Mutlu olmak veya iyi kulluk edebilmek için maddenin göstergesi olan beden, eller, ayaklar, kirpikler, gözler ile manganın göstergesi olan düşünce, duygu, iman gibi bahisler birbiriyle dengeli tutulmalıymiş. İnsanın bunların her ikisini de eşit kabullenir veya sahiplenirse bahtiyar bir ömür sürermiş...
En sonunda, "denge madde lehine bozulunca insanın nefsi, mana lehine bozulunca da ruhu öne çıkıyor, biri diğerini bastırıyor. Bazı insanlar maddeye çok düşkünlük gösterdiklerinde manavdan uzaklaşıyor, bazılarında mana kapısını aralıyorlar.