Kitap, konusu ve kurgusu bakımından iyiydi. Ortaokul çocuklarına göre de uygun. Çocuklara yazılmış zaten ama yetişkinler de sıkılmadan okur bence.
Konusuna gelecek olursak :
Kitap, savaştan kaçan üç çocuğun mücadelesini konu ediniyor. Üç çocuk, üç farklı yer, üçü de başka milletten ama acıları ve korkuları ortak. Bir de çocuk olamadan büyümeleri tabi. Kitabı okurken bundan bir yıl önce görev yaptığım okulda bir kız öğrencim aklıma geldi. Deprem tatbikatı esnasında patlama olduğunu zannedip bana sarılışını,bir an bile benden ayrılmayışını, titremesini ve ağlamasını ölsem unutamam. O da bir çocuktu. Çoğu acıyı ve korkuyu daha çocukken tatmış "mülteci" bir kız çocuğu...
Savaş, yıkım nerede olursa olsun zor ve ama en çok çocuklara zor. Çocukluğunu yaşamadan yetişkin olan bütün çocuklara, öğrencilerime sevgiyle...