Kötülüğün Psikolojisi

Şeytan Etkisi

Philip Zimbardo

Şeytan Etkisi Sözleri ve Alıntıları

Şeytan Etkisi sözleri ve alıntılarını, Şeytan Etkisi kitap alıntılarını, Şeytan Etkisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İdari kötülük, politikaları uygulandığında ve prosedürleri kontrolü ele geçirdiğinde, bireyin ötesine geçtiği için sistemseldir. Ancak örgütlerin liderleri vardır ve bu liderler yarattıkları ve büyüttükleri şeytanın sorumlusu olarak kabul edilmelidirler. Sistemin, etki alanında "onaylanmış davranış" beklentilerini ve kurallarını yaratma veya değiştirme gücüne sahip kurumlara ve kişilere sahip olduğunu düşünüyorum. Bir bakıma sistem, parçalarından ve liderlerinden daha fazlasıdır çünkü bu liderler de sistemin gücünün etkisi altındadır. Ancak yasadışı, ahlaksız ve etik olmayan uygulamalara sahip bir sistemin yaratılışında önemli görevleri olan bireyler üstlerindeki durumsal baskıya rağmen sistemin yarattıklarından sorumludurlar.
Sayfa 669Kitabı okudu
Mizah, kişi ile mekânın hak talebini bozar.
Sayfa 299Kitabı okudu
Reklam
Paranoid rahatsızlıklara sahip insanlar ikna edici mesajlara, bu mesajlar sevdikleri insanlardan veya iyi niyetli terapistlerinden gelse bile, uyma, bunları kabullenme veya yanıtlama zorlukları yaşarlar. Bu kişilerin şüphecilikleri ve güvensizlikleri, onların sosyal iletişimin büyük bir kısmına dahil olmalarını engelleyen bariyerler yaratır. Paranoid sorunları olanlar, toplumsal baskılara inatla karşı çıktıkları için ruhsal bir maliyeti olsa da çevresel etkilere karşı inanılmaz bir bağışıklığa sahiptirler. Ölçeğin tam aksi ucunda ise fazlasıyla kandırılmaya müsait, her türlü oyunu oynayabilecek kişilere koşulsuz güvenen bireyler vardır.
Sayfa 680Kitabı okudu
İnsanlar tatmin edici ve bir özdeğer algısı yaratan düşünce ve davranışları üzerinde kişisel kontroller geliştirirler. İnsandışı şekillerde hareket etmeyi önleyip insani hareketleri desteklemek için kendilerini yargılamayı öğrenirler. Kişinin ahlaki ilkeleriyle ilgili özdenetim mekanizmaları kesin ve sabit değildir. Bunlar daha ziyade kabul edilebilir tavırlarda bulunmak için ahlaki özsansürün seçilimsel olarak etkinleştirilebildiği dinamik süreçler tarafından yönetilirler. Ya da kınanacak tavırlar ahlaki özsansürden soyutlanabilir.
Sayfa 487Kitabı okudu
Akran baskısının, insanları, özellikle de ergenleri kabul edilmek için garip şeyler (hatta her şeyi) yapmaya zorlayan bir sosyal kuvvet olduğu bulunmuştur. Fakat İç Halka arayışı içten beslenir. Akran baskısının gücü "Onlar da beni istesin" arzusundan bağımsız olamaz. Bu, insanların dayanışma gruplarına, tarikatlara, sosyal kulüplere veya orduya katılmaları için eziyetli ve aşağılayıcı giriş prosedürlerine katlanmayı istekli hale getirir. Bir ömür, hayat merdivenine çıkmaya devam ederken çektiğiniz zorlukları meşrulaştırır.
Sayfa 410Kitabı okudu
Albert Bandura
... Ahlak standartlarımızı seçici olarak sıkı tutma veya serbest bırakma becerimiz insanların nasıl bir anda barbarca canileşebildiğini ve bir sonraki anda merhamet gösterebildiğini anlatmaya yeterlidir.
Reklam
901 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.