Osmanlı Hilafetinin İlk Asırları

Uğur Demir

Osmanlı Hilafetinin İlk Asırları Gönderileri

Osmanlı Hilafetinin İlk Asırları kitaplarını, Osmanlı Hilafetinin İlk Asırları sözleri ve alıntılarını, Osmanlı Hilafetinin İlk Asırları yazarlarını, Osmanlı Hilafetinin İlk Asırları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Selim'de yeni olan şey, halîfe ünvanını kullanmış olması değil, eski hilâfet alâmetlerini tasarrufu altına alması ve Mısır Sultanlarının Hâdim'ül-haremeyn-iş-şerîfeyn ünvanını kullanmasıdır. Bu suretle o, Mısır Sultanları gibi, İslâm âleminin hâmisi ve en yüksek hükümdarı olmak iddiasında idi...
Sayfa 38 - Yeditepe, 1. BaskıKitabı okudu
Halife Ünvanını Kullanan İlk Osmanlı Hükümdarı
"halife" ünvanını ilk defa I. Murad değil Orhan Gazi kullanmıştır. ... Haziran 1324'te Bursa'ya gelerek Orhan Gazi'yi ziyaret eden Seyyid Kasım el-Bağdadî de Osmanlı Sultanı için "halifetü'l-âlem" ve "sultânü'l-İslâm" ünvanlarını kullanmıştır.
Sayfa 37 - Yeditepe, 1. BaskıKitabı okudu
Reklam
Hilafet tartışmalarında en fazla müracaat edilen Akâidü'n-Nesefî ve onun şerhi olan Teftezânî'nin kitabında Kureyş'in hilafeti için zorunlu olması gerektiğinin savunulması Osmanlı ulemasını da zaman zaman zora sokmuştur. ... Hatta II. Abdülhamid döneminde artık medreselerin yanında idadilerin altıncı ve yedinci sınıflarında da okutulmaya başlanan Akaid'in 1317 tarihli baskısından imamet/hilafet ile ilgili bahis çıkartılmıştır.
Sayfa 30 - Yeditepe, 1. BaskıKitabı okudu
bazı eserlerin etkisini, nüshalarının çokluğundan ziyade, istifade eden kişilerin nüfuzlarından hareketle de değerlendirmek gerekir.
Sayfa 25 - Yeditepe, 1. Baskı, dipnot nu. 33Kitabı okudu
I. Ahmed'den itibaren veraset sisteminin değişmeye başlaması, çocuk yaştaki sultanların tahta çıkması veya padişahların fetvalarla azledilmeleri, Osmanlı padişahlarının halifeliklerinin özellikle 17. yüzyılda içeriden muhalefetlerle karşılaşmasına zemin hazırlamıştır.
Sayfa 25 - Yeditepe, 1. Baskı, dipnot nr. 32Kitabı okudu
Halil İnalcık'ın Hatalı Bir Tespiti
Halil İnalcık, Teymiyye'nin "bir tek halife nazariyesini reddederek bağımsız birçok İslâm hükümdarlarının varlığını şerîate tamamile uygun bulmakta idi" görüşünde olduğunu ileri sürer... Buna mukabil Teymiyye üzerine yapılan çalışmalarda bunun yanlış bir bilgi olduğu ortaya konulmuştur.
Sayfa 23 - Yeditepe, 1. Baskı, dipnot nr. 25Kitabı okudu
Reklam
29 öğeden 31 ile 29 arasındakiler gösteriliyor.