Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

2021 Ocak

Mostar Dergisi - Sayı 191

Mostar Dergisi

Mostar Dergisi - Sayı 191 Gönderileri

Mostar Dergisi - Sayı 191 kitaplarını, Mostar Dergisi - Sayı 191 sözleri ve alıntılarını, Mostar Dergisi - Sayı 191 yazarlarını, Mostar Dergisi - Sayı 191 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
...Dünyanın bütün dillerinde bir kelime kaynak dilden hedef dile aktarılırken dönüşüme uğrar. Çünkü her dilin fonetik (ses), morfolojik (biçim) ve semantik (anlam) yapısı farklıdır...
... Her şeyin geçmişte daha iyi olması değildir bize eskiyi özleten, sevdiren; belki biraz alışkanlık, belki aşinalık. Bir kez daha yeniye veda etme yükünün altına girememe, manayı kaybetme korkusu biraz da...
Reklam
... Çocuk eğitimi dediğimiz zaman duyulan, görülen, hissedilen hatta koklanabilen her şeyin aslında birer öğretici/eğitici olduğunu ancak bu enstrümanların kişiye ve olaya göre farklı etkiler gösterip farklı tepkiler oluşturduğunu görüyoruz. Çocuk doğar doğmaz anne de bu enstrümanları kullanır. Annenin dışındaki hiçbir sanakar, anne kadar bu enstrümanları doğru ve tesirli kullanamaz...
... Bu münasebetle akaid, aslında müminlerin hayatını anlamlandıran ve onu gerektiği şekilde yaşamamız için dayanak noktası oluşturan düşüncemizi bütünüyle şekillendirip zihniyetimizi inşa eden manevi yazılımdır diyebiliriz...
... Bu ifadenin temelinde de insanı ... yani insanı bencil, egoist, kendi çıkarlarını düşünen bir varlık olarak görmesi yatar...
Avrupa Birleşik Devletleri Hayali Sona Ererken
... Osmanlı İmparatorluğunun kurduğu adalet merkezli medeniyet sayesinde milletler uzun süre huzur içerisinde yaşadılarsa da 1800'lerde yükselen Panslavizm ideolojisiyle birlikte kaos ve karanlık dolu günler yeniden başladı...
Reklam
Fransızlar İngilizleri Neden Sevmez?
......Özellikle Lorenli bir kız çocuğu olan Jan Dark'ın öncülük ederek İngilizleri Orleans'dan çıkarması Fransızlar'ın milliyetçilik ve vatanseverlik hislerini canlandırdı.... ve esir düştü. Tutuklanmasının ardından yargılanan Jan, 1431 yılında "zındıklık" suçlamasıyla yargılanıp diri diri yakıldı...
Zihni Yenilenme Nereden Başlar?
...Bu ise Batı medeniyetinden ilham almayı ve bu medeniyete öykünmeyi bırakmak ve bize ait yeni bir yolun yani yeni bir medeniyet küresinde yol almakla mümkündür...
Tekke Demek
İslam toplumlarını ayakta tutan üçlü sacayağı cami, medrese ve tekke şeklinde ifade edilir...
Reklam
tasavvuf, hoş görüp gönül kırmamaktır; çünkü kalp, nazargâh-ı ilâhîdir
s. burhaneddin kapusuzoğlu
tasavvuf, dost’a dost olmaktır. tasavvuf, sûreten ve sîreten güzel kılan bir kalp lisanıdır. tasavvuf, akıl nimetiyle yaşanan hayatın şuurunda olmak ve üslûp kazanmaktır. yasavvuf, hamlıktan azat olup aşk ocağında pişmektir. tasavvuf, ihsan kemâline erişebilme maksadı ve gayretidir. tasavvuf, sevgilinin gözünden düşme korkusu içinde “fakr”ını idrak etmektir. tasavvuf, kolaylaştırmak ve güçleştirmemektir.
s. burhaneddin kapusuzoğlu
kalp, hakk’ın aynasıdır, “tevhid”le parlar. bu bakımdan esas mesele, insanlık sırrının dibâcesi, hâtimesi ya da fenâ fi’l-hak olmanın lâzımesi kalb selâmetidir. kalbi marifete doğmuş selîm insan, “kul” olma şuuru içinde “kül” olunca en yüksek seviyeye yani abdiyyet yahut insaniyyet makamına erer.
s. burhaneddin kapusuzoğlu
kişi hayal etmeli, planlamalı ama her şey istediğince olacakmış düşüncesine kapılmamalı. yoksa “in şâ’a-llah,” yani “Allah dilerse” demeye devam eder, ama bu sözün anlamını hayata yansıtamaz. kulluk ise sözden ziyade özde olan değerdir.
demek ki herşey gibi zamana bakış da ahlâkî bir meseledir. çünkü boş zaman demek, boş iş demektir. boş iş demek ise boş kişi demektir. eğlenir, yatar, kalkar, yer, içer ama yapması gerekenlerle değil abes işlerle meşgul olur. abes işlerse kulluk defterimize zarar olarak kaydedilir. böyleleri için rabbimizin ihtarı vardır: “bu dünya hayatı ancak bir eğlence ve oyundan ibarettir. âhiret yurduna gelince, işte gerçek hayat odur. keşke bilselerdi!” |ankebût, 64
81 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.