Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Risale-i Nur Külliyatına Eleştirel Bir Yaklaşım

Mustafa Gök

Risale-i Nur Külliyatına Eleştirel Bir Yaklaşım Gönderileri

Risale-i Nur Külliyatına Eleştirel Bir Yaklaşım kitaplarını, Risale-i Nur Külliyatına Eleştirel Bir Yaklaşım sözleri ve alıntılarını, Risale-i Nur Külliyatına Eleştirel Bir Yaklaşım yazarlarını, Risale-i Nur Külliyatına Eleştirel Bir Yaklaşım yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
SAİD NURSİ CEHENNEME ATILMAYA HAZIR!
"Rabbim, beni nimet cennetinin vârislerinden kıl!" Hz. İbrahim (a.s.) (Şuara, 26/85) "...bütün kanaat ve kuvvetimle ehl-i imana bir hizmet-i imaniye yapmak için, değil yalnız dünya hayatımı ve fânî makâmatımı, belki -Lüzum olsa ahiret hayatımı ve herkesin aradığı uhrevî bâkî mertebelerini fedâ etmeği; hatta cehennemden bazı biçâre
Sayfa 530Kitabı okudu
NUR RİSALELERİNDE İTİKADİ MESELELER
ÖLÜLERİN TASARRUFU "Özellikle, Allah adamı Hz. Abdülkadir, Gavs-ı A'zam, "ol" der "olur" dairesinin kutbu..."(1) "Hazret-i Mevlânâ (Halid-i Bağdadi) (K.S.) Hindistan'dan Tarik-ı Nakşîyi (Nakşi tarikatını) getirdiği vakit, Bağdat dairesi, Şah-ı Geylânî'nin (K.S.) ba'delmemat (ölümünden
Sayfa 477Kitabı okudu
Reklam
SETEKÛNU FİTNETUN...
ستكون فتنة يصبح الرجل فيها مؤمناً ويمسى كافراً إلا من احياه الله بالعلم. (1) Ebu Umame (ra)'den rivayet edilen bu hadisin meali şöyledir: "Adamın mümin olarak sabahlayacağı ve kafir olarak akşamlayacağı birtakım fitneler olacaktır. Ancak, Allah'ın ilimle ihya ettikleri bundan müstesnadır." İbn Mace'nin rivayet ettiği bu hadis zayıftır. Zevaid'de şöyle denilmiştir: Bu hadisin isnadı zayıftır. İbn Main demiştir ki: "(Ravilerden) Ali b. Yezid'in el-Kasım'dan, onun da Ebu Umame'den rivayet ettiklerinin tümü zayıftır." Buhari ve başkaları da demiştir ki: "Ali b. Yezid, munkeru'l-hadistir."(2) Nur Risaleleri'nde, bu zayıf hadisin "Allah'ın ilimle ihya ettiği" anlamına gelen kısmı ebced hesabına tabi tutulmuştur. Tabii ki, Allah'ın ilimle ihya ettiği kişi de, lakabı "el-Kürdi" olan Said Nursî'dir!.. Hadis, Allah'ın görevlendirdiği Said Nursî'nin ödevlerini ahvalini, ve matematiksel kati ifadesinin tahsisiyle de aynen göstermektedir: Ahyahullâhu bi'l-'ilmi = 265 el-Kürdî = 265. "Bu hadis-i şerif, bir mânâ-yı işâriyle, zamanımızda bütün cihan-ı dalälete meydan okuyan bir me'mur-u İlâhî'nin vezaif ve ahvâlini, riyazî ifade-i kat'iyesinin tahsisiyle de aynen göstermektedir. "(3) Hz. Peygamber (s.a.v.)'i bunlardan tenzih etmekten başka diyecek bir şey yok. 1- Tılsımlar Mecmûası, 178. 2- İbn Mace, Fiten, 9/3954. 3- Tılsımlar Местûası, 178-179.
