Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Son Gece Sözleri ve Alıntıları

Son Gece sözleri ve alıntılarını, Son Gece kitap alıntılarını, Son Gece en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bizim anladığımız manada hürriyetin bu sistemin gölgesinde gerçekleşeceğini zannetmiyorum. Demokrasilerde hürriyet mefhumu kelle sayısına göredir. Biz de onlara göre anarşistiz. Kendi kendilerine kişiyi sorgusuz sualsiz tutuklamak, malını gasb ve müsadere etmek suretiyle kişi hürriyerine müdahele etme yetkisi tanımışlardır.
Sayfa 51 - Denge Yayınları
Alkış kadınlara, tesbih erkeklere özgüdür. Kadınlardan erkeklere benzemeye uğraşanlarla, erkeklerden kadınlara benzemeye uğraşanlar lanetlenmiştir."
Sayfa 96 - DengeKitabı okudu
Reklam
Sedat'ın Öldürülmesinin Sebepleri
O halde sizi Sedat'ı öldürmeye iten sebepler nelerdi? - Sedat birkaç sebepten dolayı öldürülmüştür: Bir: Küfründen dolayı. Allah'a karşı savaş açmıştı. Allah'dan bir delil olmaksızın Allah'ın indirdiği kanunları iptal edip yerine başka kanunlar koymuştu. İslam'a göre, Kur'an'dan bir şeyi iptal etmek küfürdür. Müslüman kadının Örtüsüyle alay ettiğinden yine küfre düşmüştür. Dinden bir şeyle alay edenin küfrü icma ile sabittir. Yahudi ve Amerikalılarla dostluk kurup onlarla savaşılmasına dair açık nasları çiğneyerek anlaşma yapmasıyla küfre düşmüştür. İki: Sedat zulmetmiş, bir çok şeyi ifsad etmiş, alimlere küfredip suçsuz insanları hapsetmiş, tüm fesat kapılarını ardına kadar açmış, Yahudileri harfiyyen takip ederek uşak >politikası izlemiş, insanların mallarını çevresindeki dalkavuklarına ve kendi eğlence ve istirahatina, tatillerine sarfetmiş. Salih Seriyye ve Kerim Anadoli gibi İslami Hareket yiğitlerini öldürme emri vermiştir. Aynı şekilde biz onun iğrenç koruma kanununun sahibi olduğunu da unutmadık.
Sayfa 42 - DengeKitabı okudu
Yetmişli yıllarda cihad akımını ikinci kez örgütleyen Muhammed Abdusselam Ferac Atiyye oldu. 1979'da kurulan cemaat daha önce ayrı ayrı çalışan üç cemaatı bir araya getirdi. Birleşen üç cemaatın ilki Muhammed Abdusselam ve Abbud ez-Zümer'in Cemaatı, ikincisi Filistinli olup Ürdün pasaportu taşıyan Salim er-Rahhal'in cemaatı, üçüncüsü Nacih Ibrahim, Kerem Zühdi, Fuad ed-Devalibi isimlerinin etkin olduğu, Yukarı Mısır (Said) bölgesinde faaliyet gösteren cemaat. Bu üç cemaat Muhammed Abdusselam Ferac önderliğinde birleşti. Cemaatın bir şura meclisi ve ona bağlı üç kurulu bulunuyordu. Birinci kurul yine Muhammed Abdusselam başkanlığında davet, cemaata yeni adam kazandırma, cemaat üyelerini siyasi konularda ve genel kültür konularında eğitme işini yürütüyordu. İkinci kurul askeri kanadı temsil ediyordu. Hakim düzeni değiştirmek için planlar yapıp, bilgi toplamak işini üstlenmişti. Abbud ez-Zümer bu kurulun başkanıydı. Üçüncü kurul ekonomiyle ilgileniyordu. Yardım ve "ganimet" kaynaklarının değerlendirilmesi görevini üstlenmişti. Sedat suikastini planlayıp uygulayan cemaat işte bu cemaattir
Sayfa 11 - DengeKitabı okudu
Sorunların çözümü konusunda öldürme üslubunu onaylıyormusunuz?
