Niçin İbadet Etmeliyiz? Gençliğin El Kitabı - 2

0,0/10  (0 Oy) · 
4 okunma  · 
0 beğeni  · 
401 gösterim
İman Esasları
Temel İlmihâl Bilgileri
Niçin Kur'ân Okumalıyız?
Niçin İbadet Etmeliyiz?
Nasıl Namaz Kılmalıyız?
Efendimizin Ahlâkı ve Kulluğu
Sahabenin Peygamber Sevgisi
Âlim, Veli/Evliya, Müctehid, Müceddid ve Kulluk Hayatları
(Tanıtım Bülteninden)
  • Baskı Tarihi:
    Kasım 2012
  • Sayfa Sayısı:
    311
  • ISBN:
    9789752783782
  • Yayınevi:
    Işık Yayınları
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 3 Alıntı

" Bir pazara büyük bir zatın çeşitli mallarının geldiğini düşünelim. O malların o zata ait olduğu iki şekilde anlaşılır: Biri icmâli bilmektir ki kişi, ' Bu kadar çok kıymetli mal, ancak o zatın olabilir. Başkasının bu mala sahip çıkması haddi değildir. ' diye düşünür. Fakat bu şekilde bir ilm, kişiyi şüphe ve tereddütten kurtaramaz. Birisi gelip, ' Pazara gelen mal bildiğin o kimsenin değil filan kimseninmiş. ' dese, böyle biri şüpheye düşebilir, hemen o kişiye inanabilir.
İkincisi ise, tafsili olarak bilmektir. Kişi gider, her kumaş ve her parça üzerinde o zatın mührünü görüp okur. Böyle bir bilgi şüphe ve tereddütten uzaktır. Hiç kimse onu aldatamaz. Birisi gelse, ' O mallar filan zatınmış. ' dese, hemen itiraz eder: ' Hayır, o mallar filan zatın değil, filan kimsenin. Ben gittim, her bir mal üzerinde onun mührünü gördüm, okudum. ' der.
İşte icmâli imanla tafsili iman da böyledir. İcmâli iman sahibi biri: ' Bu kâinatı içindekilerle birlikte ancak Allah yaratmış olabilir. Allah'tan başkası böylesine bir güce sahip değildir. ' der. Fakat böyle bir iman sahibi, aynen misalde olduğu gibi şüphe ve tereddütten kurtulamaz. Birisi gelse: ' Hayır, kainatı Allah yaratmadı. ' dese ve biraz konuşsa böyle birinin imanı tehlikeye girebilir.
Tafsili olarak iman eden biri ise, her varlık üzerinde Allah'ın varlığını, birliğini, Allah'a ait olduğunu ispat eden mührü görür. Böyle birinin imanı öylesine kuvvetlidir ki, ateist bir filozofla bile karşılaşsa sarsılmaz, şüphe ve vesveseye düşmez. "

Niçin İbadet Etmeliyiz?, M. Fettah Resuloğlu (Bediüzzaman Said Nursi, Sözler)Niçin İbadet Etmeliyiz?, M. Fettah Resuloğlu (Bediüzzaman Said Nursi, Sözler)

" Âlem, bütün parçalarıyla hâdistir. Her hâdis olanın bir muhdise ihtiyacı vardır. O halde, bu alemin de bir muhdisi vardır ki, O da hâdis olmayan Allahu Teala'dır. "

Niçin İbadet Etmeliyiz?, M. Fettah ResuloğluNiçin İbadet Etmeliyiz?, M. Fettah Resuloğlu

" Şuursuz, donuk, basit olan sebeplerin, bütün insanları hayrette bırakan, her biri bir kudret mucizesi, harika bir sanat eseri olan mevcudatın mucidi olmaları mümkün değildir. Kendileri de yaratılmış olan sebepler, mevcudatı yeniden icat ederek yaratamazlar. Mutlak kudret sahibi Allah, her bir mahlukun kabiliyetlerine uygun ve yalnızca o cinse has müstakil bir vücut vermiş; böylece onu kendi Zatına mahsus bir delil kılmıştır.
Ayrıca sebeplerin yaratıcı olabilmeleri için onların her birinin hayat sahibi ve şuurlu olmaları ve küçük bir zerreyi yaratabilmeleri için hepsinin de aynı noktada birleşmeleri gerekmektedir ki, bunun gerçekleşmesi mümkün değildir. Çünkü sebepler basit ve aciz olup onların herhangi bir şeyi yaratmaları imkansızdır. Buradan da anlaşılmaktadır ki, bütün sebeplerin yaratıcısı olan bir zat vardır ki o da Allah'tır. "

Niçin İbadet Etmeliyiz?, M. Fettah Resuloğlu (Bediüzzaman Said Nursi, Mesnevî-i Nûriye)Niçin İbadet Etmeliyiz?, M. Fettah Resuloğlu (Bediüzzaman Said Nursi, Mesnevî-i Nûriye)