Sayfa 451Kitabı okudu
SAİD NURSİ'NİN MEHDİLİK İDDİASI
Nur Risaleleri'nde Hristiyan ve Müslümanların ittifakına (!) Said Nursî tarafından Mehdî (a.s.) de iştirak ettirilmiş ve bu ittifakın programı olan Risale-i Nur'u Mehdî'nin neşir ve tatbik edeceği de iddia edilmiştir: "...sonra gelecek o mübarek zat (Mehdi), Risale-i Nur'u bir programı olarak neşr ve tatbik
Sayfa 442Kitabı okudu
SAİD NURSİ'NİN HRİSTİYANLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
"Şiddet-i şefkat ve rikkatten (acımaktan), bu kışın şiddetli soğuğuyla beraber mânevî ve şiddetli bir soğuk ve musibet-i beşeriyeden bîçârelere gelen felaketler, heläketler, sefaletler, açlıklar, şiddetle rikkatime dokundu. Birden ihtar edildi ki: Böyle musibetlerde kâfir de olsa hakkında bir nevi merhamet ve mükâfat vardır ki, o
Sayfa 416Kitabı okudu
AHİRZAMANIN DEHŞETLİ BİR ŞAHSI, SABAH KALKAR; ALNINDA "HAZÂ KAFİR" YAZILMIŞ BULUNUR. Rivâyette var ki: "Ahirzamanın dehşetli bir şahsı, sabah kalkar, alnında "Hazā kafir" yazılmış bulunur." Allahu a'lem bissavab... bunun te'vili şudur ki: O Süfyân, kendi başına frenklerin (Avrupalıların) serpuşunu (şapkasını) koyup herkese de giydirir. Fakat cebir ve kanun ile tâmim ettiğinden, o serpuş dahi secdeye gittiği için inşaallah ihtida eder, daha herkes -yalnız istemiyerek- onu giymekle kâfır olmaz.(1) Hadis, kaynaklarda şöyle yer almıştır: "Allah'ın gönderdiği her peygamber, kendi kavmini muhakkak o pek yalancı şaşı Deccal'dan haber verip sakındırmıştır. O, sakat gözlüdür; Rabbiniz ise, sakat gözlü değildir. Yalancı Deccal'ın iki gözü arasında 'kâfir yazılıdır."(2) "Deccal'ın iki gözü arasında 'ke fe ra' yani kâfir yazılmış olacaktır."(3) "... Biliyorsunuz ki, hiçbiriniz ölümünden önce, Rabbini göremeyecektir ve nitekim Deccal'ın iki gözü arasında 'kâfir yazılıdır. Onun amelinden hoşlanmayan, bu yazıyı okuyacaktır."(4) Nuaym b. Hammad da "Deccal'ın sol gözü kör ve alnında 'kâfir' yazılıdır. Gözlerinin üzerinde de kalın bir perde vardır." şeklinde rivayet etmiştir.(5) 1- Şualar, 450; Siracü'n-Nûr, 236-237. 2- Buhāri, Tevhid, 17/37. 3- Müslim, Fiten, 20/102. 4- Tirmizi, Fiten, 45/2336. Bu konudaki diğer hadisler için bak. Müslim, Fiten, 20; Ebû Dâvud, Melähim, 14; Tirmizi, Fiten, 45; Ibn Máce, Fiten, 33. 5- Râmûz, 1/97.
Sayfa 396Kitabı okudu
Reklam
Yahudi çocukları içinde birisi...
Bir zaman, Resûl-i Ekrem (Aleyhissalâtü Vesselâm) Hazret-i Ömer Radıyallahu Anh'a yahudi çocukları içinde birisini gösterdi. "İşte sureti!" dedi. Hazret-i Ömer (Radıyallahu Anh), "Öyle ise ben bunu öldüreceğim." dedi. Ferman etti: "Eğer bu Süfyan ve İslâm Deccalı olsa, sen öldüremezsin; eğer o olmazsa, onun suretiyle
Sayfa 395 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
"YA RABBĨ! CEBRAİL, MİKÂİL, İSRAFİL, AZRAİL HÜRMETLERİNE VE ŞEFAATLERİNE..." Bir gün bir duâda, "Ya Rabbil Cebrail, Mikäil, İsrafil, Azraîl hürmetlerine ve şefaatlerine, beni cin ve insin şerlerinden muhafaza eyle" meâlindeki duâyı dediğim zaman, herkesi titreten ve dehşet veren Azrail námını zikrettiğim vakit gayet tatlı ve
Sayfa 365Kitabı okudu
"ÜMMETİMİN ALİMLERİ BENİ İSRAİL'İN PEYGAMBERLERİ GİBİDİR."(1) Hadis için Demirî ve Askalânî; Aslı yoktur, dediler. Zerkeşî de böyle demiş, Suyuti ise sükut etmiştir." Said Nursî, bu hadisi de diğerleri gibi kaynak vermeden rivayet etmiştir. Hadisin aslı olmadığından haberi de yoktur. Hadis, sadece sika imamların kitaplarından alınır. Hangi hadisin sahih, hangi- sinin zayıf, hangisinin merdut, hangisinin makbul olduğu kendisine müracaat edilen imamlardan alınır. Bu imamların koydukları kaidelerden birisi şöyledir: Bir hadis rivayet eden, senedini açıkça belirtmek ya da kim tahriç etmişse ona isnat etmek zorundadır.(3) 1- Şualar, 80; 486; Kastamonu Lâhikası, 9; Barla Lähikası, 385. 2- Aliyyu'l-Kari, Esraru'l-Merfü'a, 247; Şevkanî, Fevaidu'l-Mecmu'a, 286. 3- Ebû Şehbe, Sünnet Mudafaası, 1/190.
Sayfa 361 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
SEBİR DAĞI İLE İLGİLİ BİR RİVAYET
"Nakledilmiş ki: Resûl-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm, Mekke'den hicret ettiği ve küffarlar takibe çıktıkları vakit, Sebîr namındaki dağa çıktılar. Sebîr dedi ki: Ya Resûlallah, benden ininiz! Korkarım, benim üstümde sizi vururlarsa, Allah beni tâzib (azap) eder. Onun için korkarım." Cebel-i Hıra çağırdı: Ya Resülallahi ileyye
Sayfa 329 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
Reklam
"...Nil-i mübarek, Dicle ve Fırat gibi ırmaklar... hadiste rivayet ediliyor ki: "O üç nehrin herbirine Cennetten birer katre (damla) her vakit damlıyor ve ondan bereketlidirler." Hem bir rivayette denilmiş ki: "Şu üç nehrin menbaları, cennettendir."(1) Hz. Peygamber (s.a.v.), miraç hadisinde şöyle buyurmuştur: "...
