Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bir Kürt Düşüncesi

Yezidilik ve Yezidiler

Torî

Yezidilik ve Yezidiler Sözleri ve Alıntıları

Yezidilik ve Yezidiler sözleri ve alıntılarını, Yezidilik ve Yezidiler kitap alıntılarını, Yezidilik ve Yezidiler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ezidiler, hiçbir zaman güneşe tapmazlar, sadece ona saygı gösterirler.
Sayfa 79
Zerdüşt'ün öğretisi, yalan ve aldatma üstüne kurulmuş olan mevcut dinlere karşı gelmektedir.
Sayfa 27
Reklam
Zerdüşt inanışının prensipleri Dêrsim'in yüksek yaylarında bugün bile yaşamaktadır: Aydınlığın zaferine, karanlığın ve fenalığın yenilgisine inancı gibi, batıl inançlardan arınmış ulu din; bütün saflığıyla varlığını korumaktadır.
Sayfa 55
Ezidiler Sincar dağlarından, Ağrı Dağı'na, Aras nehrinin öbür tarafındaki Alagöz dağından ve de Sevan gölü kıyılarından Karabağ'a kadar geniş bir ülkeye yayılmışlardır.
Sayfa 45
Kürtler, genelde tanrıya Xuda (Xweda) ve Yezdan derler. Xuda sözcüğü Kürtçe'de 'kendini yaratan" sözcüğünden, yezdan sözcüğü de Kürtçe'deki "ezdam" sözcüğünden türer. Bu sözcük de "beni yaratan" anlamına gelir. Bu iki sözcükten de anlaşılacağı gibi, Kürtler tanrının kendinde var olan güçten var olduğuna inanırlar. Zerdüştlükte de var olan bu düşünceden hareketle Kürtler yemin ettiklerinde, Türkçe' ye çevrildi­ğinde anlamı; "beni yaratan merhametli tanrının adına" olan "bi yezdane dilovan" derler. Büyük olasılıkla Kürtler bu yemini, İslamiyetten önceki dönemlerde de ederlerdi.
Sayfa 48
Kürtler arasında, Ezidilik öncesindeki atalarının Mazdaist (Zerdüşt) oldukları düşüncesi yaygındır.
Sayfa 43
Reklam
Marul (Has) bitkisini kendimize haram ettik. Çünkü adı ' Hasiye Peygamber adına benzer. Fasulye ve mavi renkte bize haramdır. Yunan Peygamber hürmeti için balık yemeyiz. Ceylan, bir peygamberimizin koyunu olduğu için yemeyiz. Şeyh ve şagirtleri horoz etini yemezler. Çünkü adları geçen yedi tanrıdan biri olan Melek Tawus horoz şeklindedir. Şeyh ve şagirtleri kabak da yemezler. Ayakta işemek, edephanede suya dokunmak ve hamamda yıkanmak bize haramdır. Şeytan kelimesini söylemek caiz değil, çünkü tanrımızın adıdır. Hem de buna benzer kelimeleri de mesela kaytan, şat, şer telaffuz etmek caiz değil, ayrıyeten melun veya benzeri, mesela lane, nal gibi kelimeleri telaffuz etmek caiz değildir.
Sayfa 141Kitabı okudu
...Ari boylarından Medlerin yerel tanrısı Ahura Mazda, daha sonra tüm Kürt coğrafyasının kutsadığı Mazdaist düşüncenin baş tanrısı durumuna gelmiştir.
Sayfa 18
Ezidilerde gözlenen bir diğer özellik, kadın-erkek ilişkilerinin çok eşit bir düzeyde oluşudur. Kadınlar gerek erkeklerle konuşmalarında, gerek sohbetlere katılıp, sorulan soruları yanıtlamada ya da bir konu hakkında görüşünü açıklamada özgür ve rahattırlar.
Sayfa 62
Temizliği temsil eden Ateş, her türlü fenalığı ve pisliği ortadan kaldıran bir unsurdur. Ateşin yansıması, bir ailede hayatın varlığına kanıt oluşturur. Ocağın sönmesi ise o ailenin felaketinin ve yok oluşunun kanıtı sayılmaktadır.
Reklam
Zerdüştlük taraftarları Hıristiyanlık düşüncelerinden olan (tanrının şeylana bir süreliğine dünyada kötülük yapınası­ na izin verdiği) düşüncesine şiddetle karşı çıkmakıaydılar. Bu düşünce, tanrıyı kötünün yardımcısı olarak göstermekteydi.
Yezidilerin dini inançları her ne şekilde ele alınır veya yo­rumlanırsa yorumlansın, İslami Arap dini inancının bölgede zorla hakim kılınması öncesinde Kürdistan ve bölgede hakim olan, Kürt halkının esas dini inancı olan Zerdüşt dini inancı­ nın, bölgedeki yegane koruyucuları ve temsilcileridirler.
Sayfa 152Kitabı okudu
51 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.