Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Safvetü't Tefasir / Tefsirlerin Özü (7 Cilt Takım)

Muhammed Ali Es-Sabuni

Safvetü't Tefasir / Tefsirlerin Özü (7 Cilt Takım) Sözleri ve Alıntıları

Safvetü't Tefasir / Tefsirlerin Özü (7 Cilt Takım) sözleri ve alıntılarını, Safvetü't Tefasir / Tefsirlerin Özü (7 Cilt Takım) kitap alıntılarını, Safvetü't Tefasir / Tefsirlerin Özü (7 Cilt Takım) en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Mecâz ve İstiâre
Kur'ân-ı Kerimde mecâz ve istiârenin varlığını inkar eden bir âlim,"Kur'ânda mecâz yoktur"diyerek başka büyük bir âlimin yanına geldi.Bu durumu inkar eden kişi kör idi.Âlim ona şöyle bir soru sordu.Yüce Allah'ın şu sözü hakkında ne dersin: "İsra Suresi 72. Ayet وَمَنْ كَانَ ف۪ي هٰذِه۪ٓ اَعْمٰى فَهُوَ فِي الْاٰخِرَةِ اَعْمٰى وَاَضَلُّ سَب۪يلا Bu dünyada kör olan âhirette de kördür, yolunu daha da şaşırmıştır." "Bundan maksat,göz körlüğü olan hakiki körlük müdür,yoksa maksat,mecâzi manada kalp gözü körlüğü müdür." Bunun üzerine mecâz ve istiâreyi reddeden âlim apışıp kaldı.
Yani onlar (Peygamberleri inkar edenler,yalanlayanlar) yok olup gittiler.Yurtları boş,evleri ıssız kaldı.Iste biz onları helak ettiğimiz gibi,bunları da helak ederiz.Onlardan hiç kimseyi görüyor veya onlara ait cılız bir ses işitiyor musun? (Meryem:98)
Reklam
Kadınların Yüzlerinin Açılmasını mübah Olduğunu Söyleyenlere Reddiye
1. İbn Kesir, şöyle der: Yüce Allah, müminlerin kadınlarına, herhangi bir ihtiyaç için evlerinden çıktıklarında, başlarının üstünden cilbâblarla yüzlerini örtmelerini emretti. 2. İbnu'l Cevzi , "Cilbâblarını üstlerine alsınlar" mealindeki ayetin tefsirinde şöyle der: Hür oldukları anlaşılsın diye başlarını ve yüzlerini örtsünler. 3. Ebussuûd şöyle der: Ayetin manası şöyledir: Herhangi bir sebeple dışarı çıkmak istediklerinde, cilbâblarla yüzlerini ve bedenlerini örtsünler. 4. Taberî şöyle der : İhtiyaçları için dışarı çıktıklarında, kendilerine herhangi bir fasığın kötülük etmemesi için, saçlarını ve yüzlerini açıp da giyimlerinde cariyelere benzemesinler. 5. Ebu Hayyan şöyle der : 'aleyhin' Sözünden maksat, " yüzlerinin üzerine "dir. Çünkü, Cahiliyye döneminde onların açık olan yeri yüzleriydi . 6. Cessas şöyle der : Ayet , genç kadına, kalbinde eğrilik bulunanların kendisinden herhangi bir ümide kapılmamaları için, yabancılara karşı yüzünü örtmesinin emredildiğini gösterir. İşte bunlar, kadının, yüzünü örtmesinin gerekli olduğuna dair, tefsir imamlarının görüşlerinden bir özettir. Not: Şer'i tesettürün şartları, nasıl örtüleceği ve bunun emredilmesindeki hikmetle ilgili bilgi için, bkz, " Revâiu'l-beyan fi tefsiri ayati'l-ahkâm mine'l Kur'an" adlı kitabımız 2/387. (Savfet üTefâsir, Muhammed Ali Sâbuni cilt 5.) Ahzap Süresi Tefsiri
Elçilerin Önderi
