Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Öpüşmenin Tarihi - Popüler Kültürün Doğuşu

Marcel Danesi

Öpüşmenin Tarihi - Popüler Kültürün Doğuşu Gönderileri

Öpüşmenin Tarihi - Popüler Kültürün Doğuşu kitaplarını, Öpüşmenin Tarihi - Popüler Kültürün Doğuşu sözleri ve alıntılarını, Öpüşmenin Tarihi - Popüler Kültürün Doğuşu yazarlarını, Öpüşmenin Tarihi - Popüler Kültürün Doğuşu yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Almancada farklı öpüşme türlerini betimleyen 30 kelime vardır, buna "verilmemiş öpücükleri telafi etmek" anlamına gelen Nachkuss da dahil.
Bu dünyayı içinde yaşanacak daha iyi bir yer yapmak için gerekli olan tek şey sevmektir.
Sayfa 12
Reklam
Aşk ideali ve uğruna ölen ilk yıldızlar..
"Sonuçta,aşk bir idealdir; bu dünyanın, onu hayal etmeyi arzuladığımız halinin bir parçasıdır. Romeo ve Juliet dünyanın ilk büyük aşk hikâyesinin yıldızlarıydı. İlk öpüşmenin sancılarında ölmek yerine, evlenselerdi, ideal mahvolabilirdi ve dünya farklı bir şekilde gelişirdi."
Sayfa 156 - Doğan KitapKitabı okudu
Metaforik bir düğüm olarak öpüşmek...
"Aslında öpüşmek metaforik bir düğümdür, dudaklar aracılığıyla iki bedeni ve iki ruhu birleştirir."
Sayfa 45 - Doğan KitapKitabı okudu
Tabuya göre bir hayat kadınını asla öpemezdin. Bundan hoşlanmazlardı. Onların öpücükleri, birçok kadının bedeninin olduğu gibi, özeldi.
Psikanalist Sigmund Freud için de öpüşmek bir "kalıntı eylem"dir, anne memesi emmeye bilinçsiz bir geri dönüştür. Emmek sadece zevk verici değil aynı zamanda seksüeldir. Bu nedenle Freud, öpüşmenin çocuklukta, sütten kesildikten sonra ortaya çıkan meme ya da baş parmağı emmenin yerini aldığını iddia etmiştir.
Reklam
Öpücük
Bir kız veya Bir bakirenin üç çeşit öpücüğünü sıralar: göstermelik öpücük (kız sevgilisi ile dudaklarını birleştirir ama kendisi bir şey yapmaz), titreşimli öpücük (kız utangaçlığını biraz kenara bırakarak alt dudağı ile karşılık verir ama üst dudağını kullanmaz), dokunarak öpüşmek (kız sevgilisinin dudaklarına dili ile dokunur, gözlerini kapatır ve ellerini sevgilisinin ellerinin üstüne koyar)
Bu dünyayı içinde yaşanacak daha iyi bir yer yapmak için gerekli olan tek şey sevmektir.
Günümüz filmelerinde öpüşmek o kadar yaygındır ki, Tornatore'nin kesinlikle bildiği gibi, öpüşme veya aşk olmadan film yapmak şekersiz pasta yemek gibidir.
Sayfa 121Kitabı okudu
Reklam
Thongalılar, Avrupalıları öpüşürken ilk gördüklerinde güldüler ve "şunlara bakın, birbirlerinin salyasını ve pisliğini yiyorlar" yorumunu yaptılar.
Matrix (1999) Uyuyan Güzel'in veya masalların yaşama döndüren öpücüğünün, cinsiyet rollerinin tersine döndüğü bilimkurgusal bir versiyonunu içerir. Filmin sonlarına doğru, Trinity (Carrie-Anne Moss) az önce vurularak ölen sevgilisi Neo'yu (Keanu Reeves) bir öpücükle hayata döndürür. Ona şöyle fısıldar: "Neo, artık korkmuyorum. Kâhin bana aşık olacağımı ve sevdiğim adamın seçilmiş kişi olacağını söyledi. Anlıyor musun, ölmüş olamazsın. Ölemezsin çünkü seni seviyorum. Duyuyor musun? Seni seviyorum." Neo'nun hayati belirtileri, masallardaki gibi, Trinity ona "Şimdi ayağa kalk!" dediğinde geri gelir, sarılıp tutkuyla öpüşürler.
Sayfa 137Kitabı okudu
Bazı kültür kuramcıları, iddia ettiklerine göre, Pamuk Prenses'i pasif ve kendisine yaşam vermesi için Beyaz Atlı Prensi bekler şekilde tasvir ettiğinden Disney filmini şovenist bulurlar. Örneğin Pinsky, Pamuk Prenses gibi filmlerin "Temelde pasif fanteziler olan arketipik dişi kurtarılma fantezisi olduğunu öne sürer. Ancak, Disney anlatısının alt metni incelendiğinde hikâyedeki gerçek güçlü karakterlerin kadınlar, Pamuk Prenses ve kötü Kraliçe olduğu belli olur. Erkekler ya Pamuk Prenses'e sadık bir şekilde hizmet eden cücelerdir ya da formaliteleri yerine getiren bir rol üstlenirler (sonunda anonim bir öpücük sağlamak gibi). Pamuk Prenses doğanın hakimidir. Hayvanlardan cücelere hatta onun gizli dişil gücünün çağrısı ile yanına gelen Prens'e kadar her şey onun emirlerine karşılık verir.
Sayfa 130Kitabı okudu
Alfred Hitchcock'un Aşktan da Üstün (1946) filminde Ingrid Bergman ve Cary Grant arasındaki öpüşme tarihteki en uzun öpüşme olabilirdi. Ancak çift öpüşmeyi sürekli parçalara bölerek sansürden kurtulmaya çalışmak zorunda kalmıştı, çünkü dönemin film sansür kurulu perdedeki hiçbir öpüşmenin üç saniyeden uzun süremeyeceği kararını almıştı. Bu nedenle Hitchcock oyuncuların dudaklarının üç saniyeden daha fazla birbirine değmemesini garantiye almıştır. Filmde öpüşen iki kişi geri çekilir, burunlarını birbirine sürter, birbirlerinin ağzına doğru konuşur, tekrar üç saniyeliğine öpüşür ve hepsini baştan tekrarlarlar.
Sayfa 122Kitabı okudu
101 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.