Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Siyasalın Kıyısında

Jacques Ranciere

Siyasalın Kıyısında Sözleri ve Alıntıları

Siyasalın Kıyısında sözleri ve alıntılarını, Siyasalın Kıyısında kitap alıntılarını, Siyasalın Kıyısında en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Yeni" ırkçılık, siyasal polemik silindiği zaman sahayı işgal eden öteki nefretidir.
Ütopya adalarına yapılan kaçamak yolculuk olarak siyaset sona eriyordu.
Reklam
Demokrasi, yoksulların müsrifçe yatırımlar yapma olanakları bulunduğu varsayan aldatıcı bir rejimdir.
Siyasal poetas'ı (erk) herhangi bir fikrin imperium'unun (egemenlik) ya da bir grubun telos'unun içine yedirmekten vazgeçmek bunun yerine, şeylerin akışıyla, enerjilerin, arzu­ ların ve enformasyonun dolaşımıyla eşmazanlı bir siyaset pratiği tasarlamak: öyle ki siyaset bütünüyle şimdiki zaman içinde yer alan bir pratik olsun, gelecek ise -elbette gerek­li disiplin ve temizlik bedelinin ödenmesi şarhyla- şimdiki zamanın yayılmasından ibaret olsun. İşte gerçekçi zihinlerin gördüğüne göre vardığımız yeni zamansallık buydu.
Her kentte zenginler ya da fakirler vardır. Bu iki grup kentin tam anlamıyla unsurları,kısımlarıdırlar ; çünkü bir araya getirilip toplanamaz nitelikteki ilkeler yalnızca onlardır. Çiftçilerin savaşçılığa soyunduğunu, ya da zanaatçıların meclis oturumuna katıldıklarını hayal etmek mümkündür. Ama aynı anda hem zengin hem fakir olmak, işte bunu hiç bir rejim mümkün kılamaz. Her kentte siyasal sorun, geçim imkanı olmayanların oluşturduğu kitle ile bu imkanlara sahip olanlardan oluşan küçük zümrenin birlikte varlığı ile başlar.
Demokrasi,ne bir hükümet etme biçimidir, ne de toplumsal yaşam tarzı; demokrasi, siyasal özneleri var eden özneleşme tarzıdır. Ortak varlığın birinci özü olarak siyasal olan fikrinden kopmayı gerektirir. Siyaset düşüncesini iktidar düşüncesinden ayrıştırmayı varsayar.
Reklam
Zira ütopya, tatmin edilmemiş bir hayalin geleceği ya da uzaktaki yeri değildir.
Ya yalnızlık hali ya da diğer grubun sahip olduğuna sahip olmak için kolektif çaba. Olanaksız üçüncü şık, düşünülmeyen ikisinin - arası, nefretin toplumsallaşmasıdır...
Demokrasi, kralın öldürülmesiyle, yani simgeselin bedenden-ayrılmış bir toplumsallık üreten çöküşüyle başlar.
Küçük düşürme, yurttaşların güvensizliği ve güçsüzlüğü: bunlar tiranlığın araçlarıdır.
Reklam
Demokrasi, yoksulların müsrifçe yatırımlar yapma olanakları bulunduğunu varsayan aldatıcı bir rejimdir.... demokratik insan,biçimlerin istismar ettiği bir insandır; bölünme bu biçimler yoluyla kendini gizler ve daimi kılar.
... siyasalın kıyılarındaki kör nokta, savaşı bölünme ve nefreti haset olarak düşünen felsefenin kör noktası budur. Oysa nefret birleştirir; üstelik henüz herhangi bir sebep ya da neden düşünülmemişken, nedensizce, sadece orada olmak olgusunun herkesi birleştirmesi türünden bir birleşmedir bu.
Sanatçının krallığı ise, aynı zamanda hem yazının yalnızlığına, hem de sessiz ve kökten farksız hayatların eksiksiz bir mimesisini içeren "delice” bir girişime dalmak zorunda olan kişinin çifte sürgünüdür. Bu deliliğin ne olduğu, edebiyatın kimi felsefi çözümlemeleriyle karşıtlık içinde anlaşılabilir.
Sayfa 118 - Metis
Küçük düşünme, yurttaşların güvensizliği ve güçsüzlüğü: bunlar tiranlığın araçlarıdır..
Eşitlik asla ötekine yönelik basit bir talep ya da ona uygulanan bir baskıdan ibaret kalamaz, aynı zamanda insanın kendi kendine gösterdiği bir kanıt olmalıdır. Özgürleşme bu demektir. Özgürleşme bir azınlıktan çıkıştır. Ama kimse toplumsal azınlık halinden kendi başına çaba göstermeden çıkamaz.
36 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.