Peki erdemle arındıktan sonra Ruh'ta kalan nedir? Asıl sorulması gereken budur. Çünkü belki de geri de kalan hiçbir şekilde iyi değildir. Çünkü öyle olsaydı kötüye düşmezdi, kapılmazdı. Peki o halde onu, en azından iyi huylu olarak (İyi'ye sadece benzer olan olarak) tesmiye edebilir miyiz? O, özü gereği İyi'de sebat edebilme istidadına yeterince sahip değildir. Zira o, doğası itibariyle her ikisine de elverişlidir. Ondaki iyilik, ancak kökensel olarak ruhsal yakınlığı olduğu şeylerle birlikte olduğunda ortaya çıkar; kötülük ise karşıtı olduğu şeylerle biraradalığında. Başlangıçtaki birlikteliğini ancak arınma yoluyla elde edebilir; kendine yöneldiğinde/döndüğünde onunla birlikte olacaktır. Pekala bu dönme, arınmadan sonra mı gerçekleşir? Hayır, arınmadan sonra bu dönme zaten halihazırda gerçekleşmiş haldedir. Şu halde bu, onun erdemi midir? Daha ziyade bu, onun dönüşten elde ettiğidir. Peki o zaman bu nedir? Tıpkı görülme nesnesinin görme melekesi üzerindeki tesiri gibi görü/lenmiş olanın onda bıraktığı izi/sureti yani görü etkinliğidir.