Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ulemanın Soru Sorma Yöntemi

Abdulfettah Ebu Gudde

Ulemanın Soru Sorma Yöntemi Gönderileri

Ulemanın Soru Sorma Yöntemi kitaplarını, Ulemanın Soru Sorma Yöntemi sözleri ve alıntılarını, Ulemanın Soru Sorma Yöntemi yazarlarını, Ulemanın Soru Sorma Yöntemi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
78 syf.
8/10 puan verdi
·
6 saatte okudu
Bu risale üzerine çok güzel cümleler kuracağımı ve bununla birlikte birkaç eleştiri yapacağımı da peşinen belirtmek isterim. Lakin eleştiri kısmı müellif Ebû Ğudde rahimehullah'a değil, tercümeyi yapan mütercim ve yayınevi için olacak. Bu seferlik eleştiriden başlamak daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Risalenin Arapça orijinal ismi "Menhecu's Selefi Fi's Suâli Ani'l İlm" yani "Selef'in İlme Dair Olan Sorularda İzlediği Yol" şeklinde tercüme edebiliriz. Yayınevinin tercüme ettiği şekli(Ulemânın Soru Sorma Yöntemi), risalenin muhtevasını çok daha farklı şekilde düşünmeye itiyor okuyucuyu. Daha ilk sayfalarda bu durumu hissettim ve rahatsız oldum... Müellif rahimehullah'ın bir dergide yazdığı makaleye yaptığı çokça eklemelerle telif edilen bu risale, öncelikle 2 Sahâbî'den "soru sorma"yla alakalı gelen 2 rivayeti vermiş ve bu rivayetlerin tahricini(sahih kaynaklardaki yer ve sıhhati) yapıp yorumlarını belirterek nasıl anlaşılması gerektiğini açıklamıştır. Sonrasında ise Kuran ve Sünnet ışığında, sorulması ve sorulmaması gereken sorular, cevap verilmesi ve verilmemesi gereken sorular, Selef âlimlerinin gereksiz ve yersiz sorulara verdiği cevapları çokça rivayetlerle naklederek tamamlıyor. İstifadeli bir risale, gerek müellif rahimehullah'ın ve gerekse mütercim hanımefendinin eklediği dipnotlar da çokça istifade edilecek bilgiyi bizlere sunmuş oluyor. Allah teâlâ Abdulfettah Ebû Ğudde rahimehullah'a tekrar tekrar rahmet eylesin, himmetini üzerimizde cârî eylesin.
Ulemanın Soru Sorma Yöntemi
Ulemanın Soru Sorma YöntemiAbdulfettah Ebu Gudde · 202132 okunma
Zeyd b. Sabit (radiyellahu anh) kendisine bir şey sorulduğu zaman "Bu oldu mu?" diye sorar, "Hayır" denildiğinde "Olmadığı sürece sormayın" derdi.
Sayfa 64 - Takdim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Resulullah (aleyhisselam) şöyle buyurdu: "Müslümanların içinde günahı en büyük olan, haram olmayan bir şeyin hükmünü sorup da haram kılınmasına sebep olan kimsedir."
Sayfa 62 - Takdim YayınlarıKitabı okudu
Ömer (radiyellahu anh) şöyle dedi: Problemli soruları terk edin. Bunlar gerçekleştiği zaman Allah onlara hükmedecek ya da tefsir edecek birilerini zaten gönderir.
Sayfa 59 - Takdim YayınlarıKitabı okudu
Mühim...
Ahmed b. Hayyan el-Katıî şöyle dedi: Ebu Abdullah'ın -Ahmed b. Hanbel- yanına girdim ve "kireç suyuyla abdest alabilir miyim?" diye sordum. "Onu sevmem" dedi. Yani caiz olmayacağını kastetti. "Baklanın suyuyla abdest alabilir miyim?" dedim. "Onu sevmem" dedi. Sonra kalktım. Bir de baktım ki Ebu Abdullah elbisemi tutuyor. "Mescide girince ne okunur?" diye sordu. Sustum. "Mescidden çıkarken ne okunur?" dedi, yine sustum. Sonra şöyle dedi: "Git de bunları öğren!"
Sayfa 58 - Takdim YayınlarıKitabı okudu
el-Esram şöyle demiştir: Ahmed b. Hanbel'e bir mesele hakkında sorulduğunda şöyle dedi: "Bırak bunları! Hakkında hadis olan şeyleri layığıyla yapsak ne olurdu?"
Sayfa 58 - Takdim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Önemli!
Mikdad b. Esved'den rivayetle şöyle demiştir: Ben dedim ki: "Ey Allah'ın Rasulü! Kafirlerden birine rast gelirsem ve benimle savaşıp kılıcı ile bir kolumu kestikten sonra bir ağacın arkasına geçip 'Allah için Müslüman oldum' derse onu bu sözünden sonra öldürebilir miyim? Dedi ki: "Öldürme. Eğer Müslüman olduktan sonra öldürsen, onun şehâdet getirmeden önceki haline dönersin. O da senin, onu öldürmeden önceki haline döner."
Sayfa 56 - Takdim YayınlarıKitabı okudu
İbnü'l Müneyyir şöyle demiştir: İmam Malik bir mesele kendisine sorulana kadar cevaplamazdı. 'Bu olay meydana geldi' dendiğinde cevaplardı. Aksi halde susardı ve şöyle derdi: 'Bana, olmuş bir şey sorulduğu zaman cevaplayanın yardım göreceği; aksi halde yüzüstü bırakılacağı bilgisi ulaştı'.
Sayfa 55 - Takdim YayınlarıKitabı okudu
Resulullah'ın(aleyhisselam), (yersiz) soruları hoş görmemesi ümmetine olan şefkati, sevgisi ve birinin sorduğu sorudan sonra mübah olan bir şeyin haram kılınmasından korkması sebebiyleydi. Sorulan bir soru sebebiyle, mübah olması ümmet için faydalı olan bir konu onlar için bir zorluk ve mecburiyete dönüşebilirdi.
Sayfa 45 - Takdim YayınlarıKitabı okudu
Katade şöyle dedi: "Kendisinden başka ilah olmayan Allah'a yemin ederim ki, bugün bana haram ve helal hakkında soru soran herkesin sorusunu cevaplayacağım." Ebu Hanife kalktı ve şöyle dedi: "Ey Ebu'l-Hatttab! Bir adam seneler önce kayboluyor ve karısı da adamı öldü zannederek evleniyor. Sonra adam çıkıp geliyor. Bu kadının mehri için ne dersin?" Katade: "Vay haline! Bu mesele yaşandı mı?" diye sordu. Ebu Hanife: "Hayır" dedi. Bu sefer Katade "Neden bana olmamış bir şeyi soruyorsun?" deyince Ebu Hanife şöyle cevap verdi: "Biz başımıza gelmeden önce belaya hazırlık yaparız. Olay gerçekleştiği zaman ise ona nasıl yaklaşacağımızı ve ondan nasıl çıkacağımızı bilmiş oluruz" cevabını verdi.
Sayfa 40 - Takdim YayınlarıKitabı okudu
64 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.