Maturidi'nin Düşünce Dünyası

Şaban Ali Düzgün

Maturidi'nin Düşünce Dünyası Sözleri ve Alıntıları

Maturidi'nin Düşünce Dünyası sözleri ve alıntılarını, Maturidi'nin Düşünce Dünyası kitap alıntılarını, Maturidi'nin Düşünce Dünyası en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bağdat’ın doğusunda ehli sünnet mezheplerden Hanefiliğin dışında sadece Şafiiliğin var oluşu sebebiyle veya imam Muhammed es-Şeybani’nin vefatından sonra Hanefiliğin Şam’da giderek nüfuzunu kaybetmesine bağlı olarak, Maveraünnehir Hanefi fukahasının eserlerinde ciddi bir Şafii karşıtlığı göze çarpar, Te’vilat incelendiğinde İmam Şafii’nin görüşlerini tenkit etme geleceğinin öncülerinden birinin İmam Maturidi olduğu rahatça söylenebilir.
Sayfa 234Kitabı okudu
Maturidi ve Mantık Liiteratürü
Maturdi “sahibü’l mantık” olarak bahsetmesinden Aristoteles olarak düşündüğümüz bir mantıkçıya atfen zan şüphe ve vehim hakkında şunları ifade ermektedir. “Zan yakinin (şüphenin) iki tarafından birine/yarısına vakıf olmak, şüphe (şekk) zannın iki tarafından birine vakıf olmak, vehim ise şüphenin iki tarafından birine vakıf olmaktır.” Buna göre vehim şüphenin şüphe ise zannın bir alt derecesidir. Yani zannın oluşabilmesi için kişinin vehim ve şüphe aşamalarını geride bırakması gerekir.
Sayfa 200Kitabı okudu
Reklam
Kur'an kendini ilim olarak niteler. İlim ise hakikati içerir ve hakikatin araştırılmasını teşvik eder.
Maturidi’ye göre eğer din bilgi olsaydı onun zıttı cehalet olurdu. İmanın zıttı cehalet değilde tekzip olduğuna göre tekzibin zıddının tasdik olması zorunludur. Bilgi herhangi bir fiilde bulunulmaksızın kalpte meydana gelebildiği halde, tasdik ancak onun zıttı olan tekzibi terk ermekle mümkündür. İşte bundan dolayı iman bilgi değil tasdiktir.
Sayfa 201Kitabı okudu
Maturidi, “İblis hariç bütün melekler secdeye kapandı. O ise kibirlenip, secde edenler arasında yer almadı.” ayetini açıklarken, ayetin yalın ifadesinden İblis’in meleklerden biri olduğunun anlaşıldığını söyler.
Sayfa 240Kitabı okudu
Dil, Üst-dil; Gerçek, Gerçeklik Kur’an bahse konu ettiği birçok olguyu simgesel gerçeklik seviyesine çekerek ifadelendirme çabasındadır. Hakkında hiçbir şey tam olarak bilinmeyen gerçeklik seviyeleri, ritüeller ve inançlar ile inananların zihinlerine ve kalplerine taşınır. Kur’an insan tecrübesine konu olmayan gaybî yahut metafizik konuları, bir
Reklam
59 öğeden 71 ile 59 arasındakiler gösteriliyor.