Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Seks Ticareti

Kolektif

Seks Ticareti Gönderileri

Seks Ticareti kitaplarını, Seks Ticareti sözleri ve alıntılarını, Seks Ticareti yazarlarını, Seks Ticareti yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Maalesef
Aydınlanmanın gelişmesiyle her türlü geleneğin sarsılmış olmasına rağmen, etkisi hâlâ güçlüdür.
Sayfa 17
Cumhuriyet kurulduktan sonra da fuhşun "umumhanelerde" çalışan "vesikalı kadınlar tarafından sürdürülmesine devam edilmiş, 1930 yılında yürürlüğe giren Umumi Hıfzısıhha Kanunu ile fuhşu düzenleyecek nizamnameler (tüzük) yayınlanması kararlaştırılmıştır. Bu konudaki ilk, 1930 yılında yayımlanan "Fuhuşla Mücadele Hakkında Tamim" dir. Bu tamim ile genelevlerin ve vesikalı kadınların sayısı sınırlandırılmak istenmiştir. Bundan üç yıl sonra yine Umumi Hıfzısıhha Kanunu esas alınarak "Fuhuşla ve Fuhuş Yüzünden Bulaşan Zührevi Hastalıklarla Mücadele Nizamnamesi" yürürlüğe girmiştir. 1961 yılında yürürlüğe giren ve 1973 yılında değişiklik yapılan "Genel Kadınlar ve Genelevlerin Tabi Olacakları Hükümler ve Fuhuş Yüzünden Bulaşan Zührevi Hastalıklarla Mücadele Tüzüğü" 1933 yılında yayımlanmış Nizamnameyi uygulamadan kaldırmıştır ve halen fuhuş sektörünü düzenleyen mevzuattır.
Sayfa 12
Reklam
I. Dünya Savaşı ve Mütareke yılları fuhuş açısından İstanbul için bir dönüm noktası olmuştur. Savaşın getirdiği yoksulluk nedeniyle Müslüman kadınlar da genelevlerde çalışmaya başlamışlardır. Osmanlı Devleti'nde yabancılar, fuhuş dahil her türlü mesleği serbestçe icra edebiliyorlardı. Fahişeler, kapitülasyonların güvencesi altındaydılar. İstanbul'da mütareke yıllarında, yabancı vesikalı fahişeler arasında Rus Kadınlar 171 kişiyle başta geliyordu. lşgal kuvvetlerinin cinsel ihtiyaçlarını karşılamak için genelev ve eğlence yeri sahipleri Rusya'dan kadın getirtmişlerdit.
Sayfa 12
Müslümanlığın etkisiyle Osmanlı toplumunda fuhuş hoş karşılanmamiş, ancak fahişelere çok sert cezalar da verilmemiştir. 19. yüzyılın ortalarına kadar fuhuş özellikle İstanbul'da belli mekanlarda gizli olarak sürdürülmüştür. Zaman zaman bu mekanlara baskınlar düzenlenmiş, çalışanlar sürgüne gönderilmiş, fuhşun engellenmesi için fermanlar çıkarılmıştır. 1845 yılında İstanbul'da Ahlak Zabıtası kurulduğunda fuhuş da yasadışı olarak kurumsallaşmış bir durumdaydı. Taksim ve Galata geleneksel olarak fuhşun yoğun olarak yer aldığı mekanlar konumundaydı ancak Üsküdar başta olmak üzere Asya Kitası'nda da "Kerhaneler" yoğunlaşmaya başlamıştı. Bu mekanlarda çoğunlukla Müslüman olmayan kadımlar çalışıyordu. İstanbul'da 19. yüzyılın sonlarına doğru daha önceden Avrupa'da başlayan ve resmi kurumlar tarafından genelevlerin ruhsatlandiniması uygulamasına geçilmiştir. Aynı dönemlerde frengi ile savaşimin çok önemsendiği ve hastalığın tüm imparatorluğa yayıldığı görülmektedir. Bu nedenle 1915'de Emraz-i Zühreviye'nin Men-i Sirayeti Nizamnamesi'nin yayımlandığını ve bir kurulun oluşturulduğunu biliyoruz.
