Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mimar Sinan Neden Bir Tasarım Dehasıdır?

Reha Günay

Mimar Sinan Neden Bir Tasarım Dehasıdır? Hakkında

Mimar Sinan Neden Bir Tasarım Dehasıdır? konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Prof.Dr. Reha Günay’ın, “Sinan neden bir tasarım dehasıdır?” sorusunun peşine düştüğü ve bulduğu yanıtları okuyucularla paylaştığı, YEM Yayın’ın yeni kitabı çıktı. Geçmişte yayımlanan Mimar Sinan ve Sinan’ın İstanbul’u kitaplarında Sinan’ı ve yapılarını son derece ayrıntılı olarak incelemiş olan Reha Günay, yeni çalışmasında, Mimar Sinan’ı diğer mimarlardan ayrıştıran niteliklerini başta mimarlık, iç mimarlık, tasarım, sanat, mühendislik, tarih vb. eğitimine yeni başlayanlar olmak üzere Türk ve Osmanlı mimarlığına, kültürüne ilgi duyan herkes için kolay anlaşılır bir dille açıklıyor. Reha Günay, kitapta, bugüne kadar çeşitli efsaneler ve birçoğu abartılı öykülerle adeta bu dünyaya ait olmayan bir masal kahramanına dönüştürülen Mimar Sinan’ın aslında “gerçek bir kişi” olarak kim ve nasıl bir yaşama sahip olduğunu; hangi koşullarda neler başardığını; bu başarıyı hangi yöntem ve araçlarla elde ettiğini; bu sayede nasıl meslektaşlarından ayrılarak öne çıktığını, “soru-cevap-örnek” yöntemiyle kısa ve net olarak anlatıyor. Günay Sinan’ın bir de bu yönüyle aktarma ihtiyacı hissettme gerekçesine şu sözlerle açıklık getiriyor: “Birçoğumuz Osmanlı mimarlarının isimlerini bilmeyiz ama Sinan’ın adını duymayanımız yoktur. Herkes onu büyük bir mimar olarak tanır; Sinan’la ilgili fazla bir şey bilmese de birkaç söylentiyi hatırlar. İstanbul Süleymaniye ve Edirne Selimiye camilerinin mimarı olduğunu da söyleyebilir. ‘Ama niçin büyük mimardır? Ne yapmıştır da bu kadar ünlü olmuştur? Öteki mimarlardan ne farkı vardır? Neden Sinan’a bir tasarım dehası diyoruz?’ gibi sorulara tam cevap vermek ise biraz zordur. Sinan, Osmanlı İmparatorluğu’nun en parlak döneminde yetişmiş, iyi bir gözlemci ve düşünür olarak kendini geliştirmiş, askerlikten mimarlığa geçiş yapmış biridir. Bilinçli bir analiz ve düşünce sistemiyle, 50 yılda yarattığı yeniliklerle mevcut mimarlık sanatını oldukça yükseklere taşımış ve çevresini kendisine hayran bırakmıştır. Mimarlığa ilişkin ortaya koyduğu yeni ilkeler kendisinden sonra da benimsenmiş ve âdeta Sinan’ı 150 yıl daha yaşatmaya devam etmiştir. O yüzden bizler, günümüzde Sinan’ın katkılarını ayıklamakta zorlanıyoruz. Ancak Sinan çağında yaşamış olsaydık, mimarlığa getirdiği her bir yenilik karşısında bizler de bugün olduğundan daha fazla şaşırır ve yaptıklarına hayran kalırdık...”
Tahmini Okuma Süresi: 3 sa. 38 dk.Sayfa Sayısı: 128Basım Tarihi: 2019Yayınevi: Yem Yayın
ISBN: 9786058043428Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 74.2
Erkek% 25.8
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Reha Günay
Reha GünayYazar · 9 kitap
Reha Günay (d. 30 Haziran 1937, İstan­bul), fotoğraf sanatçısı. 1960′ta İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi. 1970′ten 1973′e değin Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’ne (bugün Mimar Sinan Üniversitesi) bağlı Mimarlık Yüksek Okulu’nda asistanlık yaptı. 1978′de İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tari­hi Bölümü’nde doktorasını tamamladı. Ay­nı yıl Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde mimari fotoğraf dersleri vermeye başladı. 1979-80 yıllarında Japonya’da sanat tarihi incelemeleri yaptı. Daha sonra Yıldız Üni­versitesi Mimarlık Fakültesi’ne geçti. 1987′de aynı üniversitede doçent oldu. Ça­lışmalarını mimari mirası belgeleme, koru­ma ve mimari fotoğrafçılık üzerinde yoğun­laştıran Reha Günay, 1966′dan başlayarak yurt içi ve yurt dışında birçok fotoğraf yarışmasına katıldı. 1966′da CENTO, 1967′de Evrensel Barış Şenliği, 1970′te Photokina Fuarı, 1974′te Turizm ve Tanıt­ma Bakanlığı’nın Tarih Yönünden Türkiye ve Akbank’ın Evlerimiz, Yalılarımız adlı yarışmalarında ödüller kazandı. 1976′da Selimiye Camisi fotoğraflarıyla ilk yurtiçi kişisel sergisini açtı; bu sergiyi Avrupa’nın bellibaşlı kentlerine de götürdü. 1981′de İstanbul’da Atatürk’ün Oturduğu Evler, 1985′te Anadolu-Türk Mimari Mirası, 1987′de Sinan’ın İstanbul’u adlı sergileri açtı. Anadolu Medeniyetleri Sergisi’nin ve ABD’de açılan Muhteşem Süleyman Sergisi’nin katalog fotoğraflarını çekti. Fotoğrafları gerek yurt içinde, gerekse dışında çeşitli mimarlık ve sanat dergi­lerinde ve kitaplarda yer alan Reha Gü­nay’ın Geleneksel Safranbolu Evleri ve Oluşumu (1981), Tarihsel Gelişim içinde Japon Kültür ve Sanatı (1986), Süleymanname Minyatürlerinde Mekân ve Anlatım Tek­nikleri (1987) ve Sinan’ın İstanbul’u; Sinan’s istanbul (1987) adlı yapıtları bulunmak­tadır.