Zikir çeken dervişin, Allah c.c kelimesini darp ettiği bu Nokta-i Süveydâ, maddi âlemin bittiği, insanın hakikatinin başladığı ve daha ötesiyle Allah'ın c.c her insanda başladığı iman merkezidir..
Kalbin sıfatı yani akla/ dünyaya/şehadet alemine açılan "Fuad" yönü ile ruh; aşırı şevk ve vecdi yaşar.
Kalbin özü yani gaybî/ manevi aleme açılan Nokta-i Süveydâ'ya tekabül eden yönüyle ruh üns'ü Allah'ta Allah'la beraberliği ve cezbeyi / yani Allah'a c.c çekilmeyi yaşar.
Sadırdaki latîfelerin/letaifin hepsinin başlangıcı, bu siyah noktadır. Zahirî itibarıyla, beyne açılan ve İbn Berrecân’ın “fuâd” diye tabir ettiği bölümü ise beyne, oradan da zamanla, mekanla sınırlı olan dünyaya açılır. Kalbin siyah noktası ise onun Allah’a açılan zamansız mekansız yönüdür. Yere göğe sığmam diyen Allah’ın sığdığı nokta işte burasıdır. Aynı zamanda kainat da o nokta-i süveydâya/o noktaya, dürülü olarak sığar. O nokta, Kur’ân’ı Kerim’in nazil olduğu, direkt insanın temelinin temeli olan kalbtir.
İnsanda, hayat suyunun ilk çıktığı yer, insanın merkezi kalbtir. Bu yüzden tarikatların hepsinde zikrullah kalbten çekilir. Zikir, daha açık bir ifadeyle söylemek gerekirse dervişin pınarın başladığı yere yani Evvel’e doğru yaptığı manevî bir yolculuktur.
بسم الله الرحمن الرحيم
Eksiğimi düzelten, doğrudan saptırtmayacak Rabbimin rahman ve rahim olan adıyla başlıyorum.
Kalp nedir? Hadiste geçtiği üzere; bozuldu mu bütün vücudun bozulduğu, sağlamsa bütün vücudun sağlam olduğu. Peki bu bozulma nasıl oluyor? Bunu manevi boyutuyla açıklayan kalbin kur'an'da geçtiģi yerlerden büyük İmam Gazali, Erzurumlu İbrahim Hakkı efendi gibi zatların (k.s.) gibilerin görüşlerinden yola çıkarak kalbin manevi boyutlarini anlatan, "Zikrin Ehemmiyetini" gösteren, kalpteki o nokta'nın manevi hastaliga tutularak pislenme nedenlerini, bu pisliklerden kurtulma nedenlerini anlatan. Mânâ alemini, gayb alemini herşeyi barındıran bir kitap.
İnsandaki o velilik makamlarına ulaşmaları için geçirdikleri evrelerden bahseden. Kalbe anlayan için nakşeden bir kitap. Durup tefekküre sokan akıl sahiplerine ibret verecek bir kitap. Din alanında tasavvuf için gerçekten okunması gereken kitap.
Nokta-i SüveydaEthem Cebecioğlu · Kalem Eğitim Kültür Akademi Derneği · 201754 okunma
- Nefis, ruhun fuad üzerinden maddi bedenle irtibata geçtiği bir binit ve aracı konumunda olup, ölümlüdür.
-Beden, dünyada emanet olarak kullandığımız, topraktan yaratılmış ve toprağa / mezara bırakacağımız maddi yönümüz /yapımızdır, ölümlüdür.
"Mezara insan olarak giriniz . Biz size bu maneviyat derslerini cesedinizi mezarda çürütmeyesiniz diye veriyoruz . Çünkü insan olanlar , yani aşıklar ölmezler!...
Kitap, dil olarak biraz ağır ancak anlaşılabilirdi benim açımdan. Süveydâ ile ilgili ıstılahta ne varsa işlemiş yazarımız. Basit değil ayrıntılı bir anlatım yapmış. Kızıma verdiğim ismin hakkını vermiş yazar. Teşekkürler..