Nevruz Türk Ergenekon Bayramı

Abdulhaluk M. Çay

Nevruz Türk Ergenekon Bayramı Hakkında

Nevruz Türk Ergenekon Bayramı konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
10/10
1 Kişi
9
Okunma
2
Beğeni
1.178
Görüntülenme

Hakkında

Milletleri meydana getiren temel unsurlardan birisi de kültür dediğimiz maddi ve manevi değerlerdir. Dil, örf ve adetler, inançlar, sanat ve edebiyat bir toplumun geçmiş yüzyıllardan akıp gelen içti· mai değerleridir. Bu bakımdan milletlerin varoluş sebeplerinden en önemlisi milli toplumun sosyal dokusu olan kültür unsurlar.dır. Kültürler arasında farklıhklar vardır. Çeşitli bölgelerde ortaya çıkan insan toplulukları arasınd.:lki far�hhklar, yarattıkları kültürlerde de kendini gösterir. Kültür unsurunun diğer bir özelliği de milletlerin kültürlerinin zorla değiştirilemeyeceği gerçeğidir. Kültür unsurları kendi kendine, mensup olduğu milletin ırki ve ruhi yapısına uygun olarak değişebilir, daha doğrusu gelişebilir. Bu gelişme. kültürlerin devamlı· lığını, büyümesini ve zenginleşmesini sağlar. Kültürün en önemli unsurlarından birisi de mitolojik inanışlar ve rivayetlerdir. Bilindiği gibi Türkler, tarih boyunca birçok dine girmiş· lerdir. Bunlardan çeşitli kültür kalıntıları, yeni bünyeye kazandmlarak günümüze kadar gelmiştir. Mukaddes bir varlığa inanma ve bu mu· kaddes varlık etrafında meydana getirilen inançlar manzumesi ve iba· det şekilleri olarak özetlenebilecek dinler vo inançlar, insan düşünce· sinin derinliklerine kök salmış kuvvetli bir ihtiyacın mahsulüdürler. Bu özelliğiyle millet bağım kuvvetlendircın önemli bir unsur niteliğindedirler. Mitolojiden hareketle ortaya çıkan inançlar, dinler ve bunların getirdiği ahlak felsefesi, örf ve adetler zamanla hukuk dediğimiz mües· seseyi meydana getirmişlerdir. Buna rağmen örf ve adetler cemiyet içinde varhğım kuvvetle hissettirmekte devam etmiştir. Adetler kanun kuvvetinde olmayıp, ahşkanhk sebebiyle yapdagelen ve yapılmasımn uygun olduğuna inandan hareketlerdir. Ancak, cemiyet bu adetleri bir davranış olarak telakki etmeyip, cemiyetin nizamlayıcısı olarak telakki ederse artık bunlar örf haline gelmişler demektir. Kültür unsurlar1 arasında en az değişen ve değişmenin en uzun süreli olam örf ve adetlerdir. Milli kültürü yozlaştırmak, yoketmek, milli kültür unsurlar1 üzerinde şüphe yaratmak, milli tarih konularında spekülatif yayınlarda bulunmak bugün Türklük düşmanlarmmn en çok takip ettikleri metod olmaktadır. Kaleleri içerden ele geçirmek, yani "OLKELERI PARÇALA, Böl, SONRA YOK ET" prensibi emperyalist politikalar1n hedef seçtikleri ülkelere karşı uyguladıkları genel bir stratejidir. Bu strateji içinde milli kültür düşmanhğı, milli kültürün dejenere edilmesi, milli kültür değerleri üzerinde başka sahipler aran· ması en geçerli bir silah olarak kabul edilmektedir. Günümüzde bu gibi faaliyetlerin şiddetini gittikçe artırarak devam ettiği de ortadadır. özellikle yurtdışında faaliyet gösteren bölücü unsurlar milli kültür de· ğerlerimize sahip çıkmaya, bunları tahrif etmeye ve dünya kamuoyunu, yalan1, propaganda unsuru olarak kullamp yamltmaya çahşmaktadırlar. Bu araştırmamızda Türkler'in önemli örflerinden birisi olan 11YIL· BAŞI" bayramım ele aldık. Türkler'in Ergenekon"dan çıkış günü olan bu bayram bugün Türk dünyasmda "SULTAN NEVRUZ" adıyla devam etmektedir. Nevruz kelimesinin Farsça olması ve ayn1 günün lranhlar tarafmdan da bayram olarak kutlanması ister istemez Türk yılbaşısı üzerinde şüpheler yaratmıştır. özellikle hiç bir kültür unsurunun Türk· ler'e yakıştumayan ve her Türk kültür unsurunun altında başka millet· ler arama hastahğındaki Türklük düşman1 çevreler için mesele çok basittir. Derhal o kültür unsuruna bir sahip bulabilirler. Bugüne kadar tarihi, sosyolojik ve folklor yönünden konuyla ilgili derli toplu bir yaym olmamıştır. Zaman zaman meseleye eğilen araş- tırmacılar görülmüş, ancak meselenin açıkhğa kavuşması mümkün olamamıştır. imkanlarımız nisbetinde konuyu aydınlatmaya çahştığı· mız bu araştırmamızla, meselenin hiç olmazsa bir tartışma ortamı ya· ratması bakımından faydah olacağını ümit etmekteyiz. Bu hususta başarıh olabilir ve meseleyi kamuoyumuza maledebilirsek kendimizi mutlu addedeceğiz. Eserin hazırlanması s1rasında yardımlar1n1 esirge· miyen Saym Doç. Dr. Abdurrahman Güzel ağabeyime, kapak kompo· zisyonunun çizimini yapan Sayın Demet Sanin'e teşekkürü bir borç bilirim. Abdülhaluk Çay
Tahmini Okuma Süresi: 7 sa. 19 dk.Sayfa Sayısı: 258Basım Tarihi: 2 Ocak 1985Yayınevi: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü
Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 50.0
Erkek% 50.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Abdulhaluk M. Çay
Abdulhaluk M. ÇayYazar · 7 kitap
Türk akademisyen ve siyasetçi. Türkçü kimliği ve çalışmalarıyla tanınmıştır. Akademisyenliği, siyasetçiliği, sivil toplum çalışmaları, yaşamı boyunca bu çizgide devam etmiştir.Tarih Öğretmeni olarak başlayan akademik hayatı boyunca çeşitli lise, enstitü ve üniversitelerde öğretmen ve/veya yönetici olarak görev yapmıştır.1963 yılından bu yana, Milliyetçi Hareket Partisi'nin her kademesinde görev almıştır. Partinin temel ideolojisinin teorisyenlerinden biri olarak kabul edilir.