Politik Kamera (Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası)

·
Okunma
·
Beğeni
·
640
Gösterim
Adı:
Politik Kamera
Alt başlık:
Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası
Baskı tarihi:
1997
Sayfa sayısı:
480
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789755391632
Orijinal adı:
Camera Politica
Çeviri:
Elif Özsayar
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Ayrıntı Yayınları
"Politik Kamera", altmışlı yılların sonlarından seksenlerin ortalarına kadar uzanan ve ABD toplumunda politik ibrenin giderek artan bir hızla sağa yöneldiği bir dönemde Hollywood sinemasının bu yönelime nasıl karşılık verdiğini ele alan, kültür ile politika arasındaki ilişkiye dikkat çeken bir üslupla yazılmış eleştirel bir inceleme. Ryan ve Kellner, altmışların özgürlükçü ve eşitlikçi değerlerle örülü toplumsal atmosferinden Reagan'ın vahşi kapitalizmine giden yolu, Hollywood sineması üzerinden kat ediyorlar...
480 syf.
·Beğendi·10/10
bence sinemaya ilgi duyan herkesin okuması gereken bir başyapıt. hangi filmde ne mesaj veriliyor, bir sahnede ne demek isteniyor gibi izlerken belki aklınıza gelmemiş şeyleri keşfedeceksiniz.
Sinemada yatan politik çıkarlar son derece güçlüdür, çünkü, filmler sosyal gerçekliğin şu ya da bu şekilde inşa edilmesine zemin hazırlayan psikolojik duruşları, dünyanın ne olduğu ve ne olmasına ilişkin ortak düşünceyi yönlendirerek toplumsal kurumları ayakta tutan daha geniş bir kültürel temsiller sisteminin bir parçasıdır.
Muhafazakarlar teknofobi ve distopiyi kolektifleştirme ve modernliğe ilişkin dehşet verici imgeler yansıtmakta kullanırken, liberaller ve radikaller aynı motifleri muhafazakar kapitalist ve babaerkil değerlere gizli saldırılar düzenlemek için kullanmıştır.
Erkek çocuk, eril cinsel kimliğe erişebilmek için, o güne kadarki yaşamının başat cinsel modelinden, yani güçlü bir "dişiye" olan bağımlı yakınlığından kurulmak zorundadır. Yeterince başarılı olmazsa, bu süreç, yaşamının ileriki aşamalarında cinsel kimlikle ilgili kaygılara yol açabilir, erkeği bir kez daha bağımlı, edilgen, "iğdiş edilmiş" bir "dişil" konuma sokmaları nedeniyle tehdit olarak görülen bağımsız ya da güçlü kadınlara karşı şiddet davranışları sergilemesine ve erkeğin kendisini "erkek" hissetmesini sağlayan itaatkar, zayıf kadınlara özlem duymasına neden olabilir.
Chinatown, yetmişli yılların ortalarındaki kültürel kötümserliğin çarpıcı bir ifadesidir ve geleneksel muhafazakar ekonomik çıkarlar karşısında liberal eleştirinin ne yönde yol almakta olduğunu gösterir.
1971 yılı yetmişli yılların sonları ve seksenli yılların başlarına damgasını vuracak olan hırçın sağcı tonun harekete geçtiği tarih idiyse, 1986-87 dönemi muhafazakar hegemonyanın sona erişini bildiren tarih olmuştur.
En uç biçimiyle benlikçi liderlik, başkalarından gelecek müdahalelere, karar süreçlerinin paylaşılmasına ya da politikaların müzakere edilmesine ilişkin demokratik gereksinime ve kendi iradesinin kısıtlanmasına karşı aşırı ölçüde "diktatörleşerek" otoritarizm biçimini alır, liderliğin dayatılmasına dönüşür. Benlikçi lider genellikle bu gelişmede bir kötülük görmez, çünkü o aynı zamanda bir özseverdir, kendi kararlarının herkes tarafından uygun bulunacağına inanan bir narsisttir. Dahası lider, toplumdaki tüm "bireyler" için bir ayna haline gelir, kitle toplumunun gerçekliğini bireysel seçkinlik fantezisi üzerinden yansıtır. Dolayısıyla, liderlik ilkesinin sağcı biçimleri toplumu organik bir bütün olarak gören bir idealle ilişkilidir. Bu korporatif düzende herkes lidere sorgusuz itaat eder, çünkü herkes ona tapar. Lidere tapmalarının nedeni ise, liderin kimliğinde kendi bireyciliklerine tapmalarıdır.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Politik Kamera
Alt başlık:
Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası
Baskı tarihi:
1997
Sayfa sayısı:
480
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789755391632
Orijinal adı:
Camera Politica
Çeviri:
Elif Özsayar
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Ayrıntı Yayınları
"Politik Kamera", altmışlı yılların sonlarından seksenlerin ortalarına kadar uzanan ve ABD toplumunda politik ibrenin giderek artan bir hızla sağa yöneldiği bir dönemde Hollywood sinemasının bu yönelime nasıl karşılık verdiğini ele alan, kültür ile politika arasındaki ilişkiye dikkat çeken bir üslupla yazılmış eleştirel bir inceleme. Ryan ve Kellner, altmışların özgürlükçü ve eşitlikçi değerlerle örülü toplumsal atmosferinden Reagan'ın vahşi kapitalizmine giden yolu, Hollywood sineması üzerinden kat ediyorlar...

Kitabı okuyanlar 11 okur

  • piktobet
  • Yağmur Türkan Caner
  • Murphy
  • Mektuli
  • Hayati Taban
  • oe
  • Cüneyt Beşirli
  • clh
  • Sedat Aktaş
  • y.

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%33.3 (1)
9
%33.3 (1)
8
%33.3 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0