Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'ya

Necmettin Şahinler

Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'ya Gönderileri

Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'ya kitaplarını, Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'ya sözleri ve alıntılarını, Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'ya yazarlarını, Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'ya yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
·
Puan vermedi
Sanırım yeteri kadar araştırma yapmayan, irdelemeyen, sorgulamayan bir Müslüman olarak bu kitabı okuduktan sonra anladım ki Hz. İsa Peygamber bizim açımızdan biraz korkulan, uzak durulan bir Nebi olmuş. Sanki okursam, konuşursam Hristiyan olacakmışım gibi bir hissiyat, günah gibi bir şüphe falan filan. Tam olarak anlatamıyorum ama Hz.İsa inancı biraz tabu olmuş. Bu ne cahillik yarabbim. Elbette ki yok öyle bir şey. Attım kafamdan bu örümcekleşmiş hissi.
Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'ya
Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'yaNecmettin Şahinler · Hayy Yayınevi · 200816 okunma
Kelimeler bizi Hakîkat'e taşır ama Hakîkat'e ulaşınca onlara ihtiyacımız kalmaz. Rüh'un penceresine can kulaklarını koyanlar, dudak görmeseler de konuşulanı duyarlar.
Reklam
240 syf.
8/10 puan verdi
·
57 günde okudu
Sanırım yeteri kadar araştırma yapmayan, irdelemeyen, sorgulamayan bir Müslüman olarak bu kitabı okuduktan sonra anladım ki Hz. İsa Peygamber bizim açımızdan biraz korkulan, uzak durulan bir Nebi olmuş. Sanki okursam, konuşursam Hristiyan olacakmışım gibi bir hissiyat, günah gibi bir şüphe falan filan. Tam olarak anlatamıyorum ama Hz.İsa inancı biraz tabu olmuş. Bu ne cahillik yarabbim. Elbette ki yok öyle bir şey. Attım kafamdan bu örümcekleşmiş hissi. Yazarımız ayetlerle birlikte Hristiyan alemindeki Hz. İsa ile Kur'an'daki Hz.İsa'yı öyle güzel anlatmış ki. Kutsal kitaplarımızdan İncil'in ilk olarak Tarsuslu Pavlus eliyle nasıl değiştiğini ve sonradan normal kitap gibi bir çok İncil türediğini ve her birinin misyonunu ayrı ayrı ele almış. En çok da Aziz Tomaya göre İncil öğretilerinin üzerinde durmuş. Bence en çok dikkat çekici konu olarak da günümüzde de insanların ikiye bölündüğü konu olan Hz. İsa Mesih tekrar dünyaya inecek mi konusuna güzel bir açıklama getirmiş. Yazarımız kesinlikle böyle bir şey olamaz diyor. Bu konuda açıklamalı bir ayet b ulamadığım için ben de destekliyorum. Ama yine de insanın kafasında soru işaretleri oluşmuyor değil. Çünkü gaybı bilen sadece Yüce Allah(CC) Okumanız tavsiyesiyle... Keyifli okumalar.
Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'ya
Tanrı İsa'dan Tavrı İsa'yaNecmettin Şahinler · Hayy Yayınevi · 200816 okunma
İnsanın anatomik yapısı hikmetle incelendiğinde görülüyor ki; açık iki kulağa karşılık dil, dişler ve dudaklarla kilit/perde altına alınmıştır. Sanki bu durum insana "iki kerelöncelikle dinle ve konuşmadan önce de iki kere düşün” şeklinde bir mesaj vermektedir.
Sayfa 203Kitabı okudu
insan için zâhirle uğraşmak, bardağın/çanağın içini yıkamak yerine onun dışıyla meşgul olmaktır. Oysa bardağın/çanağın kullanılması için önce içinin yıkanması şarttır. Sadece zâhire takılanlar ve dışı süslemeye çalışanlar hakîkati tanıma ve idrâk etme noktasında ne yazık ki başarısız olacak ve bir türlü taklitten tahkike geçemeyeceklerdir.
Sayfa 202Kitabı okudu
