarıdırlar; onların nedensellik ve etkisellikleri, genel nedensel ve etkisel kanunlar değildirler.
Sayfa 100 - Çıra YayınlarıKitabı okudu
İlmin işi, nesneler arasında bulunan neden-etki ilişkisini ortaya koymaktır.
Sayfa 61 - Çıra YayınlarıKitabı okudu
Bir konuyu karşıtının yanlışlığını- ortaya konması yüzünden kabul etmek, zihin için bir zorunluluk doğurur, ama ikna etmez. Aklı, zorunlu kılmakla ikna etmek arasında fark vardır. İnsanın bir delil karşısında susup kaldığı çok görülen bir şeydir, ama vicdanının derinliğinde iddia edilen o konuyla ilgili olarak bir şüphe hissedebilir.
Reklam
Bir konuyu karşıtının yanlışlığının ortaya konması yüzünden kabul etmek, zihin için bir zorunluluk doğurur, ama ikna etmez. Aklı, zorunlu kılmakla ikna etmek arasında fark vardır. İnsanın bir delil karşısında susup sessiz kaldığı çok görülen bir şeydir, ama vicdanının derinliğinde iddia edilen o konuyla ilgili olarak bir şüphe hissedebilir.
Sayfa 51 - Çıra YayınlarıKitabı okudu
We must reject the existence of God, that is, a God who is like any other part of the world and is discoverable like any other phenomenon in the course of inquiry into the world's phenomena is certainly not God, and any belief in such a God is aptly rejected.
Doubt is a good and necessary passage, but an evil station and destination.
Cümlənin gözəlliyi.Kitabı yarım bıraktı
Maddi açıdan düşünen bulunmaktaydı, fakat hiçbir zaman ilimde görüş sahibi büyük bir şahsiyetin gerçekten maddi ekolün temsilcisi olduğu bilinmemektedir.
Sayfa 9 - Çıra Yayınevi
Materyalizme Eğilim Nedenleri.
Walter Oscar Lundberg: "Mantıksal delil ve bilimsel tanımlar, böyle kişilerin(ateist, deist vb. herhangi din karşıtı feslefeyi kabullenmiş kimseler) inanç ve düşüncelerini değiştirmiyor: o kişi. Tanrı inancıyla ilgili olarak kafasına yerletştirdiği eski kavramların yanlışlığını farkediyor. Bu kavramların yanlışlığından ve yetersizliğinden kuşkuya kapılıp fert, çareyi Tanrı tanımazlıkta buluyor." Yorumum: bazıları şu ayette şu yanlış, şu hadiste bu yanlış şeklinde fikirlerle Allah inancını terk ediyorlar. Çünkü okudukları ayetin ve hadisin manasını idrak edecek şerh, tarih, hadis, tefsir ilimlerinden bihaberler, bu sebeple okuduğu kavramlar ona yanlış geliyor. Bazıları avam tabakadan Allah'ı yanlış şekilde duyuyor yanlış şekilde öğreniyor, dini kitaplardan ve kabul görmüş alimlerden değil de cahil halktan öğrenmeye çalışıyor. Bunun sonucunda öğrendiği kavramın dindeki gerçek kavram olduğu vehmine kapılıp Allah'ı, Dini inkara gidiyor. Burada sorgulaması gerekenin öğrendiği kavramlar olduğunu hiç düşünmeden inkara gitmesi karşısında şunları tavsiye ediyorum. Bu kimselerin yapması gereken tek şey doğru kavramları öğrenmek Allah'ı avam halktan değil de ulemadan, İslam'ın parlayan filozoflarından, Tabatabai'den, Molla Sadra'dan, Sad-rü'l-müteellihin Şirazi'den, İbn-i Sina'dan, Murtaza Mutahhari'den, Muhammed Taki Misbah'dan, Bediüzzaman Said Nursi'den (belirli konularda), Hişam b. Hakem'den, Cafer es-Sadık'tan, Ali b. Ebu Talib'den en önemlisi de Hz. Muhammed Mustafa'dan öğrenmeleridir.
Sayfa 33 - Çıra yayınevi
34 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.