Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Rüyadan İmparatorluğa: Osmanlı

Caroline Finkel

Rüyadan İmparatorluğa: Osmanlı Sözleri ve Alıntıları

Rüyadan İmparatorluğa: Osmanlı sözleri ve alıntılarını, Rüyadan İmparatorluğa: Osmanlı kitap alıntılarını, Rüyadan İmparatorluğa: Osmanlı en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Yüzyıllar boyunca Osmanlı iktidarına meydan okuyanların sayısı az değildi. Dolayısıyla hanedanın yönetimini meşru göstermek çok önemliydi. Ancak Osman'ın rüyası efsanesi tüm meydan okumaları etkisizleştirmek de yeterli olmadı ve doğmakta olan Osmanlı Devleti'nin bölgenin siyasi tarihindeki yerini belirlemek üzere daha somut bir mirasa gerek duyuldu
Sayfa 10 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Derviş ile camiye gidenin dini uygulamaları tek bir binada yan yana sürdürülebilirdi ve bugün Sünni İslam ile bağlantılandırılan birçok Cami bir zamanlar hem Derviş Tekkesi,hem de cemaatin ibadet yeri olarak daha geniş bir işleve sahipti
Sayfa 9 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Osmanlı tarihçileri ne Orhan'ın Hristiyan Bizans İmparatoru VI. Ionnes ile ittifakından ne de prenses Teodora ile evliliğinden söz ederler.Çünkü bu çizmeye çalıştıkları yeni gelişen İslami bir imparatorluk resmine aykırı olacaktı
Sayfa 14 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Mustafa Kemal iktidardaki ilk yıllarını Türk halkını imparatorluk gereğini terk etmeye, molla baskısından kurtulmaya ve çağdaş dünyayı benimsemeye yönelten ve devrim diye adlandırdığı bir dizi reformu adadı
Sayfa 1 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Varad kuşatmasındaki garip bir ayrıntı, bunu Osmanlıların iki yüzyıl önce Konstantinopolis’i fetihleriyle ilişkilendiriyordu: Konstantinopolis’i "koruyan" at üstündeki İmparator Jüstinyen heykeli gibi, Varad’ın da "koruyucu" bir tılsımı (14.yüzyıl sonlarından kalmış, Ortaçağın Macar aziz-krallarına ait dört bronz heykel) vardı. Dönemin Erdel tarihçileri, Macarların bu heykeller yerlerinde kaldıkça hiçbir diğer gücün kenti alamayacağına inandıklarını yazıyorlardı; bu nedenle Osmanlılar da top ateşini doğrudan heykellere yönelttiler. Heykelleri yıkmayı ve kaleyi almayı başaran Osmanlılar, heykellerin parçalarını Belgrad’a götürdüler ve eriterek, "Macarların tanrıları" adını taktıkları toplar yapmakta kullandılar.
Murad'ın ölümünden sonra oğlu Bayezid komutayı ele aldı ve Osmanlı hanedanlığı tarihinde ilk kaydedilmiş kardeş katili olarak kardeşi Yakub'u öldürüp tahtı sağlama aldı
Sayfa 19 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Reklam
15 yüzyıl sonlarındaki halk destanlarına göre Osman'ın babası Ertuğrul'a Söğüt civarındaki araziler Rum Selçuklu sultanı tarafından bizzat verilmişti bu iddia Selçuklu sultanının Osman'a Selçukluların meşru varisi olduğunun işareti olarak at kılından bir Tuğ bir davul ve bir hil'at gibi nişanlar verildiği ölçüsüyle destekleniyordu. Bundan bir yüzyıl sonra 1575'te ise bir Osmanlı nişancısı bu nişanları verildiğinin kaydı olduğunu öne sürülen sahte belgeler hazırlamıştı. Bu öyküler Osmanlı'nın Selçuklu mirasını devralma hakkına ilişkin sorunları yanıtlıyordu,ama Osman rakiplerine göre daha da soylu olmalıydı.Böylece 15 yüzyıl başlarından itibaren Timur oğulları ve Osman'ın aşiretinin dahil olduğu göç dalgasından sonra batıya gelen Ak koyunu Türkmen