Herkese merhabaÖyle güzel ki mutlaka okuyun çok etkilendim kitap bittiğinde son sayfayı okudum ,kapağı usulca kapattım şöyle bir etrafa bakıp durdum öylece ,çok duygulandım. Bu kadar güzel nasıl anlatılabilirdi bir kadının yaşamından 24 saat.
Okurken nasıl da umutlanmıştım. Mrs. C ile aynı hayal kırıklığını yaşadım diyebilirim. Zweig yine karakterlerin yaşadıkları duyguları tümüyle okura yansıtmayı başarmış.
İnsanları yargılamadan onların yaşadıklarına kötü gözle bakmayacak kişi bulup anlatmak ne kadar zor herkes birbirinin ne hissettiğini düşünmeden kötülüyor ve bunun korkusuyla susan kadınlar …
Eşini kaybeden kadın, kötü günler geçirir. Bir gün bir kumarhaneye girer ölen eşiyle yaptığı kumar oynayanları inceler. Masadaki bir adam dikkatini çeker, adam her şeyini kaybederek çıkıp gider. Mrs C adamın peşinden gitmeye başlar. Mrs C ‘nin belirttiği gibi peşinden giderken o adamın cinsiyetini bile unutmuştur tek amacı onu bataklıktan kurmak.
Alıntılar
"Belli bir hedefi olmayan her hayat bir hatadır."
İnsan bir kez olsun, bir an olsun aptalca davransa ne olur?
"Bütün yalnızlar gibi özgür ve bütün özgürler gibi yalnızız..."