Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ruh Risalesi Gönderileri

Ruh Risalesi kitaplarını, Ruh Risalesi sözleri ve alıntılarını, Ruh Risalesi yazarlarını, Ruh Risalesi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Saadet… Bu mefhumun keyfiyeti, Allah’ın müşahedesi yolunda ilerleyip kişinin kendi varlığına bağlı olmaktan kurtulmasıdır.
Arif olan zat, ruhu cesede ne dâhil ve ne de hâriç, ne muttasıl ve ne de munfasıl bilir. Yalnız ruhun cesedi tasfiye ve ıslâh için ona taalluk eylemiş olduğunu derk eyler.
Reklam
İbdâiyyat, mevcut bir misal üzerine mebni olmayan bir emr-i muhtera'dır. (Ruh Rabbimin emrinden-dir.) nass-ı celili beyan buyurduğu vecihle ruh, kendi-sine mütekaddem bir misal üzerine mebni olmayan bir ibda'-i muhtera'dır. Binâen-ala-zâlik, emr-i ilahi ile kâimdir. (Ol) emriyle mevcuddur; âlem-i mahsûsattan değildir. Beşerin makülattan anladığı ancak suver-ı mütenevvia'dır. Ruh ise, heyûlâdan mücerred, zevât-ı âlemi Şekil ve renkten, cihet ve taraftan münezzeh olan cevahir-i mukaddese âlemi olan âlem-i ibda'dandır. İnsanın o âlemi idrâkine imkân yoktur, çünkü insan o âlemi idrake kabiliyeti olmayan [oluş, var olma] kaziyesi ile ma'lül ve mahcûb'dur.
İbn-i Asâkir tarihinde Herm bin Habban'dan şöyle nakl edilmiştir: "Üveys-ül Karnî'ye gittim. Kendisine selam verdim. Bundan evvel kendisini görmemişdim. O da beni görmemiş idi. Üveys radiyallahu anh, bana "aleyke's selâm ya Herm ibn-i Habban" dedi. "Benim ismimi ve pederimin ismini nereden bildin. Bu günden evvel görmemiş idin" dedim. Üveys radiyallahu anh, "Ruhum ruhun, nefsim nefsinle âlem-i ervahda tekellüm ettiği vakit tanıdı. Ecsadın enfâsı olduğu gibi, ruhların da nefsleri vardır. Mümininin bazısı bazılarını tanır” dedi.
Her nev' kendi nev'iyle ülfet eyler ve muhâlifi nev'inden nefret eder.
Reklam
Ecel hulûlünde ruh-i yakaza ve ruh-i hayattan her ikisi cesedden kabz olunur. Ruh-i hayat ölmez; semâya diri olarak ref olunur. Ervah-ı kâfirin tard olunur; onlara ebvâb-ı semâ açılmaz. Ebvâb-ı semâ, ervah-ı müminîne rabbü'l âlemine arz olunmak üzere açılır. Ne mutlu o ruha ki, arz-ı bârigâh ile müşerref olur.
Dünya azabı, ahiret azâbına nisbetle nedir!!! Maazallah, dünya azabının acaba ehemmiyeti var mıdır!!! Cehennem kıvılcımlarından bir kıvılcım dünyaya düşse her şey hâk ile yeksan olur.
iki kimse bir zaman birbiriyle beraber bulunsalar birbirinin mizaç ve tabiat ve vasf ve irfanlarıyla muttasıf olurlar.
Rûhun hakikatinin bilinmemesindeki hikmet, insanın aczinin izhârıdır ; zîrâ rûhun mevcudiyeti kat'i olmakla beraber, hakikati bildirilmedi. Buna kıyasen, Hâlik-i kainat subhanehu ve teala'nın hakikatini idrakte 'acz' evleviyettedir. Buna daha bâriz bir misal, göz'dür ki, kendi kendisini idrâkten âcizdir.
Sayfa 18
40 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.