Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Protestanlığı ve Alevilik

Türk Dininin Sosyolojik İmkanı

Yasin Aktay

Türk Dininin Sosyolojik İmkanı Hakkında

Türk Dininin Sosyolojik İmkanı konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
5/10
3 Kişi
17
Okunma
2
Beğeni
512
Görüntülenme

Hakkında

Türkiye’de dine nizam verme, dini bir siyasal projeye bağlı olarak biçimlendirme çabaları, her zaman bir "hassas konu" idi. Yasin Aktay’ın kitabı, İslam’la ilgili yığınla tartışma ve yayın arasında ihmale uğrayan bu hassas konuya giriyor: Türkiye’de devletin ya da resmi ideolojinin "din projesi"nin mahiyetini tartışıyor. Türkiye’de devlet geleneğinin yöneldiği modernleşme güzergahında izlediği din siyasetini "Protestanlık"la tanımlıyor. Aktay, bunu yaparken, yakın zamanların popüler "Türk İslamı" ve "halk İslamı" meraklarına "negatif bir katkıda bulunmayı" amaçlamakta. Baktığı "ters açı"dan, "Türk İslamı" arayışlarının eninde sonunda "resmi din" politikasıyla örtüştüğünü tespit ediyor. Bu bakış açısından Aleviliğin resmi din politikasıyla ilintisi ve Aleviliği yeniden kurgulama girişimleri üstüne yazdıkları, özellikle tartışma açıcı nitelikte. Yasin Aktay’ın din kültürüne hakimiyeti ve sosyolojik bakışı birleştiren yazıları, modernleşen Türkiye’de din-siyaset-toplum ilişkilerine taze bir görüş getiriyor.
Tasarımcı:
Ümit Kıvanç
Ümit Kıvanç
Tasarımcı:
Suat Aysu
Suat Aysu
Tahmini Okuma Süresi: 7 sa. 53 dk.Sayfa Sayısı: 278Basım Tarihi: Eylül 2011Yayınevi: İletişim Yayınevi
ISBN: 9789754707595Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 29.4
Erkek% 70.6
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Yasin Aktay
Yasin AktayYazar · 15 kitap
1966 Siirt doğumlu. ODTÜ Sosyoloji Bölümü'nde 1990'da lisans; 1993’te yüksek lisans; 1997'de de doktorasını bitirdi. 1966 Siirt doğumlu. ODTÜ Sosyoloji Bölümü’nde 1990’da lisans; 1993’te yüksek lisans; 1997’de de doktorasını bitirdi. 1999 yılında Uygulamalı Sosyoloji Anabilim dalında doçent, 2005 yılında da Kurumlar sosyolojisi Anabilim dalında profesör oldu. 1992 Eylül’ünde araştırma görevlisi olarak girdiği Selçuk Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde halen öğretim üyesi. 2001 ve 2004 yıllarında ABD’nin değişik üniversitelerinde araştırtmalar yapıp ders veren Aktay, 1991 yılında bir grup arkadaşıyla birlikte çıkarmaya başladığı Tezkire dergisinin ve 2002 yılında yayımlanmaya başlanan Sivil Toplum dergisinin editörlüğünü yaptı. 2011 yılında TV Net’de başladığı Bakışaçısı programını hazırlamaya devam ediyor. Aynı zamanda TRT Arapça’da da Beyne’turas ve’l Hadasa programını da sunmaya devam ediyor. Yurt içi ve yurt dışında birçok dergide makaleleri yayınlanan birçok araştırma projesinde yer alan Aktay halen Yeni Şafak Gazetesinde de köşe yazısı yazmakta, aynı zamanda Ankara’da bulunan Stratejik Düşünce Enstitüsü’nün Onursal Başkanlığını yürütmektedir. AKTAY’IN YAYIMLANMIŞ KİTAPLARI: Önce Söz Vardı: Yorumsamacılık Üzerine Bir Deneme (E. Göka ve A. Topçuoğlu ile, Vadi, 1995) Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm (A. Topçuoğlu ile, 1996); Din Sosyolojisi (M. Emin Köktaş ile, Vadi, 1998); Türk Dininin Sosyolojik İmkânı: Alevilik ve İslam Protestanlığı (İletişim, 1999) Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: İslamcılık (İletişim, 2004); Küresel Kentleşme: Konya Örneği (Konya SAM, 2006). Korku ve İktidar: Komplo Üretimi ve elit Tahakkümü (Pınar, 2010) Türk Sosyolojisinin Tarihine Eleştirel bir Katkı (Küre 2010); Tarihbozumu: Tarih sosyolojisi ve tarih bilinci (2010) Türkiye’de Ortak bir Kimlik olarak Ötekilik (2010) Karizma Zamanları: 28 Şubat’tan 27 Nisan’a AK Parti ve Türk Siyaseti (2011) ÇEVİRİLERİ İngilizce’den; Max Weber ve İslam: Eleştirel Bir Yaklaşım, Bryan S. Turner (Vadi, 1991) Akıl ve Toplumun Özgürleşimi, Ahmet Çiğdem (Vadi, 1992) İslam Toplumları Tarihi, Ira Lapidus (2 cilt, İletişim, 2002, 2010) Arapça’dan; Tarih, Felsefe, Siyaset Konuşmaları, Muhammed Arkoun (vadi, 2000)