Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Taberi Tarihi -1-

Tarihu’t-Taberi - Cilt 1

İmam Taberi

Tarihu’t-Taberi - Cilt 1 Gönderileri

Tarihu’t-Taberi - Cilt 1 kitaplarını, Tarihu’t-Taberi - Cilt 1 sözleri ve alıntılarını, Tarihu’t-Taberi - Cilt 1 yazarlarını, Tarihu’t-Taberi - Cilt 1 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İbn Humeyd bize, Cerir, Kabûs bin Ebi Zabyân, babası ve İbn Abbas'tan şöyle dediğini rivayet etti: İbrahim, Kabe'nin inşa işini bitirince ona: "İnsanlara haccı ilan et.” emri verildi. İbrahim: "Rabbim! Benim sesim nereye kadar ulaşacak?" dedi. Allah: "Sen ilan et, Ben ulaştırırım.” bu­yurdu. Bunun üzerine İbrahim: "Ey insanlar Beytülatik'i ziya­ret etmeniz size farz kılındı.” diye seslendi. Ravi dedi: Bu ilanı sema ile yer arasında olan herkes duydu. İnsanların dünyanın en uzak köşelerinden davete icabet ederek geldiklerini gör­müyor musun?
Ebu Ca'fer dedi: Nemrud ve kavmi, İbrahim hakkında ka­rarlarını verdiler: "Eğer kararlı iseniz, onu ateşe atın ve ilahlarınıza destek verin. Enbiya, 68 dediler. İbn Humeyd bize Seleme'den şöyle dedi: Muhammed bin ishak bana Hasan bin Dinar, Leys bin Suleym ve Mucahid’den şöyle dediğini rivayet etti: Yukarıdaki ayeti İbn Ömer'e okudum. Bana, "İbrahim'in ateşe atılmasını kim önerdi, bilir misin?" diye sordu. Ben: "Hayır” dedim. O: "Fars Araplarından biriydi.” dedi. Ben: "Ey Ebu Abdurrahman Farsların Arabı var mıdır?" diye sordum. İbn Ömer : "Evet onlar kürtlerdir." diye cevap verdi. İbrahim’in ateşe atılmasını öneren bir Kürt'tü.
Reklam
İbn İshak dedi: Peygamberler, elçiler, hayırlı insanlar, bü­tün Araplar ve Mısır firavunları Erfahşed'in soyundan gelmiş­lerdir. Acemlerin tüm kralları, Türkler, Hazerler, son kralları Yezdecird bin Şehriyâr bin Ebrûviz -bunun soyu Cuyûmert bin Yâfes bin Nuh'a ulaşır- olan Farslar Yâfes'in soyundandırlar.
İbn Humeyd bize şöyle anlattı: Seleme, Muhammed bin ishak ve güvenilir bir raviden Ubeyd bin Umeyr el-Leysi'den şöyle dediğini rivayet etti: Nuh kavmi Ona zulmediyorlardı. Bayılıncaya kadar boğa­zını sıkarlardı. Ayılınca da, "Allah'ım kavmimi bağışla, çünkü bilmiyorlar," diye onlara dua ederdi.
Bütün insanların soyu Şit aleyhisselam’a dayanır. Şit'in dışındaki Adem'in çocuklarının nesli kesilmiştir. Bu sebeple bütün in­sanların nesli Şit aleyhisselam ile devam etmiştir.
Haris bin Muhammed, İbn Sa'd bana şöyle dedi: Hişam bize şöyle nakletti: Ba­bam bana Ebu Salih ve İbn Abbas'tan şöyle dediğini haber verdi: Havva, Şit ile kız kardeşi Azûrâ’yı doğurdu. Anlamı, "Allah vergisi"dir. Ona Habil'e halef olarak verildi. Havva onu doğu­runca Cebrail ona, "Bu, Habil yerine Allah vergisidir," dedi. Arapçada Şis, Süryanicede Şas ve İbranicede Şit olarak telaf­fuz edilir. Adem vasiyetini ona yaptı. Şit doğduğunda Adem yüz otuz yaşındaydı.
Reklam
lmran bin Musa el-Kazzaz bana şöyle anlattı: Abdulvaris bin Said bize, Kulsum bin Cebr, Said bin Cubeyr ve İbn Abbas'tan, '"Hani, kıyamet gününde, 'Biz bundan habersizdik,' demeyesiniz diye, Rabbin âdemoğullarının sulbünden zürriyetlerini çıkardı ve onları kendilerine şahid tutarak dedi ki: 'Ben sizin Rabbiniz değil mi­ yim?' Onlar da, 'Evet,' dediler,'" ayeti hakkında şöyle dediğini rivayet etti: "Rabbimiz burada, Arafat'ta Adem'in sırtını mesh etti ve sulbünden kıyamet gününe kadar yaratacağı zürriyeti çıktı ve 'Ben sizin Rabbiniz değil miyim?' diye buyurdu. Onlar da, 'Evet,' diye ikrar etmek suretiyle, onlardan söz aldı ve onları kendilerine karşı şahid tuttu."
Ebu Hemmam bize şöyle anlattı: Babam bana, Ziyad bin Hayseme, yonca satıcısı Ebu Yahya, Mucahid ve Abdullah bin Abbas'tan şöyle dediğini rivayet etti: "Adem yeryüzüne indiği zaman, Hindistan'a indi ve ora­dayken kırk kere yaya olarak hacca gitti." Ona: "Ey Ebu Hac­cac! Yolculukta binmez miydi?" diye sordum. İbn Abbas: "Onu hangi hayvan taşıyabilirdi ki, onun bir adımı üç günlük mesa­fe kadardı. Başı da semaya ulaşıyordu. Melekler onun nefesin­den şikayet ettiler. Bunun üzerine Allah onu dürttü ve kırk yıl mesafe kadar küçüldü," dedi.
İbn Humeyd bize, Seleme, İbn ishak, Leys bin Ebi Suleym, Tavus el-Yemani ve İbn Abbas'tan şöyle dediğini rivayet etti: İblis, Adem ve Havva ile konuşmak üzere kendisini cenne­te taşımaları için, yeryüzündeki hayvanlara teklifte bulundu. Ancak hepsi bundan imtina etti. Sonra yılanla konuştu ve şöy­le dedi: "Eğer beni cennete geçirirsen seni ademoğlundan ko­ruyacağım ve sen benim zimmetimde olacaksın." Bunun üze­rine iblis'i iki dişi arasına aldı ve cennete geçirdi. İblis yılanın ağzı içinden Adem ve Havva ile konuştu. Yılan o zamana kadar vücut örtüsüne sahipti ve dört ayak üzerinde seyrediyordu. Allah onu örtüsünden arındırdı ve karnı üzerinde süründür­dü. İbn Abbas der ki: "Onu bulduğunuz yerde öldürün ve Al­lah düşmanı iblis'in ona olan taahhüdünü bozun."
Hasan bin Bilal bize, Hammad bin Seleme, Suleyman et-Teymî, Osman en-Nehdî ve Selman el-Farisî'den şöyle dediğini rivayet etti: "Allah, Adem'in çamurunu mayalayıp kırk gün bekletti. Sonra iki eliyle onu topladı. İyisi sağına, kötüsü soluna çıktı. Ardından da onu karıştırdı. Bu yüzden kötüden iyi, iyiden de kötü çıkabiliyor."
33 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.