Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Seks Ticareti

Kolektif

Seks Ticareti Sözleri ve Alıntıları

Seks Ticareti sözleri ve alıntılarını, Seks Ticareti kitap alıntılarını, Seks Ticareti en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Günlük yaşamlarını sürdürebilmek, temel gereksinimlerini karşılamak için yapılabilecek en vasıfsız iş; seks işçiliğidir.
80'li yıllar modern tıbbın sonraki yıllarda bir türlü baş edemeyeceği HIV salgınının başlangıcına tanıklık etmiştir. İlk olarak ABD'de eşcinsel erkek hastalarda saptanan AIDS hastalığının bir süre sonra virüslerin neden olduğu bir enfeksiyon hastalığı olduğu anlaşılmış ve bu hastalığın başlıca bulaşma yolunun cinsel ilişki kaynaklı olduğu saptanmıştır.
Sayfa 9 - CETAD(Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği) YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Ülkemizde seks işçiliği konusundaki yasal düzenleme, devlet tarafından ruhsatlandırılmış genelevlerde kayıtlı seks işçilerinin (genel kadınların) çalışmasını öngören bir özellikte olduğu için “düzenleyici” niteliktedir.
Müslümanlığın etkisiyle Osmanlı toplumunda fuhuş hoş karşılanmamiş, ancak fahişelere çok sert cezalar da verilmemiştir. 19. yüzyılın ortalarına kadar fuhuş özellikle İstanbul'da belli mekanlarda gizli olarak sürdürülmüştür. Zaman zaman bu mekanlara baskınlar düzenlenmiş, çalışanlar sürgüne gönderilmiş, fuhşun engellenmesi için fermanlar çıkarılmıştır. 1845 yılında İstanbul'da Ahlak Zabıtası kurulduğunda fuhuş da yasadışı olarak kurumsallaşmış bir durumdaydı. Taksim ve Galata geleneksel olarak fuhşun yoğun olarak yer aldığı mekanlar konumundaydı ancak Üsküdar başta olmak üzere Asya Kitası'nda da "Kerhaneler" yoğunlaşmaya başlamıştı. Bu mekanlarda çoğunlukla Müslüman olmayan kadımlar çalışıyordu. İstanbul'da 19. yüzyılın sonlarına doğru daha önceden Avrupa'da başlayan ve resmi kurumlar tarafından genelevlerin ruhsatlandiniması uygulamasına geçilmiştir. Aynı dönemlerde frengi ile savaşimin çok önemsendiği ve hastalığın tüm imparatorluğa yayıldığı görülmektedir. Bu nedenle 1915'de Emraz-i Zühreviye'nin Men-i Sirayeti Nizamnamesi'nin yayımlandığını ve bir kurulun oluşturulduğunu biliyoruz.
Sayfa 12
Maalesef
Aydınlanmanın gelişmesiyle her türlü geleneğin sarsılmış olmasına rağmen, etkisi hâlâ güçlüdür.
Sayfa 17
*Seks işçileri üzerinde yapılan bir araştırma Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların 43'ü müşterilerinden şiddet gördüklerini belirtmişlerdir. Müşterilerden gelen şiddetin türlerine bakıldığında 26 kişi darp, 14 kişi gasp, 12 kişi kaçırma, 7 kişi alıkoyma, 4 kişi bıçaklama, 9 kişi tecavüz, 4 kişi para ödememe, 8 kişi öldürmeye teşebbüs ve silah çekme, 3 kişi cisim atma, 3 kişi aşağılamaya maruz kaldığını bildirmiştir. Ayrıca 37 kişi polisin kendilerine şiddet uyguladığını belirtmiştir.
Sayfa 35 - CETAD(Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği) YayınlarıKitabı okudu
Reklam
AIDS hala dünyada önde gelen ölüm nedenleri arasındadır ve başta gelişmekte olan ülkelerde olmak üzere ekonomik ve sosyal yıkımlara neden olarak etkinliğini sürdürmektedir.
Sayfa 9 - CETAD(Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği) YayınlarıKitabı okudu
Cumhuriyet kurulduktan sonra da fuhşun "umumhanelerde" çalışan "vesikalı kadınlar tarafından sürdürülmesine devam edilmiş, 1930 yılında yürürlüğe giren Umumi Hıfzısıhha Kanunu ile fuhşu düzenleyecek nizamnameler (tüzük) yayınlanması kararlaştırılmıştır. Bu konudaki ilk, 1930 yılında yayımlanan "Fuhuşla Mücadele Hakkında Tamim" dir. Bu tamim ile genelevlerin ve vesikalı kadınların sayısı sınırlandırılmak istenmiştir. Bundan üç yıl sonra yine Umumi Hıfzısıhha Kanunu esas alınarak "Fuhuşla ve Fuhuş Yüzünden Bulaşan Zührevi Hastalıklarla Mücadele Nizamnamesi" yürürlüğe girmiştir. 1961 yılında yürürlüğe giren ve 1973 yılında değişiklik yapılan "Genel Kadınlar ve Genelevlerin Tabi Olacakları Hükümler ve Fuhuş Yüzünden Bulaşan Zührevi Hastalıklarla Mücadele Tüzüğü" 1933 yılında yayımlanmış Nizamnameyi uygulamadan kaldırmıştır ve halen fuhuş sektörünü düzenleyen mevzuattır.
Sayfa 12
Islamiyet, fuhşu bir zina biçimi olarak yasaklamış olsa da Islamiyet öncesi dönemde cariyeler tarafından gerçekleştirilen fuhşun varlığını biliyoruz. Cahiliye devrinde birçok yerleşim merkezinde ve ticaret kervanlanını uğrak yerlerinde "mahur" adı verilen içinde içki alemlerinin yapıldığı genelevler olduğu bildirilmektedir. İslam geldiğinde Medine'de patronlarının müşrik (Islam'a inanmayan) olduğu dokuz genelev bulunuyordu.
Sayfa 12
Hıristiyanlığın fahişeliğe yaklaşımı reform öncesi dönemde toleransl olmuştur. Cinsel yaşamla ilgili kısıtlamalar Hıristiyanlığın başlangıcında önemli bir konumda değilken özellikle Aziz Augustine ve Aziz Thomas tarafından tüm kötülüklerin ve günahın kaynağı olarak gösterilmiştir. Daha sonradan Kilise'nin resmi düşüncesi haline gelecek bu azizlerin görüşüne göre cinsel ilişkinin aslında kendisi bir günahtır. Evlilik dışı cinsel ilişki ise ölümcül günahlar arasındadır. Erkeklerin evlilik içinde ve sadece çocuk dünyaya getirmek amacıyla cinsel ilişkiye girmeleri ölümcül günahtan korunmalarını sağlar. Her ne kadar Kilise cinselliğe sadece evlilik içinde ve üreme amacına yönelik olarak gerçekleştirildiğinde izin vermiş olsa da, bekar ve inancı zayıf evli erkeklerin cinsel gereksinimlerini evli kadınlarla karşılamasını önlemek amacıyla fuhuş, onaylanmamakla birlikte tolere edilmiştir.
Sayfa 11
59 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.