Sayfa 12
Islamiyet, fuhşu bir zina biçimi olarak yasaklamış olsa da Islamiyet öncesi dönemde cariyeler tarafından gerçekleştirilen fuhşun varlığını biliyoruz. Cahiliye devrinde birçok yerleşim merkezinde ve ticaret kervanlanını uğrak yerlerinde "mahur" adı verilen içinde içki alemlerinin yapıldığı genelevler olduğu bildirilmektedir. İslam geldiğinde Medine'de patronlarının müşrik (Islam'a inanmayan) olduğu dokuz genelev bulunuyordu.
Sayfa 12
Hıristiyanlığın fahişeliğe yaklaşımı reform öncesi dönemde toleransl olmuştur. Cinsel yaşamla ilgili kısıtlamalar Hıristiyanlığın başlangıcında önemli bir konumda değilken özellikle Aziz Augustine ve Aziz Thomas tarafından tüm kötülüklerin ve günahın kaynağı olarak gösterilmiştir. Daha sonradan Kilise'nin resmi düşüncesi haline gelecek bu azizlerin görüşüne göre cinsel ilişkinin aslında kendisi bir günahtır. Evlilik dışı cinsel ilişki ise ölümcül günahlar arasındadır. Erkeklerin evlilik içinde ve sadece çocuk dünyaya getirmek amacıyla cinsel ilişkiye girmeleri ölümcül günahtan korunmalarını sağlar. Her ne kadar Kilise cinselliğe sadece evlilik içinde ve üreme amacına yönelik olarak gerçekleştirildiğinde izin vermiş olsa da, bekar ve inancı zayıf evli erkeklerin cinsel gereksinimlerini evli kadınlarla karşılamasını önlemek amacıyla fuhuş, onaylanmamakla birlikte tolere edilmiştir.
Sayfa 11
Reklam
Eski Roma'da fahişelik erkekler için önemli bir kurumdu. Özgür Roma'lılar için aile bağları içinde cinsel ilişkinin önemi sadece elinde bulundurdukları serveti sürdürecek varislerin yetişmesi ile sınırlıydı. Roma'lı kadınlar her ne kadar doğumları sınırlamak için pek çok gebeliği önleyici yöntemler kullanıyor olsa da servetin sürdürülmesi için biri erkek olmak üzere iki çocuğun doğumu sonrasında Roma'h erkek, cinsel zevkini fahişeler ve kendi cinsleriyle sürdürmeyi tercih ediyordu. Bu nedenle Roma'da fahişelik çok yaygın ve etkin bir kurum olarak varlığını sürdürmüştür.
Sayfa 11
Eski Yunan ve Çin'de fahişeler sıruflara ayrılıyordu ve en üst tabakadakiler toplumdaki diğer kadınların ulaşamadığı sanat ve entelektüel birikime sahipti. Yaptıkları iş suç sayılmamasına karşın bu kadınlar köle konumundaydılar ve özgür kadınların haklarına sahip değildiler. Erkeklerin geç yaşta evlenmeleri ya da hiç evlenmemeleri nedeniyle fahişelik bir yönüyle erkeklerin cinsel gereksinimlerini karşılıyordu. Kadınlar için bekaret önemliydi ve evlendikten sonra eşlerine sadık kalmalanı gerekiyordu. Bu nedenle bekar erkekler için evlilik bağı olmayan bir grup kadına gereksinim duyulduğundan fuhuş, devlet için yararlı bir kurum olarak değerlendirilmiştir. Ancak fuhşa tolerans gösterilmesi fahişelere karşı hayranlık duyulmasına neden olmamıştır. Eski Yunan'da kadın, ahlaki yönden erkeklerden daha az değerlidir. Hetaria adı verilen fahişeler ise, Aristoteles'in köleleri efendilerine yararlı araçlar olarak gördüğü değerlendirmesinde olduğu gibi, sadece erkeklerin cinsel gereksinimlerini karşılayan araçlardır.
