Nazizmin Gizli Kökenleri

Nicholas Goodrick-Clarke

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Sersemlemiş ve meydan okunmuş insanlar kendi kişiliklerini yeniden vurgulamaya çalıştı. Oysa sanayi değişiminin hızı ve etkileri mantık ölçülerini aştığından... çoğu sorunlarına rasyonel çözüm aramaktan vazgeçti, onun yerine kendi duygusal derinliklerine daldılar. Öz kişiliğini belirleme özlemi... kişinin kendinden daha büyük bir şeye ait olma yönündeki karşıt arzusuyla birleşti... mevcut toplumsal koşullar sersemletici ve baskıcı olduğu için, romantikler kişinin genel toplumsal ve ekonomik koşullarının dışında daha geniş, daha kapsayıcı bir birlik aradılar.
Sayfa 70 -  Kırmızı Kedi, 1.Baskı, Çeviri: Ali Cevat AkkoyunluKitabı okudu
Hitler o dönemde Viyana’daki Alman olmayan unsurlar hakkındaki düşüncelerini şöyle ifade etmektedir: "İmparatorluk başkentindeki ırklar yığınını iğrenç buldum. Çeklerden, Polonyalılardan, Macarlardan, Rutenlerden, Sırp ve Hırvatlardan oluşan bu karmaşa iğrençti... Kent ırk rezaletinin somut örneği gibiydi."
Sayfa 32 - Kırmızı Kedi, 1.Baskı, Çeviri: Ali Cevat AkkoyunluKitabı okudu
Reklam
Dr. Konrad Adenauer şöyle yazıyordu: ”Nasyonal sosyalizm nüfusun geniş katmanlarında zehrini ekecek toprak bulmasa, Almanya’da asla iktidara gelemezdi. Altını çizerek söylüyorum, nüfusun geniş katmanlarında. Sadece yüksek rütbelilerin ya da büyük sanayicilerin suçlu olduğunu belirtmek doğru olmaz... Nüfusun geniş katmanları, köylünün, orta sınıfın, işçilerin ve aydınların geniş katmanları doğru entelektüel duruşu gösteremedi.”
Sayfa 13 - Kırmızı Kedi, 1.Baskı, Çeviri: Ali Cevat AkkoyunluKitabı okudu
"Teozofi Darwin’in evrim teorisi ve çağdaş bilimden alınan yeni kuramlarla eski dini düşüncelerin çekici bir karışımını sunar. Böylelikle pek çok şeyi bünyesinde barındıran bu bağdaştırıcı inanç, on dokuzuncu yüzyıl sonunda geleneksel dünya görüşleri ortodoks dinin gözden düşmesi, bilimin akılcılaştırıcı ve sır çözücü gelişimi, hızlı ekonomik ve toplumsal değişimin bölücü etkisiyle altüst olan kimilerini rahatlatmak gücüne sahiptir. George L. Mosse, teozofinin yüzyıl sonunda Avrupa’yı kaplayan pozitivizm karşıtı dalgayı temsil ettiğini belirtir ve bu akımın outré (aşırı) kavramlarının herhangi bir Avrupa ülkesinden çok, Almanya’da derin yer ettiğine dikkat çeker. "
Sayfa 39 - Kırmızı Kedi, 1.Baskı, Çeviri: Ali Cevat AkkoyunluKitabı okudu
Dr. Goodrick-Clarke Nazi önderlerinin ”Bir Aryan tanrı-insan ırkına, alt ırkların zorunlu imhasına, harika bir binyılcı Alman egemenliğine yarı dinsel tutkulu bir inançla bağlı olduklarını,” belirtiyor ve ekliyor, ”Bir cehennem manzarası... Auschwitz, Sobibor ve Treblinka yirminci yüzyıl Nazi kıyametinin korkunç müzeleri oldu.”
Sayfa 15 - Kırmızı Kedi, 1.Baskı, Çeviri: Ali Cevat Akkoyunlu, Rohan Butler ÖnsözKitabı okudu
Reklam
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.