Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Schopenhauer ve Nietzsche

Georg Simmel

Schopenhauer ve Nietzsche Sözleri ve Alıntıları

Schopenhauer ve Nietzsche sözleri ve alıntılarını, Schopenhauer ve Nietzsche kitap alıntılarını, Schopenhauer ve Nietzsche en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Toplum, bireylere hâkim olan ve onları kendi içinde eriten ve eşitlik idealini salt bir çokluk özlemine dönüştüren insan malzemesinin bir oluşumudur.
Simmel, Schopenhauer'in karamsarlığının şu ilkeye dayandığını belirtmektedir: "Kötülük yaşamın a priori'sidir. Arzunun bir işlevidir ve yaşamın özüdür." Kötülük meselesi, iyiliklerin tüm toplamından büyüktür.
Sayfa 19 - Beyoğlu KitapeviKitabı yarım bıraktı
Reklam
"Tıpkı Schopenhauer'in yaşamın olumsuzlanmasını bir mutlak değer olarak kabul etmesi gibi, Nietzsche de yalnızca bir tek şeyi tanır: Yaşamı"
Can sıkıntısı gerçeği, Schopenhauer için yaşamın anlamsızlığının kanıtıdır.
Hıristiyanlıkta, Tanrı'dan sonsuz uzaklığın ve onun huzurundaki mütevazılığın yanında Tanrı'yla bir olmak ideali de yaşar. Bu, Tanrı'yla bir olma arzusu ve -cüretkar bir ifadeyle- Tanrı olmak arzusu bütün dinlerin ve dönemlerin gizcilerine nüfuz eder.
Sayfa 21 - Beyoğlu KitapeviKitabı yarım bıraktı
Sadece iki günümüz var yaşamak için Bu günleride aşağılık heriflerin önünde diz çökerek geçirmeye değmez
Reklam
Nietzsche vitalist bir tonlamayla bu dünyada ve şimdiki anda görkemli bir yaşam sürmenin istencini dile getirirken, Hıristiyanlık sürekli biçimde öte-dünyanın şanı için hareketsizliği ve sabırla beklemeyi ve çile çekmeyi telkin eder. Böylelikle ölmüş bir Tanrı'nın yarattığı boşlukla kötülüğün ve acının karşılıksızlığı nedeniyle Schopenhauer, Tanrı'nın zayıfların tanrısı olarak ölümüne şahitliği nedeniyle de Nietzsche kötümserlik ve nihilizm sorunundan yola çıkarak ateizmin gerekliliğine varır.
Sayfa 20 - Beyoğlu KitapeviKitabı yarım bıraktı
İnsan, dolaylı bir varlıktır ve kültürel gelişimi yükseldikçe daha da dolaylı hale gelir. Hayvanların ve kültürsüz insanların iradesi, eğer o ki irade başarılıysa, amacına, tabiri caizse düz bir çizgide, yani az sayıdaki basit amaca erişerek veya onları kullanarak ulaşır.
Sayfa 33 - Beyoğlu KitapeviKitabı yarım bıraktı