Muhaliflerle meseleleri halletmede suikast, kesin bir çözüm ve her zaman geçerli bir hüküm değildir. Muhalifin şer'an muteber bir görüşü bulunabilir. O zaman birimiz diğerine kızamaz. Onu kınayamaz. Bazen bu ihtilaf meseleleri, farklı bakışaçılarından kaynaklanır. O zaman bir sorun yoktur. Mesela güzel söz ve Allah ile korkutmayı uygun gören kişiler vardır. Bir de davasını savunmak için öldürmeyi tercih edenler vardır. Esasen Allah'ın, dinine savaş açanlar hakkındaki ayeti açıktır. Bu konuda da Rasulullah'da en güzel örnek vardır. O, Ka'b bin Eşref ve İslam'la savaşan diğerlerinin öldürülmelerini emretmişti. Burada özellikle bir şeyi vurgulamak istiyorum. Biz katiyyen hiç kimseyi şahsi çıkarımız için veya hevamıza uya- rak öldürmeyiz. Bu hususta da hüküm sünnetullah'a göredir. Allah karşılığınızı hayırlı olarak versin.
Sayfa 42 - DengeKitabı okudu
İbn Abbas radıyallahu anhuma'dan mervidir ki: "insanlardan, Allah'ın yolundan sapıtsın diye eğlence (boş) sözü satın alan vardır" ayetini şöyle yorumlamıştır. Bu, kendisine gece gündüz şarkı söylemesi için cariye satın alan kimsedir. Bu tefsire göre bu ayet çalgıyı, müziği haram kılmaktadır.
Sayfa 95 - DengeKitabı okudu
Reklam
İçerisinde Allah'ın hükmü dışında hükmolunan millet meclisinde, Allah'ın Kitabı'nın tatbik edilmediği bir bir mecliste oturmak buna zahiren rızadır. Bu bile başlıbaşına bir mefsedettir, bir maslahat umulamaz.
Sayfa 56 - DengeKitabı okudu
Siz kimsiniz ve neye davet ediyorsunuz?
Hamd Allah'a mahsustur. Salat selam Rasulullah'adır... Biz, Allah'ın bazı fertleri eliyle Sedat'ı öldürmekle şereflendirdiği İslami Cihad Cemaatı'yız. Onların Allah katında şehidler olduğunu umuyoruz. Gayemiz Allah'ı razı etmek için Mısır'da Islam devleti kurmaktır. Bu ise davet, emr-i bil- maruf nehy-i
Sayfa 41 - DengeKitabı okudu
Çalgı hakkında
Çalgı aleti enstrümanlar hakkında ise şöyle der:" Bunları din adına ve Allah'a yaklaşmak gayesiyle yapanın sapıklığından ve cahilliğinden şüphe edilmez. Ama bunu zevk almak veya fayda temin etmek için yaparsa dört mezhep imamının görüşleri lehv (çalgı) aletlerinin haram olduğu şeklindedir. Buhari'nin Sahih'inde sabit olmuştur ki: "Rasulullah, ümmetinden altını, ipeği, içkiyi ve çalgıyı helal sayacakların türeyeceğini haber vermiştir.
Sayfa 95 - DengeKitabı okudu
Halife'nin Farziyeti
De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana tabi olun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah Gafür ve Rahim'dir." (Al-i Imran: 31) 2. İslami hilafetin yeniden kurulması, Şeri bir farz olması hasebiyle hilafetin ihyası ana gayelerden birini teşkil etmektedir. Allah şöyle buyurur: "Hani rabbin meleklere: "Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti..." (Zariyat: 56-58) Halife nasbetmenin vücubuna dair Nevei, Kurtubî, Maverdi, Ebu Yala, Kasani, Ibn-i Haldun, Ibn-i Hazm ve Eş'ari icma nakletmişlerdir. Halife'nin gerekliliği icma-i ümmetle sabittir. Burada hilafetten kasdimiz dini ve dünya siyasetini koruma temeline dayanan "nebevi hilafet" tir.
Sayfa 114 - DengeKitabı okudu