SABİTFİKİR 100. SAYISIYLA DALYA DİYOR
Haziran sayısıyla birlikte SabitFikir 100 yaşında! 100. sayımızla birlikte okurlarımızı her anlamda yenilenmiş bir dergi bekliyor; kapağımız ve tasarım anlayışımızla birlikte kitaba ve edebiyata olan bakış açımız da değişiyor, yenileniyor. Sabitfikir her zamanki gibi güncel edebiyatın nabzını tutarken artık daha eleştirel bir dergi olma yolunda ilerliyor. Edebiyatın arkeolojisinin de yapıldığı bir dergi oluyor.
100. sayımızın kapak dosyasında dünyanın geleceğine dair edebi bir ikaz aracı olarak da tanımlayabileceğimiz Distopya’yı “Karanlığın Sonundaki Işık: Distopya” başlığıyla geniş bir şekilde işledik. Son yıllarda büyük ivme kazanan bilim kurgu filmleri ve distopya sosuna bulanmış kurmaca dizilerle de giderek yükselen distopya edebiyatını Tuna Yukay kaleme aldı.
Murat Can Aşlak’ın hazırladığı ve Onur Atay’ın resimlediği KararsızOkur infografiği de kapak konumuzu destekliyor; KararsızOkur, bu kez ‘distopik dünyalar kuran’ kitapları bir araya getiriyor.
100. sayımızın ilk sürprizi yeni bir Cevdet Karal şiiri. Usta isim bize” Mucizeler Atölyesi”nden yazdığı dizelerle sesleniyor.
Gülenay Börekçi Egoist Okur köşesinde kapak konumuz olan Distopya’ya dâhil oluyor ve ütopya ve distopya arasındaki ince çizgiyi Platon’dan Margaret Atwood’a uzanan farklı örnekler üzerinden yazıyor.
Kahraman Çayırlı Dış Hatlar bölümünde yurt dışındaki edebiyat ve sanat gündeminin öne çıkan başlıkları üzerine yazıyor; Rönesans ressamı Tintoretto, Manzaralar kitabıyla John Berger ve şu sıralar Fransızcaya çevrilen romanı Kırmızı Saçlı Kadın rile yurt dışında yeniden başlayan Orhan Pamuk tartışmaları...
Dünya Öyküsü Kitaplığı’nda Necip Tosun fantastik ve deneysel öykünün en ileri örneklerini veren Latin edebiyatının ünlü yazarı Julio Cortázar’ın Mırıldandığım Öyküler’ini ele alıyor.
Mustafa Akar Kitaplar Arasında Kaybolma Kılavuzu’nda “edebiyat gerçekten büyülü müdür” diye soruyor.
Portre bölümünde Kaan Murat Yanık çağdaş İran edebiyatının en büyük isimlerinden, kıymeti yeterince bilinmemiş yazar Sâdık Hidâyet’in dünyasını yazıyor.
100. sayıdan itibaren yepyeni bir bölüm dahil oluyor SabitFikir’e: Polisiye. Harun Candan ilk yazısında polisiyeye dair genel bir giriş yapıyor ve türün ilk ve önemli örneklerini yazıyor.
SabitFikir’in bu sayısında ayrıca Eda İşler, Gulam Hüseyin Sâedi, Yücel Feyzioğlu, Uğur Nazlıcan, Bülent Ayyıldız, Gökhan Ergür, Samet Doğan, Rachel Cusk, Cemalettin Latiç, Duygu Dalgakıran, Virginia Woolf, Sophie Mackintosh ve Doğukan İşler’in kitaplarını Burcu Bayer, Doğukan İşler, Hakkı Özdemir, Dürdane İsra Çınar, Ertuğrul Emin Akgün, Raşit Ulaş, Murat Murat, Hümeyra Çalışkan, Ahmet Edip Başaran, H. Salih Zengin, Duygu Karslı, Cem Tunçer ve Suavi Kemal Yazgıç yorumluyor.
Özel Kütüphaneler bölümünün bu ayki konuğu dünyanın en eski kütüphanelerinden Oxford Bodleian Kütüphanesi. Sahip olduğu kıymetli el yazmaları, ihtişamlı atmosferi, İlahiyat Okulu, Ortaçağ Kütüphaneleri, ve gizemli yeraltı tünelleriyle burası ziyaretçileri Harry Potter serisinin efsanevi Hogwarts Kütüphanesi’ne götürüyor.
SabitFikir'in kapak tasarımı Tayfun Yağcı’ya ait. Ancak tasarım ve çizimler bununla sınırlı değil; iç sayfalarda da çok sayıda yetenekli ve genç çizerler yaratıcı tasarımlarıyla dergiyi zenginleştiriyor.