Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Arda Grș

Arda Grș
@ArdaG
Siz bilmezsiniz albayım: İnsanlık tek başına kollarımda can verdi. Yanında kimseler yoktu.
Oğuz Atay
Oğuz Atay
Sabitlenmiş gönderi
Hayat, düşünceleri yutan bir hapishanedir. İnsan, can sıkıcı bir saç demetidir, ben de akılsız bir robotum.
Sayfa 32 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Varoluş özden önce gelir." İsterseniz buna, "Öznellikten hareket etmek gerekir." de diyebilirsiniz.
... Çünkü bir geleneğe yaslanmayan her eylem romantiktir. Doğruluğu anlaşılmış bir denemeye dayanmayan her girişim başarısızlığa uğramak zorundadır. Yaşantılarımız gösteriyor ki kötüye eğilimlidir insanlar! Onları bundan alıkoymak için önlerine sağlam engeller dikmek gerek; yoksa bir kargaşadır sarar ortalığı!

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Hıristiyanlar, Tanrıtanımazlığından dolayı Sartre'ı materyalist olmakla, komünistlerse olmamakla kınıyordu. Hıristiyanlar, 'kendi niteliği gereği sıralamada birinciliği gelişigüzel dayattığı'ndan yakınıyor, komünistlerse onu öznelcilikle suçluyordu.
Reklam
Arda Grș
Bir kitabı okumaya başladı
Varoluşçuluk
VaroluşçulukJean-Paul Sartre
8.2/10 · 3.160 okunma
280 syf.
·
Puan vermedi
·
29 günde okudu
İmansızların İmanı
İmansızların İmanıSimon Critchley
9.1/10 · 23 okunma
Arda Grș
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Hayata Röveşata Çeken Adam
Hayata Röveşata Çeken AdamFredrik Backman
9.1/10 · 202 okunma
İnsan özgür doğmuştur ve her yerde zincire vurulmuştur. İnsan kendisinin başkalarının efendisi olduğuna inanır ama aslında onlardan daha çok köledir.
Sayfa 44 - MetisKitabı okudu
Ahlakçıların çoğunun hatası insanı daima özü itibariyle makul bir varlık olarak düşünmek olmuştur. İnsan, hareket etmek için sadece ihtiraslarına danışan ve aklın ancak o ihtiraslarının onu yapmaya sürüklediği ahmaklıkları hafifletmeye yaradığı, duyarlı bir varlıktır."
Sayfa 44 - MetisKitabı okudu
Reklam
"Zira hayatın sırrı acı çekmektir. Her şeyin arkasında saklı olan odur."
Sayfa 13 - MetisKitabı okudu
Arda Grș
Bir kitabı yarım bıraktı
Schopenhauer ve Nietzsche
Schopenhauer ve NietzscheGeorg Simmel
10/10 · 5 okunma
İnsan, dolaylı bir varlıktır ve kültürel gelişimi yükseldikçe daha da dolaylı hale gelir. Hayvanların ve kültürsüz insanların iradesi, eğer o ki irade başarılıysa, amacına, tabiri caizse düz bir çizgide, yani az sayıdaki basit amaca erişerek veya onları kullanarak ulaşır.
Sayfa 33 - Beyoğlu KitapeviKitabı yarım bıraktı
Hıristiyanlıkta, Tanrı'dan sonsuz uzaklığın ve onun huzurundaki mütevazılığın yanında Tanrı'yla bir olmak ideali de yaşar. Bu, Tanrı'yla bir olma arzusu ve -cüretkar bir ifadeyle- Tanrı olmak arzusu bütün dinlerin ve dönemlerin gizcilerine nüfuz eder.
Sayfa 21 - Beyoğlu KitapeviKitabı yarım bıraktı
Nietzsche vitalist bir tonlamayla bu dünyada ve şimdiki anda görkemli bir yaşam sürmenin istencini dile getirirken, Hıristiyanlık sürekli biçimde öte-dünyanın şanı için hareketsizliği ve sabırla beklemeyi ve çile çekmeyi telkin eder. Böylelikle ölmüş bir Tanrı'nın yarattığı boşlukla kötülüğün ve acının karşılıksızlığı nedeniyle Schopenhauer, Tanrı'nın zayıfların tanrısı olarak ölümüne şahitliği nedeniyle de Nietzsche kötümserlik ve nihilizm sorunundan yola çıkarak ateizmin gerekliliğine varır.
Sayfa 20 - Beyoğlu KitapeviKitabı yarım bıraktı
Simmel, Schopenhauer'in karamsarlığının şu ilkeye dayandığını belirtmektedir: "Kötülük yaşamın a priori'sidir. Arzunun bir işlevidir ve yaşamın özüdür." Kötülük meselesi, iyiliklerin tüm toplamından büyüktür.
Sayfa 19 - Beyoğlu KitapeviKitabı yarım bıraktı
719 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.