Eğer yaşadığımız çağa farklı bir isim vermek gerekirse yeni bir isim olarak "Keşkeler Çağı" adını verebiliriz. Yaşamı ıskalamanın ve elimizdeki değerleri bilememenin sığındığımız adıdır keşke. Kaçırılmış fırsatların, bastırılmış duyguların, harcanmış hayatların, boşa yaşanmış ya da hakkıyla yaşanamamış yılların, gecikmiş itirafların ağıtıdır. Çarpılıp çıkılmış bir kapıda, yazılıp yollanmamış bir mektupta, göz yumulmuş bir haksızlıkta, vakit varken öpülmemiş bir elde, dilin ucuna gelip ertelenmiş bir sözde, sorulmamış/öğrenilmemiş bir bilgide sonradan pişman olmanın, dövünmenin, yerinmenin, hayıflanmanın hayal kırıklığıdır keşke. Konuşmamız gerektiğinde susmuş, koşacağımız yerde durmuş, sarılacağımız yerde kopmuşsak şimdi sızlanmanın bir anlamı kalmamıştır. Kısaca "şimdi ki aklım olsaydı böyle yapmazdım" deyişlerinin, telâfisi olmayan mezarlığıdır.
Sayfa 197Kitabı okudu
Reklam
Gerçeği Hayalle Yaşamak
Bir şehir düşünün; insanlık tarihinin özetini yansıtan. Bir şehir düşünün, tarih ile metafiziği buluşturan. Bir şehir düşünü; yahudisiyle, hıristiyanıyla, müslümanıyla aynı acıyı/ kaderi paylaşan. Bir şehir düşünün; içinde câmiler, kiliseler ve sinagoglar adeta iç içe geçmiş durumda bulunan. Bir şehir düşünün; ezanın çan seslerine, ağlama yakarışlarına karıştığı bir mekân. Bir şehir düşünün; “Ağlama Duvari" yla, "Golgotha Taşı"yla , "Muallak Kayası"yla bütünleşen. Bir şehir düşünün; "Süleyman Mâbedi"yle, "Kiyâmet Kilisesi" yle ve "Mescid-i Aksa" sıyla özlenen. Îşte bu şehrin adı: "Kudüs"tür. Geçmişi belli ama geleceği belli olmayan, kutsallığı korunan ama barışı sağlanamayan şehirdir Kudüs! Bu yüzden olacak ona "umbilicus mundi" yani "dünyanın göbek bağı" adı da verilmiştir/ İki saatlik bir uçak yolculuğundan sonra Tel Aviv Hava Alani'na inerken aklımdan geçen ilk cümlelerdi bunlar. Sonrasında bir saatlik kara yolculuğu ve Kudüs. Rehberimizin deyişiyle. "dünyanın gökyüzüne en yakın olan yeri".
Sayfa 180Kitabı okudu
Hz. İsa'ya göre Melekût'a girmenin yolu ve yordamı veya olmazsa olmaz şarty "irfan" dir, Irfan, herkesin idrak edeme yeceği/ulaşamayacağı, Zâhir'in ardındaki Bâtin'a ait bilgi de mektir.
Sayfa 153Kitabı okudu
Hz. İsa'ya göre Melekût, insanın içindedir ve baş gözüyle görülebilen bir şey değildir. Insanın, Melekût'u tanimasının/bilmesinin önündeki tek engel kendi nefsidir. Bu nedenle "Alemi tanıyıp da kendi nefsinden câhil olan, her mânevî makamdan mahrum olur" demiştir.
Sayfa 153Kitabı okudu
nefsini er kişi kılabilenler Mi'rac'larını gerçekleştirmiş olan veli kullardır ve onlara artık ne korku vardır ve ne de hüzün. Onlar ölmeden önce ölmüş, namazları "er kişi niyetine" kılınmıştır.
Sayfa 141Kitabı okudu
Reklam
Hakikat yolunda en büyük engel nefs'tir. Takva ise, Allah'ın emirlerine karşı gelen nefse engel olma irâdesi"dir. Anlaşılıyor ki havârîler Allah'a ve Hz. Îsa'ya îman edip teslim olmalarına rağmen henüz vehimlerini izâle ederek "yakin" sahibi olamamışlardır. Bir nefsin vehimden kurtulabilmesi için, vehmin menşeinin kurumuş, yani nefsin ölmüş olması gerekir. Nef sin ölümü tatması Mi'râc'in tahakkuku için gereklidir. Mi'râc Rûh'un Hakk'ın huzuruna ve harîmine kabulüdür. Bütün ve himlerin, şüphelerin, kuruntuların, gerçeğe uymayan hayalle rin zevâlidir.
Toprak post, Allah dost olacaktır. Tüm yeryüzü Mâbed, tüm meşrû fiiller ibadet hâline getirilmiştir. Böyle bir anlayı şın şekillendirdiği dünyada aracılara, komisyonculara, kutsal laştırılmış haraç ve hurûc ekiplerine ihtiyaç yoktur.
Kendilerine Rabbinden bir hakikat/burhan gelenler şüp he denizinde yüzmeyi bırakmışlardır.
Sonunda "Allah'a Dönüş" gerçekleştiğinde beden mülkü üzerindeki tüm güçlerin makâmı kararlaştırılacak, ayrılıklar anlamını yitirecek ve her şey Vahdet Denizi'nde sükûn bulacaktır.
Nehirlerin gürültüsü denize ulaşıncaya kadardır. Ve bütün ayrılıklar, ayrı bilinenin aslında aynı hakîkatin farklı vecheleri olduğunu idrâk edememekten doğar.
29 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.