Tanrı'nın varlığı konusunu tartışmak, birçok felsefi problemi beraberinde getirir..
Tanrı bugün, dün ya da yarın var değildir, sadece vardır.
Tanrı Var Mıdır?
Temel bir problem, evrensel olarak kabul gören bir Tanrı tanımının yapılamamasıdır. Bazı Tanrı tanımlamaları o şekildedir ki, tanıma uyan bir şeylerin varlığı kesindir, öte yandan, bazı tanımlar özçelişkilidir
. (Tanrıtanımazlık): Tanrı'nın varlığını reddedenlerin görüşleri ateizm kavramı ile açıklanır. Ateistler tanrının varlığını reddederken şu kanıtları kullanırlar: Kötülük Kanıtı: Tanrı olsaydı kötülük olmazdı. Evren'de bir kötülük mevcutsa tanrının varlığından söz edilemez
.Ateizm, tanrının var olmadığını veya var olamayacağını savunur. Fakat agnostisizm, tanrının var olup olmadığının bilinmediğini veya asla bilinemeyeceğini savunur.
Deizm tanrının varlığını kabul eder mi?
Eş değer olarak deizm, Tanrı'nın varoluşunu her şeyin sebebi olarak ortaya koyan ve onun kusursuzluğunu (ve genellikle doğal hukuk ile takdir-i ilahinin varlığını da) kabul eden, ancak Tanrı'nın evrende mucizeler aracılığıyla ilahi vahyini veya doğrudan müdahalesini reddeden görüş olarak da tanımlanabilir..
Ham Müslümanının zihnini karıştırmak için yazılmış bır kıtap bana zor yorucu geldı,
Ezcümle, bnde yazar gıbı soruyorum okurun
Bu kitabın sonuna biraz memnuniyetsizlik l e geliyorum.
Tartıştı k larım dışında, yazdığım hemen her cümleye yapılabilecek itirazların farkındayım. Bu itirazların bazıları çok uzun yüzyılardır var; ancak bu kısa kitabın temel aldığı daha büyük kitabıma kısmen karşı yöneltilen modern bir ki tap için J. L. Mackie'nin Th e Miracle of Th eism (1982) adlı kitabına bakınız. Ayrıca, görüşlerime yönelik her itiraza kar şı sırayla ileri sürülebilecek karşı itirazların ve bu kitaptaki iddiaların çoğunun nitelendirilmesi ve genişletilmesi gerek tiğinin de farkındayım.
Hristiyan dini, İsa ' nın diriliş mucizesi üzerine kurulmuştur. Eğer bu olay Yeni Ahit kitaplarında kaydedil diği gibi otuz altı saat önce çarmıha gerilerek öldürülmüş bir adamın hayata dönmesi şeklinde gerçekleştiyse, açıkça doğa yasalarının askıya alınmasını içeriyordu ve bu yüzden, eğer bir Tanrı varsa, onun tarafında n gerçekleştirilmişti ve bu yü z den bir mucizeydi. Yeni Ahit'teki ki tapların çoğu İsa ' nın ya şamı ve ölümüyle ilgili olan birçok kişinin yaşamı sırasında yazılmıştır.
Tanrının, keyifli duyumlara sahip olabilen, arzularını tatmin edebilen, dünyanın nasıl bir yer olduğuna dair inançlara sahip olabilen ve bu inançlar ışığında dünyada bir fark yaratarak kendi amaçlarını oluşturabilen mücessem hayvanların ve insanların varlığının iyiliği için ruhların varlığına neden olmak ve onları mücessem kılmak için iyi bir nedeni vardır.
Bu, zihinsel olaylar ile beyin olayları arasında düzenli neden sel bağlantıların varlığını gerektirir .
Doğru, Tanrı insanları uzun bir evrim sürecinden geçir meden de yaratabilirdi. Ancak bu yalnızca, Tanrı'nın herhangi bir şeyi yaratmasının tek nedeninin insanoğlunun iyiliği olduğunu varsayarsanız, teistik hipoteze bir itirazdır. Daha önce değindiğim noktayı tek r arlamak gerekirse, Tanrı'nın hayvan ları yaratmak için de bir nedeni vardır. Hayvanlar, neler yapacaklarını özgürce seçmeseler bile, yaşamdan büyük keyif alan ve niyetli eylemlerde bulunan bilinçli varlıklardır.
Teizm, Tanrının kişisel bir varlık, yani bir anlamda bir kişi olduğunu iddia eder. Kişi derken temel güçleri
(niyetli eylemde bulunma), amaçları ve inançları olan bir bireyi kastediyorum.
Bu benim talihsizliğim ; yanımda hep bir ölüm meleği yürüyor, uğramayıp geçsin diye kanla işaretlediğim kapılar seçilmişlerin değil ama o tam da o kapılardan giriyor ; çünkü sadece hatıralardaki aşk mutludur.
Evlen, pişman olursun; evlenme, buna da pişman olursun; evlen ya da evlenme, ikisine birden pişman olursun; evlensen de evlenmesen de her ikisinde de pişman olursun. Dünyanın aptallığına gül, pişman olursun; onun için ağla, buna da pişman olursun; dünyanın aptallığına gül ya da ağla, ikisine de pişman olursun; dünyanın aptallığına gülsen de ağlasan da her ikisine birden pişman olursun. Bir kıza inan, pişman olursun; inanma, buna da pişman olursun; bir kıza inan ya da inanma, ikisine birden pişman olursun; bir kıza inansan da inanmasan da ikisine de pişman olursun. Kendini as, buna pişman olursun; kendini asma, buna da pişman olursun; kendini as ya da asma, ikisine birden pişman olursun. Kendini assan da asmasan da ikisinde de pişman olursun. Bu, sayın baylar, hayatın tüm bilgeliğinin özü.
Bu dünyadaki tüm gülünçlüklerin içinde bana en gülünç geleni işi hep başından aşkın olmak, yemeğini de işini de aceleye getiren bir adam olmak. (...) Hayatın büyük yangınından ne kurtarıyorlar ki?