Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hıristiyanlıkta ve İslamiyette Kadının Statüsü Üzerine Karşılaştırmalı Bir Yaklaşım

Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın

Fatmagül Berktay

Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın Sözleri ve Alıntıları

Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın sözleri ve alıntılarını, Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın kitap alıntılarını, Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir mitos, yalnızca ona inanmayanlar için ‘mitos’tur ve ona ilk inananlar en başta onu ‘icat’ edenlerdir.
Sayfa 26 - Metis Yayınları, Godelier
...erkekler ölümsüz kültür ürünleri yaratırken, kadınlar ölümlü bedenler yaratmakla daha "aşağı" bir iş yapmış olurlar!
Reklam
Kadının bü­yüsel-dinsel prestiji ve buna bağlı olarak toplumsal üstünlüğü, kozmik bir modele sahiptir: Toprak Ana," demektedir
Bap 2: 1 8-25'te, Tann Havva'yı Adem'in kaburgasından yaratırken; Bap 1 :27-29'da, "Ve Allah insanı kendi suretinde yarattı; onları erkek ve dişi olarak yarattı," denir. Bu versiyon, çeşitli ayrıntıları ve olayların sırası bakımından Mezopotamya Enuma Eliş efsanesiyle paralellikler taşır; yaratılışa ilişkin daha eşitlikçi anlatımını da bu etkiyle açıklamak mümkündür
Kadınların mahrem alana ait sayılarak burada tutulmaya çalışılmaları, dışarı çıktıkları zaman da bunu sürekli hatırlatacak biçimde örtünmeleri, erkeğin “baştan çıkması”nın ( arzularına ve bedenine teslim olarak aklın denetiminden çıkmasının) sorumluluğunu da kadına yükleyen bir anlayış sergilemektedir.
Sayfa 173 - Metis Yayınları
Her söylem, dünyayı kendi öncelik ve amaçlarına uygun olarak yeniden “yaratır” ve biçimlendirir.
Sayfa 165 - Metis Yayınları
Reklam
Köktendincilerin zihni, gereksiz sorgulamalardan uzak ve huzur içindedir.
Sayfa 207 - Metis Yayınları
Bütün dinsel sistem, kadınların yaşamı yaratma ve sürdürme gücünün ayrıntılı bir inkarı ve üstünün örtülmesi, aynı zamanda bu gücün gaspedilmesi , kanalize ve kontrol edilmesi çabası olarak yorumlanabilir.
Sayfa 75 - Metis Yayınları, Delaney
Kuran'a göre kadınlara düşen miras payı, erkeklere düşenin yansıdır; ne var ki, Kuran'ın tümüne egemen olan ve eşlere karşı iyi davranılmasına yönelik öğütler, Muhammed'in kadınlann durumunu iyileştirdiğini öne sürenlerin savlanna belli bir ağırlık da kazandırmaktadır
"İnsanlar, dinsel simgelere, yalnızca dünyayı yorumlamak için değil, aynı zamanda yorumlanabilirlik sorunuyla başetmek için de başvururlar".
Reklam
Günümüzde kadınların karşı çıktıkları ve mücadele etmek zorunda kaldıkları birçok sorun, kadın ve erkek kimlikleri ve rolleri konusunda toplum ve kültür tarafından belirlenmiş önkabuller ve kalıpyargılarla, başka bir deyişle toplumsal cinsiyetle (gender) iliş­kilidir.
Kadın olmak
“Taciz eden"in değil de, "taciz edilen"in sınırlanması ve denetlenmesi, özne ile nesne (kadın, erkek) arasındaki egemenlik ilişkisine işaret etmektedir.
Sayfa 152Kitabı okudu
Erkek ve kadın kutuplaşması, Platon' dan beri bilinen ve ondan etkilenen her düşünce akımının temelinde bulunan ontolojik ayrım çizgisini izlemektedir: Varlık ile Oluş arasındaki ayrım. Philon, kadın/erkek farklılığının kültürel bir olgu olduğunu reddederek bu ayrımı doğaya yerleştirir
Kuran' da, Havva'nın Adem'in kaburga kemi­ ğinden yaratıldığına ilişkin herhangi bir anlatının bulunmadığını pek az Müslümanın bilmesine karşılık, kadının eğri bir kaburgadan yaratıldığını, dolayısıyla da başıboş bırakılmamasını isteyen Peygamber hadisini hemen herkes bilir
Bu “doğal” cinsiyet rolleri,ayrıca, kadının “korunması” nı da gerektirmekte ve kadının geçimini temin görevini kocaya yüklemektedir. Böylece kadına, baba ya da koca ailesinin dışında kendi başına var olma hakkı tanınmadığı gibi, kadının ekonomik özgürlük peşinde koşması, kendi ayakları üzerinde durmaya çalışması, önce aile kurumunun, oradan da toplum düzeninin bozulmasının esas nedeni sayılmaktadır.
Sayfa 139 - Metis Yayınları
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.