boyları Konfederasyonu gibi rakip devletlerin karşısında Osmanlıların kökenlerinin Orta Asya'daki Türk Oğuz boyuna ve onların Doğu'yu oğlu Yasef'e bağlandığı rivayet edilen ünlü ataları Nuh peygambere dayandığı söylenmeye başladı. Bize ulaşan metinlerde Osman'ın ailesinin daha az romantik bir geçmişi olduğu aslında Osman'ın basit bir köylü olduğu imaları vardır. Bu diğer geleneğin onun ataları olarak Hicaz'da Arapları göstermesi Osmanlıların bir dönem meşhur oluklarını kanıtlamak için en iyi yolun böyle bir uydurma soy ağacı olduklarını düşündüklerinin işareti olabilir
Sayfa 10 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
III.Murad
Manisa’da geçirdiği on yıla yakın sürede Murad cinsel ilişkide bulunduğu tek kadın Safiye Sultan ve (en büyüğü sonra III.Mehmed olan) üç çocuğuyla bir çekirdek aile olarak yaşamıştı. Ama kızkardeşi İsmihan ile annesi bu tek eşli ilişkiyi, zamanı gelince tahta geçecek aday bulunması için yeterli görmüyorlardı ve büyük olasılıkla 1580’lerde III.Murad’ı cariyeler edinmeye teşvik etmişlerdi. Öldüğünde ardında 49 çocuk bırakmıştı.
Devşirme sisteminin bir ürünü olan Sokullu, Sokoloviç ("Şahincinin oğlu ") adlı ikinci derecede bir Sırp aristokrat ailesinden geliyordu.
"Asleddin" esprisi kalp ben.
Orhan'ın 1324 tarihli vakfiyesi, Islam'ın daha başlangıçtan Osmanlı beylerinin kamusal kimliklerinin bir bileşeni olduğunu gösterir, çünkü Orhan'ın tartışılmaz bir formulasyonla, kendisini "şacaaddin" (dinin yiğidi), ölmüş babasını ise "fahreddin" (dinin şerefi) olarak tanımlar.
Sayfa 9
Reklam
"On iki İmam" düşüncesi yandaşları, Müslüman cemaatinin lideri On ikinci İmam’ın MS 940’da kaybolmasından bu yana müminlerden gizlendiğini ve tekrar ortaya çıkarak yeryüzünde Allah’ın krallığını başlatacağına inanırlar.
Ben ki sultanû’s-selatin ve bürhanü’l-havakin taç-bahş-i hüsrevan-i ruyi zemin zillu’llah fi’l-arz Ak Denizin ve Kara Denizin ve Rum-ilinin ve Anatolının ve Karamanın ve Rumın ve vilayet-i Dulkadriyenin ve Diyarbekrin ve Kürdistanın ve Azerbaycanın ve Acemin ve Şamın ve Halebin ve Mısrın ve Mekkenin ve Medinenin ve Kudüsün külliyen Diyar-î Arabın ve Yemenin ve dahi nice memleketlerin ki aba-i kirâmım ve ecdad-i izamım enara’llahu berahinehüm kuvvet-i kâhire ile feth eyledikleri ve cenab-i celâlet-me’abım dahi tig-i ateş-bar ve şimşir-i Zafer-nigârım ile feth eyledigim niçe diyarın sultanı ve padişahı Sultan Bâyezid Han oğlı Sultan Selim Han oglı Sultan Süleyman-şahım...
İpşir Mustafa Paşa 1651’de Sivas beylerbeyi iken Ankara’yı işgal etti ve yeniçerilere karşı sipahileri savunmaya soyunup, bölgede kendi idaresini kurmaya teşebbüs etti. Onu hanedana bağlamak çabasıyla İpşir Mustafa, I.Ahmed’in orta yaştaki dul kızı Ayşe Sultan ile nişanlandı. Ayşe Sultan’ın daha önceki altı kocasından ikisi de veziriazamdı: 1611-1614 arası veziriazamlık yapan Nasuh Paşa ile 1625-6 ve 1631’de bu göreve gelen Hafız Ahmed Paşa.
Safevi öğretisine göre şah, Hazreti Muhammed’in damadı ve kuzeni İmam Ali’nin ruhunun yeni bedeniydi (Şii imamı olmak için Ali soyundan gelmek asgari bir koşuldu), Ali ise Tanrı’nın insan biçimindeki görüntüsüydü.
Gazi-Padişah İmajı
Bir başarısızlık durumunda, bunun suçu padişaha değil de harcanabilir bir devlet adamına yüklenebilirse, hanedanın prestijine inen darbeden sıyrılmak daha kolaydı.
61 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.