Sayfa 11
Ticari seksin tarihteki büyük uygarlıklar ile birlikte dini yaşamın bir parçası olarak tapınak fahişeliği ile başlamış olması muhtemel görünmektedir. Sümer çağında ya da Babil'de fahişelik mesleği utanılacak bir şey değildi. Hammurabi zamanında (yaklaşık İ.Ö. 1750) tapmaklar rahiplerin, hizmetkarların ve rahibelerin yanı sıra tapınanla ilah arasında bir aracı görevi gören kutsal fahişelerle doluydu. Kutsal fahişeliğin tam amacı bilinmemektedir; kökeni, bereket ayinlerine dayanıyor olabilir. Kutsal fahişelerin kazançları tapınakların gelirlerinin önemli bir bölümünü oluşturmaktaydı. Kutsal fahişeler gruplara ayrılmışlardı. Haritu (bu sözcük "harem"le akrabadır) yarı laik bir sınıftı, kadiştu kutsal bir fahişe, iştaritu ise tanrıça İştar'ın hizmetkarıydı. Hammurabi'den bin yıl sonra Heredot'un yazdıklarına göre Babil'de kadınların evlilik töreni öncesinde bir tapınak fahişesi olarak ilk karşılaştıkları erkekle cinsel ilişkide bulunması gerekiyordu. Tanrıça İştar'in himayesindeki tapınak fahişeliği zamanla yayılmış, Akdenizin doğusunda Astarte, Antik Yunan'da Afrodit, Roma'da ise Venüs, fahişeleri korumaya devam etmiştir.
Sayfa 10
Günde 18 saat çalışarak yaşamınızı boşa harcamaktansa bedeninizi satarak daha iyi para kazanabilirsiniz.
Emma Goldman
Reklam
49 syf.
·
Puan vermedi
·
3 saatte okudu
Fuhuşun toplumdaki yeri, tarihi, yasalar açısından konumu, bazı istatistiki veriler açısından değerli bir çalışma. Aslında bu kitap medya çalışanları için hazırlanmış. Onların bu konuda daha duyarlı olup toplumu da bu bilinçle etkilemeleri için. Ama benim gibi normal bir okur için de bilgilendirici bir okumaydı. Sadece bu konularda veriler çok hızlı değiştiği için 2006 yılında yazılmış bu kitap biraz güncelliğini yitirmiş olabilir. Ama o günden bu güne değişmeyen o kadar çok noktaya temas etmiş ki ben kendi adıma çok üzüldüm.
Seks Ticareti
Seks TicaretiKolektif · CETAD(Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği) Yayınları · 07 okunma
Asıl suçlu çocuğu ticari seks alanına sunarak sömüren kişi(ler)dir. Ceza yasasında sömürenler arasında “müşteri”nin adının açıkça anılması (zikredilmesi) ve yasal olarak onun da sorumlu tutularak, kovuşturulması gerekir.
hala bu yapılmıyor.Kitabı okudu
Günlük yaşamlarını sürdürebilmek, temel gereksinimlerini karşılamak için yapılabilecek en vasıfsız iş; seks işçiliğidir.
Dünyada çocuk fuhuş'u tırmanarak, yükselen bir grafik çizmektedir. Kendimizi çağdaş dünyanın bireyleri olarak betimlerken, öte yandan bir insanlık suçu olan çocuğun cinsel istismarını iki yüzlülükle sorgulamıyor, engellemek için yeterince çaba sarf etmiyoruz.
Ülkemizde yabancı seks işçileri yasa dışı olarak çalışmaktadır. Sadece 1996-2001 yılları arasında fuhuş nedeniyle sınır dışı edilen seks işçisi sayısı 22.752'dir.
acaba şu anki veriler nasıl, hemen bakayım.Kitabı okudu
60 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.