Bir Font Kitabı

Tam Benim Tipim

Simon Garfield

Tam Benim Tipim Gönderileri

Tam Benim Tipim kitaplarını, Tam Benim Tipim sözleri ve alıntılarını, Tam Benim Tipim yazarlarını, Tam Benim Tipim yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Yirminci yüzyılın başında başka bir font gerçekten yeni bir Amerikan görünümü tanımladı, ama açıkça İngiliz bir isimle: Cheltenham.
Sayfa 199Kitabı okudu
Futura -Paul Renner’ın en kalıcı çalışması- Alman fontlarının en tanınmışıdır. 1924’te sipariş edilmiş olan bu font, Nazilerden önceki bir çağa aittir ve hâlâ, seksen yıldan fazla bir zaman sonra bile modern görünür. Yazı fanatiklerinin tutku duyduğu bir fonttur: IKEA onu bırakıp Verdana’ya geçtiği zaman olanları bir hatırlayın.
Sayfa 194Kitabı okudu
Reklam
... Dymo bu işe Kaliforniya’da 1958’de başladı ve nasıl olduysa şirket hâlâ varlığını sürdürüyor, fakat bugünkü modern aletlerin küçük motorları ve kendiliğinden yapışan çıkartmaları var. Eski mekanizmalar sadece tek bir karakter sunuyordu (DYMO ROMAN), çeşitlilik farklı renkteki bantlarla sağlanıyordu.
Sayfa 165Kitabı okudu
... Bahsedilen Alman alfabesi DIN (Deutsche Industrie Norm), yani otobanlarda ve Batı Alman plakalarında kullanılan en yalın karakterlerdi. 1920’lerde geliştirilmişti, düzgün kalınlığa sahip hatları belli bir okunabilirlik sağlıyordu. Mühendisler onunla rahat ediyordu, çünkü hem herhangi bir sanat havası taşımıyordu, hem de ihtiyaç duyulan her yerde kullanılabiliyordu.
Sayfa 151Kitabı okudu
Eğer İngiltere, İrlanda, İspanya, Portekiz, Danimarka ya da İzlanda’da otomobil seyahati yapıyorsanız, onların çalışmalarıyla tanışmış olmalısınız. Çünkü bütün bu ülkelerin yol tabelalarında kullanılan yazı, yani Transport, onlara ait. Bu yazı karakteri Çin, Mısır, Dubai gibi çok uzak yerlerde, İngilizce çevirisi olan tabelalarda da kullanılıyor. Ama bunun dışında Kinneir ve Calvert’ın başardığı bir şey daha var: yolda hız yaparken küçük harfli bir yazı okumanın çok daha kolay olduğunu ortaya koydular.
Sayfa 148Kitabı okudu
Univers’i -hatta Helvetica’yı- beğendiğinizi bir font tutkununa söyleyecek olursanız büyük olasılıkla size Frutiger’den bahseder. Frutiger birçok tipografa göre tabela ve levhalar için yapılmış en iyi yazı karakteri... (Adrian) Frutiger (fontu bulan kişi) çalışmalarında estetiğe büyük önem verirdi, ama çok daha önem verdiği bir şey vardı. “Eğer öğle yemeğindeki kaşığın şeklini hatırlıyorsanız, şekli yanlış demektir,” dedi hayranlarına, 1990 yılında düzenlenen bir yazı konferansında. “Kaşık ve harf birer alettir; biri tabaktan yemeği almak içindir, diğeri sayfadan bilgiyi... Şayet bir tasarımsa, okurun kendini rahat hissetmesi gerekir çünkü harf hem banal hem güzeldir.
Sayfa 144Kitabı okudu
Reklam
153 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.