Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Nigahdar

Başak Sayan

Nigahdar Gönderileri

Nigahdar kitaplarını, Nigahdar sözleri ve alıntılarını, Nigahdar yazarlarını, Nigahdar yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sana tek söyleyeceği; Balıklar gibi yapıp suyun seni taşımasına izin vermekmiş, olan her şeyi kabullenip kendini bırakırsan her şey senin için daha kolay olacakmış…
536 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
Bu kitap hakkında ne diyeceğimi bulmakta zorlaniyorum. Ayni Hallac-i Mansur un katman katman sembolü gibi Başak Sayan hikayeyi farklı mekan ve zamanlarda ilerletmis. Hallac-i Mansur 'un arayış ve özü bulma yolunda Hindistan,Çin, Bağdat i yürüyerek tüm yolların aslında aynı hakikate çıktığını farketmesi ve yıllar sonra Hallaci Mansur 'un sırlarını korumakla görevli Nigahdar 'in ölümü ve kızı Şirinin arkasında bıraktığı Tavasin kitabı ve sembolleri anlamaya çalışırken içine düştüğü zor durum beraber ilerlemiş kurguda.Yazar tasavvuf ve kuantum ile ilgili çok derin araştırma yapmış ve günümüz Turkiyesinin siyasi olaylarından ve bu olayları domine edenlerden de kurgu içinde bahsetmiş. Çok derin bir kitaptı benim için kafamdaki soru ve cevaplara paralel ilerledi sayfalar.
Nigahdar
NigahdarBaşak Sayan · İnkılap Kitabevi · 20191,309 okunma
Reklam
Hint inanışına göre alemleri yaratan,koruyan,ebedi ve sınırsız ilahi kudret Brahman'la ,kendimizi dışsal olan herşeyden sıyırdıktan sonra içimizdeki en temel varlığımız, özümüz, ruhumuz olan Atman birdi.
Sayfa 255Kitabı okudu
Ne zaman saf bilinç olduğunu idrak edersen dünyayı gerçek haliyle görmeye başlarsın.
Sayfa 261Kitabı okudu
Kuantum fiziğinde bilinen en önemli şey parçanın bütünün bilgisini taşıdığı gerçeğidir.Yani her parça görünmez bağlarla bütüne bağlıydı. Buna "kuantum dolanıklık ilkesi" deniliyordu. Parçalar birbirinden çok uzak noktalarda olsalar dahi birine yapılan müdahale diğerini de etkiliyordu.
Sayfa 281Kitabı okudu
“En zayıf anında benliğinin en gizli saklı yönleri ortaya çıkardı insanın.”
Sayfa 218Kitabı okudu
Reklam
“İyilikte kötülükte insanın içindedir.Hangisini seçeceği ona kalmıştır.”
Sayfa 180Kitabı okudu
Eğer bir ülkede adalet yok olmuşsa, tüm kurumlar yöneticilerin yakınları ve akrabaları ile dolmuşsa, eşitsizlik, hakkaniyetsizlik alıp başını gitmişse, insanlar konumlarına, sıfatlarına ya da kim olduklarına göre değerlendiriliyorsa, büyük bir kesim açlıktan kıvranırken bu görmezden gelinip zevküsefa içinde yaşıyorsa, insanların malı, canı çeşitli kriterlere bağlı olarak korunuyorsa, bir kesim sokaklarda açlıktan ve sefaletten ölürken bir kesime büyük olanaklar sağlanıyorsa orada hakkını talep etmek farzdır.
Sayfa 488 - İnkılap YayınlarıKitabı okudu
Bulanlar aramaktan hiç vazgeçmeyenlerdi.
Sayfa 347 - İnkılap YayınlarıKitabı okudu
İnsanın doğası bu çünkü. Sahip olduklarıyla mutlu olamaz. Hep sahip olmadıklarına bakılıp üzülür. Ya da sahip olduklarını kaybedeceğini düşünerek.
Sayfa 307 - İnkılap YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Müslümanlığın ilk kuralları doğruluk, iyilik, adalet, eşitlik, temizlik iken nasıl insanlar bunlara ters bir biçimde yaşayıp üstüne bir de Allah yolunda olduğunu iddia edebilirdi? İnsanları inançları nedeniyle sorgulamak. Müslümanlıkta var mıydı? Öyleyse nasıl diğer dinlere inanan insanlar ötekileştiriliyor, cezalandırılıyor.
Sayfa 235 - İnkılap YayınlarıKitabı okudu
Adaletsizliklere, eşitsizliklere ses çıkarmak yanlış değildir. Devletin görevi bütün vatandaşlarına eşit şekilde davranmaktır. Ne zaman adam kayırma, rüşvet, yolsuzluk, gelir eşitsizliği alır başını giderse o toplumda huzursuzluk baş gösterir.
Sayfa 203 - İnkılap YayınlarıKitabı okudu
İnsan kendisini tanıdığını zannediyordu ama aslında bildiği tek şey ona o güne kadar kendisi hakkında söylenilenler ve öğretilenlerdi.
Sayfa 168 - İnkılap YayınlarıKitabı okudu
Allah'ın huzurunda nasıl eşitsek nasıl öyle değilmiş gibi davranabiliriz bu dünyada? O ki hiçbir yarattığını ayırmıyor diğerinden, biz kim oluyoruz da ayırıyoruz böyle herkesi birbirinden.
Sayfa 159 - İnkılap YayınlarıKitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.