Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hıristiyanlıkta ve İslamiyette Kadının Statüsü Üzerine Karşılaştırmalı Bir Yaklaşım

Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın

Fatmagül Berktay

Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın Sözleri ve Alıntıları

Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın sözleri ve alıntılarını, Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın kitap alıntılarını, Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Aklın istediği, bedenden özgür olmaktı; olmadığına göre, kötünün iyisi, kendi amaçlarına tabi olan bir bedendi. Daha açık bir ifadeyle, aklım bedeni, aklın amaçlarının denetimli bir aracıydı.
Sayfa 152 - Metis Yayınları, Sara Ruddick
Kadının bü­yüsel-dinsel prestiji ve buna bağlı olarak toplumsal üstünlüğü, kozmik bir modele sahiptir: Toprak Ana," demektedir
Reklam
kadının vajinası nasıl bir ailenin namusu ile özdeşleştirilebilir ya
Aile şerefi adına ahlaki değerleri belirlenen, başta cinsellliği olmak üzere yaşamı denetlenen ve sınırlanan cins, erkek değil, sadece kadındır.
Sayfa 128 - Metis Yayınları
Bütün tektanrılı dinler kadınlara ana olarak saygı gösterilmesini öngörürler.
Sayfa 108 - Metis Yayınları
Sessizlik, kadının izzetidir, ama aynı şey erkek için geçerli değildir," der Aristoteles.
Kadınların mahrem alana ait sayılarak burada tutulmaya çalışılmaları, dışarı çıktıkları zaman da bunu sürekli hatırlatacak biçimde örtünmeleri, erkeğin “baştan çıkması”nın ( arzularına ve bedenine teslim olarak aklın denetiminden çıkmasının) sorumluluğunu da kadına yükleyen bir anlayış sergilemektedir.
Sayfa 173 - Metis Yayınları
Reklam
Kuran' da, Havva'nın Adem'in kaburga kemi­ ğinden yaratıldığına ilişkin herhangi bir anlatının bulunmadığını pek az Müslümanın bilmesine karşılık, kadının eğri bir kaburgadan yaratıldığını, dolayısıyla da başıboş bırakılmamasını isteyen Peygamber hadisini hemen herkes bilir
Erkek ve kadın kutuplaşması, Platon' dan beri bilinen ve ondan etkilenen her düşünce akımının temelinde bulunan ontolojik ayrım çizgisini izlemektedir: Varlık ile Oluş arasındaki ayrım. Philon, kadın/erkek farklılığının kültürel bir olgu olduğunu reddederek bu ayrımı doğaya yerleştirir
Ataerkil önkabuller serisi 1
Erkekler “doğal olarak” daha güçlü ve akılcıdırlar, dolayısıyla egemen olmak ve hükmetmek için yaratılmışlardır. Buradan, erkeklerin siyasal olanı,devleti temsil etmeye daha elverişli oldukları sonucuna varılır. Kadınlar ise, “doğal olarak” daha zayıf akıl ve rasyonel Yetenekler açısından daha aşağı, duygusal bakımdan dengesizdirler, bu da onları güvenilmez ve siyasal katılım açısından elverişsiz kılar. Dolayısıyla Siyasal/kamusal alanın dışında kalmaları gerekir
Sayfa 32 - Metis Yayınları
Bütün dinsel sistem, kadınların yaşamı yaratma ve sürdürme gücünün ayrıntılı bir inkarı ve üstünün örtülmesi, aynı zamanda bu gücün gaspedilmesi , kanalize ve kontrol edilmesi çabası olarak yorumlanabilir.
Sayfa 75 - Metis Yayınları, Delaney
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.