Sayfa 327 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
"NEFSİNİ BİLEN RABBİNİ BİLİR."(1) Ali el-Karî bu söz için der ki: İbn Teymiye: Mevzudur, dedi. es-Sem'anî ise: Bunun merfu olarak bilinmediğini, Yahya b. Muaz er-Razî'nin sözü olduğunu, söyledi. Nevevi dedi ki: Nebi'den (s.a.v.) sabit değildir. Fakat, manası sabittir. Denildi ki: Kendi cehaletini bilen, Rabbinin ilmini; kendisinin fâni olduğunu bilen, Rabbinin baki olduğunu; kendisinin âciz ve zayıf olduğunu bilen, Rabbinin kudret ve kuvvetini bilir. Bu, Teala'nın şu kavlinden anlaşılır: "Nefsini aşağılık yapandan başka, kim İbrahim'in dininden yüz çevirir?" (Bakarа, 2/130) İbn Hacer'e bu hadisi kimin rivayet ettiğini sormuşlar. Cevaben, "Bu hadisin aslı yoktur" demiştir. İbn Hacer daha sonra, bunun Yahya b. Muaz'ın sözü olduğunu belirtir ve manası hakkında da aynı açıklamayı yapar.(2) Bu söz gerçekten hikmet doludur... Ancak ne var ki, benimsenen bir hikmetin zamanla "hadis" zannedilmesi ihanet olmaktadır. Zira bir hadisin Müslüman nazarındaki mualla mevkiini almaya hiçbir hikmetin hakkı yoktur. Hikmetin hikmet, hadisin hadis olarak bilinmesi şarttır."(3) 1- Barla Lâhikası, 317. 2- Şeyh Alaaddîn, İmam Nevevî'nin Fetvalarının Şerhi, 302. 3- Cânan, Peygamberimizin Sünnetinde Terbiye, 13.
Sayfa 327 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
"Bir saat düşünmek bir yıl ibadet etmekten daha hayırlıdır."(1) Fakihânî "Fikru saatin..." lâfzıyla zikretmiş ve demiştir ki: Bu (hadis değil), Sırr-ı Sakatinin sözüdür. İbn Abbas ve Ebu'd-Derda: Bir saat fikir, bir gece kıyamdan hayırlıdır, dediler. Bunu Hattabî nakletti ve Suyutî Cami'inde "Bir saat fikir,
Sayfa 289 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
CENÂB-I HAK NEFSE DEMİŞ Kİ...
"Hadisin rivayetlerinde var ki: Cenâb-ı Hak nefse demiş ki: "Ben neyim, sen nesin?" Nefis demiş: "Ben benim, sen sensin" Azab vermiş, cehenneme atmış, yine sormuş. Yine demiş: "ENE ENE; ENTE ENTE". Hangi nevi azabı vermiş, enâniyetten vazgeçmemiş. Sonra açlık ile azab vermiş. Yani aç bırakmış. Yine sormuş:
Sayfa 294 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
NURCULAR KABRE İMANLA GİRERLER, CENNETLİKTİRLER (!) (hâşâ)
...işaret ve beşaret-i Kur'aniyede ifade eder ki: "Risale-i Nur dairesi içine girenler, tehlikede olan îmanlarını kurtarıyorlar ve îmanla kabre giriyorlar ve Cennete gidecekler." diye müjde verirler."(1) Evet, Risale-i Nur'un bu dehşetli zamanda kazandırdığı iki netice-i muhakkakası (iki kesin sonuç), her şeyin fevkindedir, Başka şeylere ve makamlara ihtiyaç bırakmıyor. Birinci Neticesi: Sadakat ve kanaatla Risale-i Nur dairesine giren, îmanla kabre gireceğine gayet kuvvetli senetler var.(2) ...kerametkârane ve takdirkârane İmam-ı Ali'nin (RA.) üç ihbarı ve keramet-i gaybiye-i Gavs-ı Azam'daki (K.S.) tahsinkârâne ve teşvikkârâne beşareti ve Kur'an-ı Mu'ciz-ül-Beyan'ın kuvvetli işaretle o hâlis şäkirdler ehl-i saadet ve ashab-ı Cennet olacaklarına müjdesi pek kat'î isbat ederler.(3) İşârât-ı Kur'aniye'nin, yirmialtıncı âyetinin fefi'l-cenneti hâlidîne sırrıyle, "Risale-i Nur talebeleri, îman ile kabre gireceklerdir" tebşîratının...(4) 1- Tarihçe-i Hayat, 277. 2- Tarihçe-i Hayat, 312. 3- Tarihçe-i Hayat, 319. 4- Kastamonu Lâhikası, 47.
Sayfa 278 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
35 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.