Bugün içim buruk, kalbim kırık…
Bunu bir edebi sitem olarak değil, insanlığa dair bir sorgulama olarak kaleme alıyorum.
Bir platformdasınız…
Adı 1000Kitap. Kitapların, fikirlerin, erdemlerin, vicdanın konuşması gereken bir yer.
Ama gel gör ki, bir kız “bugün canım sıkkın” deyince onlarca yorum, yüzlerce beğeni yağıyor.
Bir fotoğraf paylaşıldığında hemen dikkat çekiliyor.
Ama biri çıkıp diyor ki:
“Peygamber Efendimize hakaret edildi”
Sessizlik…
“Kadınlar katlediliyor, bir çözümüm var, bir fikrim var”
Yine sessizlik…
Oysa siz okuyordunuz hani?
Oysa kitaplar size vicdanı, adaleti, erdemi öğretmişti hani?
Hani Mevlâna’yı, Tolstoy’u, Orwell’i, Elif Şafak’ı okuyordunuz?
Satırlardan geçip kalplere dokunamıyorsanız, boşuna okumuşsunuz demektir.
Ben elimden geleni yaptım.
Sessiz kalmadım.
Bir duruşum olsun istedim.
Ama görüyorum ki; bu platformda kitaplar çok, ama vicdan çok az.
Okumakla adam olunmuyor, onu gördüm.
Soruyorum şimdi:
Peygamber’e yapılan hakarete sessiz kalan,
Kadınların canı alınırken susan,
Bir proje geliştirmiş birine "kolay gelsin" bile demeyen bir topluluk,
Ne zaman kitaplardan çıkıp hayata karışacak?
Ne zaman bir duruş gösterecek?