Yüce Allah, diğer peygamberlere isimleri ile hitap ederek şöyle buyurdu: "Ey Nuh! selametimizle in". Nuh 48. Ayet "Ey İbrahim rüyayı doğruladın" Saffat 104. "Ey Musa! Ben , risaletimle ve seninle konuşmamla seni insanlara üstün kıldım ". Araf 144. Ancak Resûlullah (s.a.v.)'a sadece, nübüvvet ve risalet lafızlarını kullanarak hitap etti. "Ey Peygamber! Sana Allah yeter. Enfal 64. "Ey Resul! Rabbinden sana indirileni tebliğ et " Maide 67. Kur'an'ın hiçbir yerinde, ona, ismiyle seslenildiğini göremeyiz. Ona sadece, " Ey Nebi!" ve "Ey Resul!" şeklinde hitap edilmiştir. Onun şanının ve makamının Yüce kılındığını ifade eder. Onun, öncekilerin de sonrakilerin de efendisi Nebi ve resullerin önderi olduğunu gösterir. Zamanda, Resulullah'a (s.a.v) nasıl davranacağımızı bize öğretir. Dolayısıyla biz Peygamberimiz'i sadece saygı ve hürmetle anar ve onu sadece en mükemmel sıfatla vasıflandırırız. "Peygamberi kendi aranızda birbirinizi çağırır gibi çağırmayın" Nur 63. Ayet "Allah'ın elçisinin huzurunda seslerini kısanlar, şüphesiz Allah'ın, kalplerini takva ile imtihan ettiği kimselerdir.". Hucurat 3.ayet
Yusuf sûresi Ahlâkı temsil eder.
Büyük âlim Kurtubî şöyle der: Allah Kur'an-ı Kerîm'de peygamberlerin kıssalarını anlattı. Belâgat ve beyan derecelerine göre, onları aynı manada farklı farklı şekil ve farklı lafızlarla tekrarladı.Yusuf (a.s ) kıssasını da anlattı. Fakat onu tekrarlamadı. Kur'an'a karşı çıkanlar, ne tekrarlananın, ne de tekrarlanmayanın benzerini getiremediler. Düşünen kimse için Kur'an'ın icazı açıktır.
Salihlerden biri şöyle der: Günahtan çekilmeksizin istiğfarda bulun­mak yalancıların tevbesidir. -
Reklam
السوء: Sû', insanı üzen kötü şey demektir. Söz, fiil ve itikad olarak işlenen günaha سوء denilir. Çünkü günah, işleyeni ya hemen veya ahirette üzecektir.
Sayfa 203 - Ensar Nesriyat - cilt 1
"Allah çocuk edinmemiştir. O'nunla beraber hiçbir ilah da yoktur. Aksi takdirde her ilah kendi yarattığını sevk ve idare eder, biri diğerine gâlip gelirdi"
Sayfa 398 - Ensar Neşriyat
"Kuşkusuz biz ona doğru yolu gösterdik. İster şükredici olsun, ister nankör."
İnsan suresi. 76\3
Reklam
Adiyat Suresi 6.ayet tefsiri
انالانسان لربه لكنود Hasan Basri şöyle der: "Musibetleri hatırlar, nimetleri unutur."
اَلَمْ يَرَوْا اَنَّا جَعَلْنَا الَّيْلَ لِيَسْكُنُوا فٖيهِ وَالنَّهَارَ مُبْصِراًؕ Allah'ın gücünü görüp de, uyumaları ve hayatın yorgunluğunu atıp dinlenmeleri için geceyi karanlık kıldığını; geçim ve rızık arama hususunda faaliyet götermeleri içinde gündüzü aydınlık ve ışık yaptığını anlamadılar mı? اِنَّ فٖي ذٰلِكَ لَاٰيَاتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ Gece ve gündüzün, aydınlıktan karanlığa ve karanlıktan aydınlığa döndürülmesinde, inanan ve ibret alan bir toplum için, Allah'ın gücünü gösteren, kesin ve parlak deliller vardır. (Neml sûresi 86)
Oku (ve öğren!) Insana bilmediklerini öğreten ve kalemle yazdıran Rabbin bolca ikram edendir.
Alak suresi
Sahih imanın hükmü, mü’minin Rabbinden başkasından korkmaması ve O’ndan başkasına aldırış etmemesidir.
Sayfa 440Kitabı okudu
Neden iyiliği yaymalıyız
Eğer yüce Allah, kötülerin kötülüklerini iyilerin yaptığı cihad ile def etmeseydi, hayat fesada uğrardı.
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.